.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس:
منطقه آزاد تجاری فعلا برای شرایط اقتصادی کشور تاثیر مثبتی نداشت
نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: مناطق آزاد قرار بود سکوی صادرات باشند اما هم اکنون فقط به منطقه‌ای برای خرید و فروش برخی اجناس داخلی و بیشتر اجناس خارجی شده‌اند و فعلا برای شرایط اقتصادی کشور تاثیر مثبتی هم نداشته‌اند.

به گزارش شمال نیوز، شمس‌الله شریعت‌نژاد امشب در نشست خبری با اصحاب رسانه سه شهرستان غربی مازندران و حوزه انتخابیه خود با ارزیابی مطلوب از نگاه مثبت مسؤولان استان و برنامه‌ریزی‌های خوب آنها در ایجاد شغل، شتاب آن را مطلوب و منطقی ندانست و اظهار کرد: در بحث تولید و اشتعال باید با اتکا بر اقتصاد مقاومتی از ظرفیت‌های استان و نیز بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی بیشتر کار کنیم و با کار جهادی شرایط استان را متحمل کنیم.

وی افزود: متناسب با فرهنگ غنی استان شاهد افول فرهنگ کار و کارآفرینی هستیم، فرهنگ صرفا مقوله‌ای یک بعدی نیست بلکه در همه مسائل زندگی و امور ما باید جریان داشته باشد که از جمله اهم آنها فرهنگ کار است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با اقتصاد دولتی تحولی شکل نخواهد گرفت و باید شرایط مشارکت بیشتر مردم در امر سرمایه‌گذاری‌ها، ایجاد شرایط کار و تولید فراهم شود و برای این منظور و نیز جذب سرمایه‌گذاری‌ها باید جلوی دزدی‌ها و کارشکنان امور اقتصادی را بگیریم.

این مسؤول با اشاره به معارفه استاندار جدید مازندران و بیان سوابق خوب اجرایی و مدیریتی وی گفت: با توجه به انتخاب اسلامی به عنوان استاندار جدید مسائلی از جمله غیربومی بودن وی مطرح شد که باید گفت نظر دولت این است که استانداران بومی نباشند و پایه و اساس آن هم سیاست دولت در استفاده از تخصص و کارآمدی است و امیدواریم با توجه به سوابق خوب استاندار جدید و تعامل و همکاری خوب مدیران و نیروهای اداری، اجرایی و کارشناسان و مسؤولان شهرستان‌ها شاهد تحولات بهتری در استان باشیم.

شریعت‌نژاد با اعلام اینکه با توجه به تخصص و سوابق استاندار جدید در صورت نگاه مثبت و کارگروهی و نیز ظرفیت‌های فراوان و مطلوبی که در استان داریم دور از انتظار نیست، خاطرنشان کرد: انتظار ما از استاندار جدید و دولت آن است که در کل به ظرفیت‌های بی‌شمار استان‌های شمالی و به فعل کردن آنها بیشتر توجه کنند تا این مناطق از کشور نیز طعم تحول و پیشرفت را تجربه کنند.

وی در مورد ادعای استاندار سابق در مورد انتخاب بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد گفت: نخست اینکه با توجه به عملکرد فعلی مناطق آزاد موجود، دولت با افزایش تعداد آنها موافق نیست و این ادعای ربیع فلاح به نظر بنده یک بحث سیاسی است و این گونه حرف زدن بر چه پایه و مبنایی است چون این بحث نیازمند مصوبه مجلس است که اصلا در مجلس مطرح نشده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به طرح این مسائل خاطرنشان کرد: مناطق آزاد قرار بود سکوی صادرات باشند اما هم اکنون فقط به منطقه‌ای برای خرید و فروش برخی اجناس داخلی و بیشتر اجناس خارجی شده‌اند و فعلا برای شرایط اقتصادی کشور تاثیر مثبتی هم نداشته‌اند با نظر به اینکه مازندران از نظر جغرافیایی درطول تعریف شده است و از نظر سرزمینی شرایط ویژه ای دارد پیشنهاد شد سه منطقه آزاد برای استان مطرح شود که محل بحث و تبادل نظر است و هنوز هم به نتیجه مطلوب نرسیده است.

این مسؤول به طرح برخی اتهامات از سوی عضوی از شورای شهر تنکابن مبنی بر مداخله در انتخاب شهردار گفت: حتی اگر از نظر قانون هم می‌توانستم هرگز تلاش نکرده و نمی‌کنم کسی را بر مسندی بنشانم و در مواردی که به بنده ارتباط ندارد نیز هرگز دخالت نمی‌کنم و شاید در اموری نظر مشورتی از ما بگیرند اما دخالت و اعمال فشار برای انتصاب را قویا تکذیب می‌کنم.

شریعت‌نژاد افزود: بیش از 70 درصد عملکرد و کار اعضای شورا انتخاب شهردار است و در نهایت رای اعضای شورای شهر شهردار را انتخاب می‌کند الان چند ماه است کار شورای شهر دوره پنجم می‌گذرد و در تهران به آن بزرگی با همه مسائل و مشکلات شهردار انتخاب شد اما در تنکابن هنوز کاری نشده است.

وی افزود: این دوستان به‌جای انداختن ضعف خود بر گردن دیگران بهتر است به وظیفه ذاتی و مسؤولیتی که در قبال آراء مردم دارند عمل کنند و بگویند چرا شهری با بیش از ۵۵ هزار جمعیت و این همه ظرفیت از شهر کوچکی مانند سلمان‌شهر کمتر درآمد دارد؟ چرا رودخانه چشمه کیله با این همه ظرفیت و فرصت در بخش‌های توریسم، درآمدزایی و غیره بدون استفاده مانده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از عضو شورایی که این گونه ادعایی دارد بپرسید آیا برای یکبار با شریعت‌نژاد در این باره تماس گرفتید یا شریعت‌نژاد به شما زنگ زده است؟! چرا برای کاری که مهم است از نظر نخبگان شهر و نظرات جمعی که به شما رای داده‌اند استفاده نمی‌کنید؟! چرا ضعف و کوتاهی خود را به گردن دیگران می‌اندازید؟! با عوام‌فریبی کاری پیش نمی‌رود و رفتار شخص نشان دهنده توانمندی اوست و باید به عنوان مسؤول روزی به کسانی که به شما راه دادند پاسخگو باشید./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 17 آبان 1396
بندر بیاد غرب استان تاثیر خوبی خواهد داشت درسته؟

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.