.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در اولین روزهای شورای پنجم ؛
تغییر در مدیریت شهرهای مازندران و ترکیب هیئت رئیسه شوراها
شمال نیوز : در مازندران نیز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رؤسای شورای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم انتخاب شدند. در برخی شهرها تغییرات عمده‌ای نسبت به دوره چهارم شوراها دیده می‌شود، حتی شهری مانند....
تغییر در مدیریت شهرهای مازندران و ترکیب هیئت رئیسه شوراها

شمال نیوز / اشکان جهان‌آرای : با برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای پنجم در شهرها و روستاهای کشور، ترکیب جدید هیأت رئیسه شوراها مشخص شد و منتخبان مردم در سراسر کشور برای حضور در مدیریت شهر و روستا رسما وارد این عرصه شدند.

در مازندران نیز طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه رؤسای شورای اسلامی شهر و روستا در دوره پنجم انتخاب شدند. در برخی شهرها تغییرات عمده‌ای نسبت به دوره چهارم شوراها دیده می‌شود، حتی شهری مانند نوشهر تغییر صددرصدی در تعداد اعضا را داشت. در کنار ترکیب جدید هیأت رئیسه شوراها در شهرهای مازندران، اعضای شورای اسلامی برخی از شهرها نیز با توجه به رایزنی‌هایی که پیش از حضور رسمی‌شان در صحن شورا انجام دادند، اقدام به تغییر شهردار کردند.

ساری
مهم‌ترین شهرداری در مازندران که نگاه‌های زیادی برای انتخاب شهردار به آن معطوف شده بود، شهرداری ساری است که از مدت‌ها پیش بحث تغییر احتمالی شهردار دوره چهارم در آن مطرح بود. اما با ضعیف شدن یا به عبارتی از بین رفتن احتمال حضور «مهدی عبوری» در استانداری، او و اعضای شورای پنجم ساری تصمیم به ماندنش در عمارت شهرداری ساری گرفتند. در انتخابات هیأت رئیسه شورای پنجم ساری نیز «سید مسعود مدینه» به عنوان رئیس و «علی‌اکبر ذلیکانی» به عنوان نایب رئیس شورای مرکز استان در سال نخست دوره پنجم انتخاب شدند.

بهشهر
در بهشهر «علیرضا کوچکی» با 7 رای رئیس شورای اسلامی شهر شد و «پرویز صدیق» هم نایب رئیسی این شورا را بر عهده گرفت.
شورای 7 نفره بهشهر در دوره پنجم، در نخستین روز فعالیت با 5 رأی «فرید صمدایی»، مدیرعامل پیشین اتحادیه شرکت تعاونی دهیاری‌های مازندران را به عنوان شهردار بهشهر و جانشین «حمید آزموده» انتخاب کردند.

رویان
اعضای شورای اسلامی شهر ساحلی رویان هم در پنجمین دوره، «محمدرضا بابایی» را به عنوان رئیس شورای اسلامی این شهر انتخاب کردند.
شورای پنجم رویان، با توجه به عملکرد «احمد توکلی» در 4 سال اخیر به عنوان شهردار در رویان، بر ابقای وی در مسئولیت شهرداری این شهر رأی دادند.

قائم شهر
قائم شهر نیز یکی از شهرهایی بود که طی چند ماه اخیر موضوع انتخاب شهردار دوره پنجم در آن به شکل قابل‌توجهی بین شهروندان و در رسانه‌های محلی مطرح بود.
اکثراعضای شورای پنجم این شهر در نخستین نشست که با انتخاب «افشین حسین‌زاده» به عنوان رئیس و «عباس صالح‌زاده»-شهردار اسبق قائم شهر- به عنوان نایب‌رئیس شورا همراه بود، «رضا رحیمی» را از مسئولیت شهرداری برکنار کردند و سرپرستی شهرداری را تا زمان انتخاب شهردار جدید به «حمید خنکدار» سپردند. طبق شنیده‌ها «بهروز رنجبر» شهردار پیشین بابلسر یکی از گزینه‌های جدی حضور در ساختمان شهرداری قائمشهر است.

چمستان
در چمستان «منوچهر کیانی» رئیس شورای اسلامی شهر شد و «عباس ایزدی» نایب رئیسی شورای اسلامی را بر عهده گرفت. اعضای شورای اسلامی چمستان تا انتخاب شهردار جدید، «حسن میثاقی» را به عنوان سرپرست این شهرداری انتخاب کردند.

ایزدشهر
نخستین انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی ایزدشهر، انتخاب «علیرضا اسدی» به عنوان رئیس و «ابراهیم ابراهیمی» به عنوان نائب رئیس شورای اسلامی شهر را به همراه داشت. در این شهر ساحلی نیز حضور شورای پنجم با تغییر شهردار همراه بود. «محسن رستمی ثانی» معاون پیشین این شهرداری تا انتخاب شهردار جدید برای ایزدشهر، سرپرست شهرداری شد.

تنکابن
اعضای شورای اسلامی شهر تنکابن «علیرضا فلاحتکار» و «تقی پزشکی آلمانی» را به ترتیب به عنوان رئیس و نائب رئیس انتخاب کردند. اعضای شورای پنجم تنکابن برای انتخاب شهردار جدید به جمع‌بندی نهایی برای انتخاب شهردار تنکابن نرسیدند و در نهایت «محمد زحمتکش» را به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب کردند تا پس از توافق آرا و بررسی صلاحیت کاندیداهای احراز این کرسی، شهردار آینده شهر مشخص شود.

