.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش دمای مازندران نگران‌کننده است
مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه افزایش دمای مازندران نگران‌کننده است، گفت: با توجه به اندازه‌گیری میلی‌متری بارش باران، مازندران دومین استان در حوزه خشکسالی است.

به گزارش شمال نیوز، سیدمحمدرضا رضوی طی گفت‌وگویی با بیان اینکه وظیفه هواشناسی فقط پیش‌بینی نیست، اظهار کرد: در مطالعات تحقیقاتی صورت گرفته تا 27 مرداد ماه مازندران از لحاظ درصد بارش استان هفتم کشور است.

وی با بیان ایکه وضعیت موجود بسیار نگران‌کننده است، افزود: امسال دمای هوای فرودین‌ماه آلاشت که مکان ذخیره آب استان است به 38 درجه رسیده که نگران‌کننده است.

مدیرکل هواشناسی مازندران تصریح کرد: در ارتفاعاتی همچون بلده دمای هوا به 35 درجه رسید، شبیه این است که یخ را جلوی بخاری قرار بدهیم.

این مسئول با بیان اینکه 10 درصد از کل بارش‌های مازندران به درد کشت برنج می‌خورد، خاطرنشان کرد: از اردیبهشت‌ماه تا پایان مردادماه نزدیک به 70 میلی‌متر بارش باران داشتیم که نیاز دو واحد آبیاری را تامین می‌کند.

رضوی با بیان اینکه آمارها نشان از وضعیت بسیار نامناسب میزان بارش و منابع آبی در استان دارد، بیان کرد: مازندران در برابر بحران مهاجرت جمعیت قرار گرفته، به گونه‌ای که مردم جنوب کشور نیز در حال مهاجرت به مازندران هستند.

وی فشار جمعیت مناطق خشک کشور را متوجه مازندران دانست و تاکید کرد: ادامه این روند موجب تغییر اقلیم مازندران خواهد شد، به گونه‌ای که به جز دامنه‌های زاگرس تمامی مناطق ایران خشک خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه مردم جنوب کشور با مردم شمال کشور فرقی ندارند و با یک کارت شناسایی می‌توانند محل زندگی خود را تغییر دهند، اضافه کرد: در ارتفاعات جایی نمانده که ساخت و ساز نشده باشد، آب‌های روان برای کشت گندم دیگر وجود ندارد.

رضوی گفت: هواشناسی کاملا می‌داند که چه بلایی در حال وقوع است، به همین خاطر نگران افزایش مهاجرت به مازندران هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به اندازه‌گیری میلی‌متری بارش باران، مازندران دومین استان در حوزه خشکسالی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از ارزان بودن زمین در مازندران، اظهار کرد: چرا یک شهروند اصفهانی می‌تواند با فروش یک واحد آپارتمان در شهر خود، 11 هکتار زمین کشاورزی در مازندران بخرد؟ این یکی از مشکلات اصلی در افزایش مهاجرت است.

این مسئول خاطرنشان کرد: ضعف قانونی باعث شده که مهاجرت به مازندران روز افزون شود چون قانون به او اجازه مهاجرت داده است.

رضوی با بیان اینکه کشورهای اروپایی سرسبز هستند و منابع آبی زیادی دارند، افزود: اگر همه دنیا به سمت اروپا مهاجرت کنند یقینا این سرسبزی از بین خواهد رفت.

وی تصریح کرد: چنین بلایی بر سر مازندران آمده و موجب شده که نیمی از جلگه استان خشک شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران در پایان تاکید کرد: ادامه روند مهاجرت به استان خشکسالی را تشدید و از بین رفتن مابقی جلگه مازندران را تایید خواهد کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

123 31 مرداد 1396
باید فکری به حال منابع ، خصوصاً آب استان بشه .
هر شهروند مازندرانی شاید موردی از این مهاجران را دیده و یا بشناسد ،که واقعا در مصرف منابع آبی اصراف کارند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.394 seconds.