.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پارک جنگلی قرمرض با امضای تفاهم‌نامه‌ای به شهرداری نکا واگذار شد
با پیگیری‌های شهرداران گذشته و تلاش‌های سیدمهدی احمدی شهردار جدید نكا، پارک جنگلی قرمرض با امضای تفاهم‌نامه‌ای به شهرداری نکا واگذار شد.

به گزارش شمال نیوز، در محدوده شهر نکا جایی که خیلی دور نیست، مساحتی 10 هکتاری را به خود اختصاص داده و با درختانی منحصر به فرد چون بلوط، انجیلی، راش، ازگیل و ولیک وحشی، فضای دلنشینی را به‌وجود آورده، سخن از پارک جنگلی قرمرض است، ظرفیتی بالقوه که به‌درستی استفاده نمی‌شود.

شهردار نکا که قریب به یک‌ ‎ماه فعالیت خود را در این شهر آغاز کرده است، در اولین بازدید خود از پارک جنگلی قرمرض این مکان را یکی از نقاط خوب نکا دانست و با توجه به وضع موجود و کم و کاستی‌های فعلی ابراز نگرانی کرد و گفت امید است بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق و دعوت از  سرمایه‌گذاران این مکان بکر و جذاب را به یک نقطه گردشگری تبدیل کنیم.

اکنون پارک جنگلی قرمرض، با امضای تفاهم‌نامه‌ای به شهرداری نکا واگذار شد و شهردار نکا معتقد است این پارک، ظرفیت بسیاری برای درآمدزایی برای شهرداری و شهر نکا دارد.

پارک جنگلی قرمرض، به گفته بسیاری از ساکنان شهر نکا، فضای مناسبی برای پیاده‌روی، استراحت و تفریح خانواده‌هاست اما به‌دلیل نداشتن امکانات مناسب مورد بی‌مهری مردم قرار گرفته و اکنون با امضای تفاهم‌نامه‌ای و واگذاری پارک جنگلی قرمرض به شهرداری نکا، این پارک می‌رود تا جایگاه واقعی خود را به‌عنوان مکانی برای آرامش و تفریح خانواده‌ها با استفاده از امکانات مناسب به دست آورد.

* بخش خصوصی برای کمک به زیرساخت‌های تفریحی به کمک شهرداری بشتابد

شهردار نکا هم با اشاره به اینکه ایجاد فضایی آرام و دلنشین با ایجاد امکانات مناسب تفریحی حق مردم است، گفت: تلاش داریم تا در این بخش با کمک بخش خصوصی وارد عمل شویم.

سیدمهدی احمدی اظهار کرد: نصب سرویس بهداشتی، آسفالت قسمتی از جاده پارک و ساخت سکو برای استراحت مسافرین برخی از اقدامات انجام‌شده توسط شهرداری در این مدت است.

وی افزود: برای اینکه پارک جنگلی بیشتر از سوی خانواده‌ها مورد استفاده قرار گیرد، باید بخش خصوصی برای کمک به شهرداری وارد عمل شود تا با ایجاد زیرساخت‌های لازم نظیر احداث پارک و وسایل بازی، استخر و رستوران برای تفریح و پیک نیک خانواده‌ها از این محل درآمدزایی کند.

احمدی جایگاه پارک جنگلی و آب معدنی قرمرض را برای مردم شهر مهم توصیف کرد و گفت: این پارک به‌عنوان تنها تفرج‌گاه جنگلی مردم شهر می‌تواند نقش کلیدی در جذب سرمایه‌گذاران و گردشگران داشته باشد.

شهردار نکا با بیان اینکه این پارک جنگلی با دارا بودن آب معدنی، قابلیت پیشرفت در عرصه جذب توریست دارد، تأکید کرد: شهرداری نکا آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری با سرمایه‌گذاران و پیمانکاران برای فعالیت در این پارک اعلام می‌کند.

احمدی گفت:  به‌زودی این پارک جنگلی را برای واگذاری به بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری کلان به مزایده خواهیم گذاشت.

وی نزدیک بودن پارک جنگلی به شهر را ظرفیت و امتیازی برای سودآوری سرمایه‌گذاری دانست و خاطرنشان کرد: حمایت و پیگیری‌های شاعری نماینده مردم شرق مازندران در مجلس شورای اسلامی در این بخش بسیار مشهود و تأثیرگذار بوده است که این تلاش‌‌ها قابل تقدیر است.

شهردار نکا همچنین با اشاره به ظرفیت‌های دیگر گردشگری نکا گفت: جنگل کوهسارکنده هم می‌تواند یک مکان گردشگری خوب برای کشور باشد که در صورت پیگیری شورا و دهیاری و آن اهالی، شهرداری نکا آماده همکاری است تا سرانه فضای سبز شهر افزایش پیدا کند و به استانداردها نزدیک شویم./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.094 seconds.