.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اجلاسیه استانی نماز در ساری برگزار می شود
رئیس ستاد اقامه نماز مازندران گفت: اجلاسیه استانی نماز هشتم آذرماه سال جاری در ساری برگزار می شود.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، پیش از ظهر دوشنبه، در جمع خبرنگاران استان، با بیان اینکه همه ساله اجلاسیه نماز در سطح ملی برگزار و امسال بیست‌وششمین دوره آن در استان هرمزگان انجام خواهد شد، افزود: مقام معظم رهبری هر ساله به این اجلاسیه پیام فرستاده‌اند که این امر بیانگر اهمیت امر نماز است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با بیان یانکه در سه سال اخیر، علاوه بر اجلاسیه ملی، یک پیش اجلاسیه در هر استان برگزار می‌شود، گفت: اجلاس استانی و کشوری سال گذشته با محوریت نماز و آسیب‌شناسی بوده است.

ابراهیمی با بیان اینکه نماز از بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌ها و فاصله طبقاتی و اقتصادی در جامعه جلوگیری خواهد کرد، افزود: اگر نماز، نماز باشد فرد به سمت حرام خواری، رانت‌خواری و دیگر مسائل و آسیب‌ها نخواهد رفت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان با تأکید بر اینکه تنها ستاد اقامه نماز مسئولیت نماز را ندارد، همه افراد را در زمینه نماز مسئول دانست و افزود: بر مبنای این رسالت همه باید به این مسئله بپردازیم.

وی با بیان اینکه برگزاری اجلاس استانی مانند اجلاس کشوری است، هدف از برگزاری اجلاس استانی را معطوف داشتن نگاه مسئولان استانی و کشوری به این مسئله دانست و افزود: با انجام این هدف و با ایجاد عزم استانی، مسیر کار خود را در راستای مسائل پیگیری کند.

ابراهیمی موضوع اجلاس امسال را نماز و فضای مجازی اعلام کرد و افزود: این امر در سطح استانی و کشوری دنبال خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از عناصر مهم در عرصه فضای مجازی اصحاب رسانه و قلم هستند، افزود: عصر کنونی، عصر فضای مجازی است و اثر مهمی بر زندگی افراد بویژه جوانان دارد و می‌توان از این فضا نیز در راستای نماز و ترویج نماز استفاده بهینه و ارزشمندی داشت.

وی پویانمایی در رابطه با امر نماز را بسیار موثر برشمرد و همچنین افزود: ادمین‌های کانال‌های خبری پرمخاطب می‌توانند تاثیر بسزایی را در این جهت داشته باشد.

ابراهیمی اعلام کرد که در ۸ آذر ماه اجلاسیه استانی نماز در دانشگاه علوم کشاورزی استان برگزار خواهد شد و تمهیداتی برای برگزاری آن انجام شده است.

وی با بیان تخصصی بودن اجلاس امسال در استان، از جمله مخازبان دعوت شده به این احلاس به نخبگان و فعالان فضای جازی استان، تولیدکنندگان آثار دینی موبایلی و رایانه‌ای، مدیران و اعضای اتاق فکر شرکت‌های دانش بنیان در فضای مجازی، مدیران کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب، مسئولان کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی وابسته به نهادهای دولتی و حاکمیتی، مدیران خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و خبرنگاران فعال در استان، اعضای شورای فضای مجازی استان و کارگروه تخصصی، یاوران نماز، سمن‌ها و تشکل‌های مدنی مردم‌نهاد فعال در فضای مجازی، شرکت‌کنندگان و برگزیدگان استانی جشنواره نماز در فضای مجازی و مسابقات سراسری وبلاگ‌نویسی و شرکت‌کنندگان استانی در فراخوان مسابقه بیست‌وششمین اجلاس اشاره کرد.

وی با بیان اینکه یاوران نماز  از اقشار مختلف جامعه هستند که به‌طور خودجوش و مشتاقانه به امر نماز روی آورده‌اند، افزود: تاکنون ۲۰۰ نفر از آنها اعم از برادران و خواهران شناسایی و در گردهمایی مشهد، دوره‌های لازم را دیدند تا هر کدام از آنها بتوانند به‌صورت چهره‌به‌چهره یاورسازی در سطح شهرستان‌های خود داشته باشند.

ابراهیمی با بیان اینکه ما در رابطه با اقامه نماز از مهدکودک تا دانشگاه برنامه داریم، افزود: حتی برنامه‌هایی را برای زندانیان و در سطح بازار نیز داریم و این برنامه‌ها نه صرفا نماز بلکه مباحث تبدیلی، تفسیری و توضیحی در رابطه با نماز است.

وی از جمله اقدمات مهم ستاد اقامه نماز را در راستای فرهنگی و آموزشی برشمرد و افزود: در رابطه با آموزش برای همه دستگاه‌ها، ۲۸ ساعت برنامه آموزشی در راستای اسرار و احکام نماز تدارک دیده شده است.

ابراهیمی با بیان اینکه عناوین مورد بحث در اجلاس بیشتر به‌صورت کارگروهی خواهد، از جمله مقاصد این اجلاس به حساس‌سازی و تشکیل فعالان فضای مجازی، تولید و نشر محتوای نمازی به صورت پیوسته و مستمر و برنامه محور و جریان سازی برشمرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.397 seconds.