.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
من فقط چند هفته است که آمدم ؛
اسلامی : من پاسخگوی عملکرد مدیران قبلی نیستم
شمال نیوز : برابر آنچه آمد، اینکه مقامات سیاسی و اجرایی استان مازندران برای عدم برگزاری تجمع و یا برگزار شدنش به سرعت جلسه تشکیل می دهند و نظر به مخالفت آن می دهند اما برای برچیدن بساط ....
اسلامی : من پاسخگوی عملکرد مدیران قبلی نیستم

شمال نیوز : نسل‌کشی پرندگان مهاجر در شهرستان های فریدونکنار و محمود آباد استان مازندران که همانند سال های گذشته و در سطحی بسیار وسیع آغاز شده است، اعتراض بسیاری از فعالان زیست محیطی این استان را بر انگیخت و مدیریت جدید استانداری مازندران نیز نسبت به آن واکنش نشان داده است.

به گزارش شمال نیوز ، فعالان زیست محیطی استان مازندران در اعتراض به آنچه که نسل کشی پرندگان مهاجر در برخی شهر و روستاهای این استان مثل شهر سرخ رود و روستای ازباران عنوان می کنند، قصد داشتند در روز پنجشنبه هفته گذشته تجمع اعتراضی خود را در مقابل ساختمان استانداری انجام دهند که شورای تأمین به این تجمع مجوز نداد.

این فعالان زیست محیطی عقیده دارند، مدیران استانی مازندران در شرایطی با برگزاری تجمع های مردمی برای اعتراض به نشل کشی پرندگان مهاجر مخالفت می کنند که در برابر اقدام صیادان غیرمجاز و شکار بی رویه پرندگان سکوت پیشه کرده اند.

محمد اسلامی استاندار مازندران در همین رابطه به خبرنگار «تابناک» گفت: ماجرای شکار پرندگان مهاجر در شهرستان های محمود آباد و فریدونکنار این است که در گذشته اهالی منطقه به شکلی سنتی و با رعایت ملاحظات زیست محیطی و ضوابط سازمان حفاظت محیط زیست به صورت محدود به شکار پرندگان مهاجر در زمین های زراعی خود اقدام می کردند که از نظر قانونی اشکالی بر آن وارد نبوده است.

اسلامی ادامه داد: با این حال در سال های اخیر و در اثر کم کاری های مدیران اجرایی و همراهی هایی که برخی نمایندگان مردم و یا تریبون های رسمی با شکار پرندگان مهاجر داشتند، این فعالیت ها گسترش یافت و ضوابط و مقرراتی که بر آن حاکم بود نادیده گرفته شد.

استاندار مازندران با تأکید بر اینکه مدیریت استان با فعالیت اهالی بومی منطقه در شکار پرندگان مهاجر با رعایت ضوابط زیست محیطی و قوانین موجود مشکلی ندارد، اضافه کرد: ما نیز همانند همه دوستداران محیط زیست با صید بی رویه پرندگان مهاجر که در آن هیچ کدام از قوانین زیست محیطی رعایت نمی شود، مخالف هستیم.

اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر اینکه شرایط کنونی شرایط بسیار بحرانی و غیرقابل قبولی است، ادامه داد: تمام تلاش خود و همکارانم را برای مقابله بی قید و شرط با شکار غیرمجاز و بی رویه پرندگان مهاجر در پیش خواهیم گرفت و با آن دسته از نمایندگان مجلس و تریبون های رسمی که از این شکارهای غیرمجاز حمایت می کنند نیز برای مخالفت با این روند رایزنی خواهیم کرد.

استاندار مازندران در پاسخ به این سئوال خبرنگار «تابناک»، که پرسید شما می گویید با شکار پرندگان توسط اهالی مخالفتی ندارید با این حساب چگونه می خواهید بین فعالیت مردم محلی با شکارچیان غیرمجاز تفکیم قائل شوید، گفت: سودجویان و شکارچیان غیرمجاز با لحاظ کردن نوع دام، سطح فعالیت، تعداد شکار و تعداد نیروهای فعالی که در منطقه دارند از اهالی بومی کاملاً متمایز هستند و می توان این دو گروه را به راحتی از هم جدا کرد. برای مثال شکارچیان غیر مجاز از انواع دام های ممنوعه استفاده می کنند که خلاف مقررات است.