بابل
شورای شهر بابل که در دوره چهارم، 4 سال پرتنش و تقریبا ناآرام را پشت سر گذاشته بود و از زمان برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت نیز دچار برخی حاشیه‌ها شده بود، به خاطر تجمع عده‌ای از شهروندان مقابل ساختمان شورا در روز تحلیف و همچنین ایجاد جریان‌های اجتماعی در فضای مجازی برای ابقای شهردار، آغاز به کار تقریبا دشواری داشت.
اما در نهایت شورای پنجم رأی به برکناری «حسین بیژنی» و «حجر خداداد» را تا انتخاب شهردار جدید، بار دیگر به عنوان سرپرست شهرداری بابل انتخاب کرد. در این شورا «رجب ملایی رئیسی»، فرماندار سابق بابل به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر انتخاب شد.

آلاشت
شهر کوهستانی آلاشت نیز از جمله شهرهایی است که شهروندان زیادی برای انتخاب شهردار از شورای پنجم تقاضاهایی داشتند. اما شورای پنجم در نشستی که «سهراب نعمتی» رئیس و «حسین رشیدی» نایب رئیس این شورا شدند، با وجود به راه افتادن مخالفت‌های مردمی در فضای مجازی برای ابقای شهردار، با 3 رأی از 5 رأی، تصمیم به ابقای «کریم پهلوان» گرفت.

نوشهر
در نوشهر نیز اتفاقات انتخاب شهردار تقریبا مشابه شهر بابل بود. «مهدی توکلی» عضو شورای چهارم نوشهر که حدود 4 ماه پیش به عنوان شهردار این شهر ساحلی انتخاب شده بود و موافقانی هم برای ادامه فعالیت خود داشت، مورد تأیید اعضای شورای پنجم نوشهر قرار نگرفت و برکنار شد.
با نظر اعضای شورای پنجم نوشهر، «مهدی هرج‌پور» یک بار دیگر به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب شد. «مهدی اسحاقی نیمور» رئیس و «جمیله هاشمی» نایب رئیس این شورا شدند. از 7 عضو شورای اسلامی نوشهر در دوره چهارم، هیچ‌یک به شورای پنجم راه نیافتند.

چالوس
اعضای شورای اسلامی چالوس نیز در نخستین نشست خود که «صابر سام دلیری» را به عنوان ر‌‌ئیس شورای اسلامی چالوس انتخاب کردند، با توجه به رایزنی‌هایی از پیش انجام شده، مسئولیت شهرداری چالوس را به «جعفر ردایی» سپردند. ردایی پیش از این شهردار مرزن‌آباد بود.

خرم‌آباد، شیرود، نشتارود
در انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد «مهیار اسداللهی» به عنوان رئیس و «عمادالدین جنابی» به عنوان نائب رئیس برگزیده شدند.
«بهرام شیرودی» و «محمدرضا عبداللهی» هم در شورای اسلامی شیرود به ترتیب رئیس و نایب رئیس شدند. در شهر نشتارود نیز به ترتیب «محمودرضا جهاندار» و «علیرضا خدری» با سمت رئیس و نائب رئیس کار خود را آغاز کردند.

آمل
شورای شهر آمل در نخستین سال دوره پنجم با ریاست «غلامحسین شفیع‌زاده»، فرماندار اسبق آمل به کار خود ادامه خواهد داد. همچنین «محمد محمدی» رئیس پیشین اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل، به عنوان نایب رئیس این شورا برگزیده شد.
انتخاب شهردار در این شهر هنوز انجام نشد. ضمن این‌که نخستین جلسه شورای اسلامی شهر آمل به دلیل حضور نیافتن 3 تن از اعضا در مراسم تحلیف خبرساز شد. شورای اسلامی شهر آمل در دوره چهارم کش و قوس‌ها و اختلاف‌های زیادی را پشت سر گذاشت.

بابلسر
در بابلسر «هوشیار خسروی» و «فاطمه بهار» هر دو با 5 رای موافق به عنوان رئیس و نایب رئیس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر انتخاب شدند.
در فریدونکنار «مصطفی شیاری کناری» به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر انتخاب شد و «مهدی باقرزاده فریدونی» نائب رئیس شد.

نکا
انتخابات هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر نکا نیز با ریاست «غلام آرست» و نایب‌رئیسی «سید مهدی موسوی‌آبلویی» همراه بود. در رامسر «هادی حلاجیان» رئیس شورای پنجم شهر شد و «محمدجعفر خلخالی» نایب رئیسی این شورا را بر عهده گرفت.

مرزن‌آباد، محمودآباد، زیراب
انتخاب هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر مرزن‌آباد هم با انتخاب «کورش قطب رزمجو» به عنوان رئیس شورا و «سیدعبدالله حسینی باندری» به عنوان نایب‌‌رئیس همراه بود. اعضای شورای پنجم محمودآباد نیز «نورالله قلی‌زاده» را برای ریاست شورای اسلامی شهر و «محسن صالحی» را به عنوان نایب رئیس این شورا برگزیدند. در زیراب «سعید قلی‌نژاد» و «احسان رضایی» رای به عنوان رئیس و نائب رئیس انتخاب شدند.
تغییرات مدیریت شهری در شهرهای مازندران طی روزهای آتی اطلاع‌رسانی خواهد شد./ همشهری


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.046 seconds.