.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چگونگی چربی سوزی بیشتر با انجام ورزش
این که چقدر تلاش می کنید و چقدر سخت ورزش می کنید برای چربی سوزی اهمیت دارد. هرچه سخت‌تر کار کنید، کالری بیشتری خواهید سوزاند و این در نهایت بر چگونگی چربی سوزی بیشتر تاثیرگذار است.

به گزارش شمال نیوز،اهداف تناسب اندام و مدیریت وزن شما هرچه که باشند، سوزاندن چربی بیشتر همواره می تواند چیز خوبی باشد. نیازی نیست از حداکثر توان خود استفاده کنید، اما می توانید با برخی تغییرات در تمرینات ورزشی خود بدن را به یک دستگاه چربی سوز موثر و کارآمد تبدیل کنید.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "وری ول"، در ادامه پاسخ برخی پرسش های مطرح درباره چربی سوزی بیشتر از طریق ورزش ارائه شده اند.

بهترین ورزش برای چربی سوزی چیست؟

ممکن است کتاب ها یا مقالات مختلفی را مطالعه کرده باشید که بهترین تمرین یا ورزش را برای چربی سوزی معرفی کرده اند، اما حقیقت این است که هر ورزشی که شما را به منطقه صربان قلب هدف هدایت کند می تواند در کالری سوزی و کاهش چربی بیشتر نقش داشته باشد.

بهترین ورزش آن چیزی است که از انجام دادنش لذت می برید. هنگامی که از انجام کاری لذت می برید، انگیزه بیشتری برای تداوم فعالیت ها و افزایش تلاش خود برای تحقق اهدافتان دارید. عامل کلیدی برای این که ورزش به سود شما کار کند، تمرکز بر موارد زیر است:

شدت

این که چقدر تلاش می کنید و چقدر سخت ورزش می کنید برای چربی سوزی اهمیت دارد. هرچه سخت‌تر کار کنید، کالری بیشتری خواهید سوزاند و این در نهایت بر چگونگی چربی سوزی بیشتر تاثیرگذار است. البته این به معنای آن نیست که طی جلسه تمرینات ورزشی تا آخرین ذره انرژی خود را استفاده کنید، بلکه در طول هفته به جای این که هر جلسه را با آهنگ و شدتی ثابت پشت سر بگذارید، باید با شدت های مختلف ورزش کنید. این شرایط در به حداکثر رساندن چربی سوزی نقش دارد. انجام تمرینات اینتروال یک یا دو بار در هفته انتخاب خوبی برای تسریع آهنگ کالری سوزی و افزایش استقامت است.

مدت زمان

این که چه مدت تمرینات ورزشی خود را انجام می دهید نیز برای کالری سوزی اهمیت دارد. هرچه طولانی‌تر ورزش کنید، کالری بیشتری می سوزانید، اما بار دیگر باید توجه داشته باشید، این به معنای آن نیست که هر جلسه تمرینی باید یک ساعت یا بیشتر ادامه داشته باشد. شدت تمرینات اغلب مدت زمان ورزش را مشخص می سازد. به عنوان مثال، اگر تمرینات اینتروال شدت بالا انجام می دهید، مدت زمان جلسه تمرینی کوتاه‌تر خواهد بود، در شرایطی که تمرینات با شدت متوسط این امکان را فراهم می کنند تا برای مدت زمان بیشتری ورزش کنید.

آیا باید در منطقه چربی سوزی ورزش کنم تا بیشتر چربی بسوزانم؟

اگرچه درست است که ورزش کردن با شدتی پایین‌تر (به طور معمول 60 تا 70 درصد از بیشینه ضربان قلب) از چربی بیشتری برای تامین سوخت بدن استفاده می کند، اما لزوما به معنای چربی سوزی بیشتر نیست. اگر قصد دارید چربی خود را کاهش دهید تمرکز بر میزان مصرف کالری کلی اهمیت بیشتری دارد.