اسلامی همچنین در پاسخ به این سئوال با این حال شرایط آن دسته از اهالی که زمین های خود را برای شکار اجاره می دهند، چه می شود گفت: این حق طبیعی هر کدام از اهالی است که از زمین و امتیازهای خود استفاده کند و اگر آن را اجاره بدهد یعنی این حق را به دیگری داده است. اما مسئله ای که همیشه باید به آن توجه داشت رعایت قوانین است که در هر دو حالت نباید از آن تخطی کرد.

وی با همچین در بخشی از سخنان خود با انتقاد از وضعیت مدیریت گذشتگان در این رابطه تصریح کرد: من نباید پاسخگوی عملکرد مدیران پیشین در این حوزه باشم و خودشان باید پاسخ بدهند. من چند هفته است که این سمت قرار گرفته ام و مصمم هستم که با پدید شکار غیرمجاز پرندگان مهاجر برخورد کنم. شرایط کنونی بحرانی است و باید به سرعت با آن برخورد کرد.

استاندار مازندران در بخش پایانی صبحت های خود با تأکید بر اینکه سازمان محیط زیست و دستگاه قضا باید مدیریت استان را در مقابله با تخلف های این حوزه یاری دهند، افزود: ما با اهالی بومی منطقه که به صورت سنتی در سطحی محدود با رعایت قوانین به شکار پرندگان مهاجر مشغول هستند کاری نداریم، اما به صورت قاطع با متخلفان این بخش برخورد خواهیم کرد.

برابر آنچه آمد، اینکه مقامات سیاسی و اجرایی استان مازندران برای عدم برگزاری تجمع و یا برگزار شدنش به سرعت جلسه تشکیل می دهند و نظر به مخالفت آن می دهند اما برای برچیدن بساط نسل کشی پرندگان مهاجر یا جلسه  ای برگزار نمی کنند و یا اگر برگزار کنند به تصمیم عملیاتی مشخصی نمی رسند، نکته غم انگیزی است که امیدواریم در روزهای آتی به نفع محیط زیست استان تغییر کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 13 آذر 1396
بجای تجمع و فشار به مدیران استان که کاری عملا نمیتونن بکنن چون برخورد پلیسی سریع با واکنش بومیها و درگیری و بعد هم حمایت نمایندگان مجلس مواجه میشه
مشکل را ریشه ای و فرهنگی حل کنید
متاسفانه این فرهنگ غلط تو مازندرانه که بخوابیم و دستور بدیم مسولان حل کنند

روش حل:

باید با فرهنگسازی جوری عمل کرد شکارچیان با واکنش منفی بقیه مردم مواجه بشن و این کار انقدر زشت و قبیح بشه که بچه هاشون هم جلوشون بایستند

