.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف گلستان در سال جاری
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برنامه‌های این اداره کل در سال جاری را تشریح کرد.
تشریح برنامه‌های اداره کل اوقاف گلستان در سال جاری

شمال نیوز: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان برنامه‌های این اداره کل در سال جاری را تشریح کرد.

به گزارش شمال نیوز، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی در گفت‌وگو با فارس قسمتی از برنامه‌های شاخصی که در بقاع متبرکه و امامزادگان واجب التعظیم استان سرسبز و ولایتمدار گلستان در طول سال برگزار می‌شود که شامل برنامه نوروزی آرامش بهاری ویژه عید نوروز بوده و از توانایی و تخصص روحانیون متخصص و اعزامی در برگزاری خیمه‌های معرفت در سطح شهرستان‌ها و در جوار بقاع متبرکه بهره می‌بریم.

وی به دومین برنامه اوقاف استان در طول سال اشاره کرد و گفت: ویژه برنامه تربیت حافظان قرآن کریم در راستای منویات مقام معظم رهبری چند سالی است به طور ویژه در استان به مثابه کلیه کشور برگزار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان اذعان کرد: برنامه نشاط معنوی ویژه ایام فراغت تابستان از دیگر اموری است که مورد توجه خانواده‌های محترم به ویژه کودکان و نوجوانان قرار گرفته است و با استفاده از روحانیون متخصص اعزامی و دانشجوهای سرشناس کلاس‌های ورزشی، قرآنی، اردویی و ... برگزار می‌شود.

وی به یکی دیگر از برنامه‌های بسیار خاص در کشور اشاره کرد و گفت: اجرای ویژه برنامه‌های ضیافت الهی ویژه ماه مبارک رمضان چند سالی است جایگاه ویژه‌ای در کشور و استان پیدا کرده است و مردم و زائران از محافل انس، افطاری‌های ساده، سخنرانی‌ها و مداحی‌ها و دیگر برنامه‌ها در ایام شب‌های قدر بهره‌مند می‌شوند.

سهرابی خاطرنشان کرد: ولایت علوی اکمال دین نبوی ویژه دهه ولایت و راه‌اندازی کاروان شادی و دیدار از علما و سادات جلیل‌القدر از دیگر برنامه‌های اوقاف استان است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان گلستان به مسابقات سراسری قرآن کریم که از مرحله مقدماتی آغاز و تا بین‌المللی ادامه دارد اشاره کرد و گفت: یکی از بزرگترین مسابقات بین‌المللی در جهان اسلام مسابقات قرآن کریم اوقاف است و به حمدالله در سال 1396 شاهد برگزاری چهلمین دوره مسابقات استانی و با حضور بیش از 5 هزار متسابق قرآنی بودیم و بحمدالله با برگزاری کلاس‌های آموزشی توانستیم در مرحله کشوری سه نفر برتر در رشته‌های مختلف داشته باشیم.

وی گفت: بزرگداشت امامزادگان ویژه دهه کرامت و عطرافشانی قبور مطهر این بزرگواران و برگزاری همایش‌ها در این راستا از برنامه های اوقاف در طول سال است.

سهرابی به یکی دیگر از اصلی‌ترین و به نام‌ترین برنامه‌های اوقاف اشاره کرد و اظهار داشت: اجرای ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی، ویژه ایام محرم و اجرای امینانه نیات واقفین نیک‌اندیش، استفاده از سخنرانان کشوری، ائمه جمعه و مسوولان برگزاری «تجمع لبیک یا حسین (ع)» در دوم محرم، همایش شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه محرم، ویژه برنامه «احلی من العسل» ویژه نوجوانان حسینی و مراسمات دسته‌روی تاسوعا و عاشورای حسینی و «همایش بزرگ رهروان زینبی» از دیگر برنامه‌های است که مردم شریف استان در آنها شرکت می‌کنند.

وی گفت: اجرای «قدم‌های آسمانی تا امام مهربانی» ویژه دهه آخر صفر و پیاده‌روی کاروان‌های حرم‌رضوی و برگزاری بیش از 12 موکب در جهت خدمت‌رسانی از برنامه‌های ما است.

وی به برگزاری موکب اربعین حسینی در مرز مهران اشاره کرد و افزود: به حول قوه الهی امسال برای دومین سال متوالی خدمت‌رسانی به زائران پیاده آقا اباعبدالله علیه السلام را در دستور کار خویش قرار دادیم.

سهرابی بیان کرد: ویژه برنامه‌های هفته وقف برای ارائه گزارش عملکرد موقوفات و بقاع متبرکه به مردم و مسوولان در طول سال هر ساله در دهه اخر صفر برگزار می‌شود و سعی می‌کنیم اطلاع‌رسانی دقیقی از برنامه‌ها و عملکرد خود داشته باشیم.

مدیر کل اوقاف به دیگر ویژه برنامه فرهنگی اوقاف در طول سال اشاره کرد و گفت: سوگواره یاس نبوی ویژه شهادت بی‌بی فاطمه مرضیه سلام الله علیها هر ساله با برنامه‌ریزی‌های مشخص و مدون در بقاع متبرکه برگزار می‌شود و زمینه سوگواری و عزاداری را برای شهادت بی‌بی دو عالم در بیش از 60 بقع متبرکه استان فراهم می‌کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.269 seconds.