دنبال کردن یک برنامه متعادل تمرینات هوازی، تمرینات قدرتی، و یک رژیم غذایی سالم به شما در ایجاد کسری کالری مورد نیاز برای کاهش چربی کمک خواهد کرد.

چگونه با تمرینات هوازی چربی بسوزانیم؟

تمرینات هوازی یکی از بهترین روش ها برای سوزاندن کالری بیشتر در یک جلسه تمرینی است، و اگر هدف شما کاهش چربی است این به یکی از اجزا ضروری تبدیل می شود. این که چه میزان کالری می توانید بسوزانید به عواملی مانند نوع فعالیت، این که چقدر سخت کار می کنید و سطح تناسب اندام شما بستگی دارد.

یک تمرین هوازی خاص وجود ندارد که به شما در سوزاندن چربی بیشتر کمک کند، اما برخی فعالیت ها ضربان قلب را سریع‌تر از موارد دیگر افزایش می دهند. یک روش برای به حداکثر رساندن کالری سوزی انتخاب یکی از موارد زیر است:

تمرین با فشار - تمرینات با فشار، مانند پیاده روی یا ایروبیک، نسبت به تمرینات بی فشار، مانند شنا یا دوچرخه سواری، به طور معمول ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهند.

ورزش پر فشار: ورزش های پر فشار مانند دویدن، پرش با طناب، نسبت به تمرینات کم فشارتر ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهند. به عنوان مثال، فردی با وزن 150 پوند (68 کیلوگرم) می تواند طی 30 دقیقه پیاده روی با سرعت 4 مایل در ساعت (6.4 کیلومتر در ساعت) حدود 170 کالری بسوزاند، یا با دویدن با سرعت 5 مایل در ساعت (8 کیلومتر در ساعت) طی مدت زمانی مشابه 272 کالری بسوزاند.

ورزش کل بدن: استفاده از قسمت بالایی و پایینی بدن اغلب ضربان قلب را سریع‌تر افزایش می دهد و به شما اجازه می دهد کالری بیشتری در مدت زمانی کوتاه‌تر بسوزانید.

چگونه می توان با تمرینات قدرتی چربی سوزاند؟

در شرایطی که انجام تمرینات هوازی اغلب کالری بیشتری نسبت به تمرینات قدرتی می سوزاند، کار با وزنه نیز برای چربی سوزی اهمیت ویژه ای دارد. زمان که کار با وزنه در یک برنامه مناسب انجام می شود، عضله سازی انجام خواهد شد، از مقداری چربی به عنوان منبع انرژی طی تمرینات کار با وزنه استفاده می شود و همچنین مقداری چربی پس از پایان کار با وزنه، زمانی که سوخت و ساز افزایش یافته است، سوزانده می شود.

چند روش برای به حداکثر رساندن چربی سوزی:

انتخاب حرکات ترکیبی - حرکاتی که بیش از یک گروه عضلانی را درگیر می کنند (به عنوان مثال، اسکات، لانژ، لیفت مرده) به شما در بلند کردن وزن بیشتر و سوزاندن کالری بیشتر کمک می کنند، در شرایطی که بدن به روشی کاربردی تمرین داده می شود.

کار با وزنه های سنگین - اگر تازه کار هستید، باید کار با وزنه های سنگین را با گذشت زمان و پس از آماده شدن بدن انجام دهید. زمانی که بدن آماده کار با وزنه های سنگین‌تر است، انجام تمرینات قدرتی سنگین‌تر بدن را برای ساخت بافت عضله بدون چربی به منظور تحمل بار بیشتر سازگار می کند.

انجام تمرین ایستگاهی - تمرین ایستگاهی روشی خوب برای سوزاندن کالری بیشتر به واسطه ترکیب تمرینات هوازی شدت بالا با تمرینات قدرتی است. شما ضربان قلب خود را با تغییر یک تمرین ورزشی به تمرین دیگر، با استراحت اندک یا بدون استراحت، بالا نگه می دارید، در شرایطی که بر انجام تمرینات هوازی و قدرتی در یک جلسه تمرینی متمرکز هستید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.114 seconds.