.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مشکلی در ارتباط با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران گزارش نشده است
مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در ارتباط با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران گزارش نشده است، گفت: همچنین با توجه به احتمال شیوع بیماری با توجه به حضور پرندگان مهاجر صدور دستورالعمل و پروانه شکار ممنوع شده است.

به گزارش شمال نیوز،حسین رضوانی امروز با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلی در ارتباط با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مازندران گزارش نشده است، بیان کرد: همچنین با توجه به احتمال شیوع بیماری با توجه به حضور پرندگان مهاجر صدور دستورالعمل و پروانه شکار ممنوع شده است.

مدیرکل دامپزشکی مازندران با اشاره به اینکه عدم رعایت مسایل بهداشتی و قرنطینه‌ای در این شرایط واقعاً نگران‌کننده است، تصریح کرد: با سرد شدن هوا نگرانی ما در ارتباط با شیوع بیماری بیشتر می‌شود که لازم است توصیه‌های بهداشتی جدی گرفته شود.

رضوانی ادامه داد: با آغاز فصل سرما احتمال شیوع بیماری‌های تنفسی از جمله نیوکاسل، برونشیت، گامبورو و آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان افزایش می‌یابد که در صورت عدم رعایت مسائل و توصیه‌ها با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در ارتباط با با درگیری بیماری نیوکاسل نگرانی داریم، افزود: به‌دلیل اینکه سال گذشته واکسن نیوکاسل در طیور بومی نداشتیم امسال در این زمینه نگرانی‌هایی وجود دارد.

مدیرکل دامپزشکی مازندران درباره شیوع بیماری در دام‌های سنگین، یادآور شد: با توجه به تزریق واکسن تب‌برفکی در دام نگرانی نداریم تنها لازم است دامداران در جابه‌جایی با دامپزشکی هماهنگ باشند.

رضوانی تصریح کرد: لازم است تولیدکنندگان مرغ مازندران نسبت به دریافت مجوز جوجه‌ریزی اقدام کرده و نسبت به بیمه اقدام کنند در غیر این صورت در صورت بروز خسارت، غرامت بیمه پرداخت نخواهد شد.

وی با اعلام اینکه همچنین تولیدکنندگان نسبت به تخلیه زودهنگام اقدام کرده تا شاهد مشکلات کمتری باشیم، گفت: در حال حاضر شرایط حادی است که ضرورت رعایت تمام مسائل بهداشتی بیش از گذشته احساس می‌شود تا مجموعه صنعت استان درگیر نشود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.09 seconds.