برین با خود شکارچیان و مناطق تجمع فرهنگی کنید و اگاهسازی کنید

عملیات پلیسی جواب نمیده
پاسخ ها به این نظر
احمد 12 آذر 1396
حرف شما رو تا حدی قبول دارم چون فرهنگسازی زمان بر هست و اگه کار ضربتی انجام نشه تا زمانی که فرهنگ درست بشه نسل پرنده های مهاجر منقرض میشه.
دلواپس محیط زیست 13 آذر 1396
بله 40 ساله داریم کار فرهنگی می کنیم . تا موضوعی شده می گویند برید کار فرهنگی کنید آیا 40 سال بعد این کار فرهنگی جواب می دهد آن موقع دیگر پرنده ای نیست. آیا واقعا اینهایی که می روند دام به آن بزرگی در فضای آسمان نصب می کنند پرنده می خواهد بنشیند ریز و درشتش در دام می افتند و واقعا فاجعه دارد اتفاق می افتد. .تریبون....مشخص ؟همه می دانند اما...- آیا می شود به خاطر نون خوردن چند نفر که حالا اینقدر هم ضرورتی ندارد در طول سال چه کار می کنند بروند همان را ادامه بدهند .با این وضع چند سال بعد خیلی از قوانین را باید کنار گذاشت چرا که 4 تا سارق هم می خواهند نون بخورند از نان خوردن نیافتند.قانون و مقررات اجرا شود .به سراغ تریبون دارها برویم و فرهنگ سازی و توجیه را از آنجا شروع کنیم.شهید بهشتی می فرمود: وای به حال ملتی که بزرگانش به خاطر پسند مردم حرف بزنند نه به خاطر خدا.. تریبون دارها برای رضایت خدا حرف بزنند یقینا بعد از آن رضایت مردم هم به دنبال خواهد آمد
محمد 12 آذر 1396
هیچ کس و هیچ دولتی نمیتواند شکار چی رو از طبیعت حذف کند. آبروی کشور رو به دلیل سوء مدیریت در دنیا خواهید برد. بنده دانشجوی دکتری محیط زیست هستم. بایستی نگاه معقولانه به این مساله داشت. نه اینکه صرفا بر مبنای پاسخگویی ریاست جمهوری به یک قشر خاص، سرلوحه قرار گیرد و اعمال فشار شود که نتیجه عکس داده و شکارچیان هم با بی احترامی به قانون باعث خدچه دار شدن حیثیت قانونمداری در کشور میشوند. دولت و حامیان محیط زیست میتوانند در مناطق حفاظت شده و تحت مدیریت سازمان مخیط زیست برنامه ریزی و سرمایه گذاری کنند و به تکثیر پرندگان کمک کنن. حدود بیش از سی درصد مناطق قابل شکار جزء مناطق شکار ممنوع و تحت مدیریت سازمان محیط زیست است و میبایست از این مناطق حمایت شود. ممنوع نمودن شکار در کل کشور عواقب بدی برای سازمان محیط زیست کشور در پی خواهد داشت و هیچ تاثیری در افزایش جمعیت پرندگان ایجاد نخواهد کرد. حدود سی سال هست که قرقاول خزری جزء پرندگان شکار ممنوع و حفاظت شده است. آیا تغییر محسوسی در جمعیت این پرنده در سی سال اخیر ایجاد شد؟ این پرنده دو مرحله در طول بهار و تابستان تخم گذاری نموده و هر بار هم حدود ده تا دوازده تخم میگذارد. یعنی در طول یک سال حدودا بیست برابر میشود. پس حفاظت از این پرنده که تکثیر بالایی دارد چرا نتیجه ای را عاید نکرد؟
پس لطفا نظر غیر کارشناسی ندهید که متاسفانه همین سوء مدیریت ، کشور را در معرض نابودی قرار میدهد.
با تشکر
نا شناس 13 آذر 1396
به استاندار چه ربطی داره جلوی این کار را بگیره
این کار وظیفه قوه قضاییه استان است و اون توانش را داره و کسی هم جرات درافتادن با دادگستری استان را نداره
چرا میخواهید استاندار غیر بومی را وارد درگیریهای حل نشده اجتماعی بیخودی کنیم که میدونیم استانداران بومی هم حریفش نشدن و بندازیمش توی چاه
بگذارید مسایل کلان استان برسه
بیخودی پای اون را وسط نکشید
خودش هم حواسش نبوده بگه اداره مربوطه باید اقدلم و قوه قضاییه جلویش را بگیرد
12 16 آذر 1396
با سلام خدمت استاندار محتر م
لطفا مدیران استانی را که فقط به دنبال منافع شخصی خود می باشند و نام شهید و جانباز همیشه در تکه کلامشان است و دارن با این جملات خود را خوب جلوه می دهند و به کارمندان زیر مجموعه خود هیچ توجهی ندارند مانند مدیر کل فنی و حرفه ای مازندران آقای گرزین لطفا افراد شایسته را در این پست قرار دهید . با تشکر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.526 seconds.