.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روز سوم رای اعتماد به وزرای پیشنهادی چگونه می گذرد؟
نماینده مخالف: آقای حجتی‌! در دوره مدیریتی خود چرا جلوی زمین‌خواری‌ها را نگرفتید؟/ توضیحات حجتی درباره عملکرد و مدرک تحصیلی
شمال نیوز : نمایندگان در جلسه امروز ادامه بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی برای کابینه دولت دوازدهم و برنامه‌های آنان را در دستور کار خود دارند.....

شمال نیوز : سومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت در حال برگزاری است.

به گزارش شمال نیوز ، جلسه علنی امروز مجلس 26 مرداد 96 دقایقی قبل به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. 

جلسه امروز مجلس در حالی آغاز شد که 200 نفر از نمایندگان در مجلس حضور داشتند و 90 صندلی خالی در صحن به چشم می‌خورد.

نمایندگان در جلسه امروز ادامه بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی برای کابینه دولت دوازدهم و برنامه‌های آنان را در دستور کار خود دارند.

وکلای ملت در دو روز گذشته بررسی برنامه و صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، ارتباطات، اقتصاد، امور خارجه، بهداشت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در برنامه داشتند.

 
 

مخالف/ محمد حسینی نماینده مردم تفرش

 امنیت غذایی با اتکا به تولید داخلی را یکی از مفاد سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی است که در سیاست‌های کلی بخش کشاورزی حاکم بر برنامه ششم توسعه و همچنین اصل 43 قانون اساسی مورد تاکید قرار گفته است.

 معضلات فراوانی که در حوزه‌های آبی‌و فعالیت‌های آبخیزداری،‌ توسعه آبخانه‌های کشور با آن مواجه هستیم سبب شده است بخش کشاورزی با ناپایداری در تولید مواجه شود.

موافق/جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد

 آقای حجتی 6 سال مسئولیت‌ استانداری در یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور را برعهده داشت و طرح‌های عظیمی مانند سد کرخه را اجرا کرد.

آقای حجتی در تجربه ثابت کره علاوه بر مسائل فنی، به مسائل تاثیرگذار بر تولید نیز بی‌توجه نیست اما ضمن احترام به نظرات مخالفان آقای حجتی به عنوان فردی که بخش را می‌شناسد، بهتر می‌تواند در این حوزه عمل کند.

 آقای حجتی قانونی را به عنوان قانون رفع تداخلات ابلاغ کرده‌اند، ما باید عادلانه صحبت‌ و قضاوت کنیم، برخی مشکلات وجود دارد که فرابخشی هستند و به جهاد کشاورزی ارتباطی ندارند، آقای حجتی تاکنون طی 20 مکاتبه خواستار دریافت اعتبارات صندوق بیمه کشاورزی شدند اما پولی وجود ندارد.

مخالف/ سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج

 بنده معتقدم وزرا به عنوان مدیران عالی کشور لازم است یک نگاه کلان و انسجام‌یافته و همچنین درک ساختاریافته از امور حوزه مأموریتی خود داشته باشند. 

وی افزود: وزرا باید نقاط ضعف حوزه کاری خود را بشناسند، نقاط قوت را تشخیص دهند و به یک مدل مفهومی برسند. همچنین از نگاه تک‌بعدی، سطحی و جزئی پرهیز کنند. 

بخشی از اینکه ما با عدم موفقیت مدیران در بخش‌های عمومی کشور مواجه هستیم، رشد یک‌بعدی ظرفیت‌ها و کم‌توجهی به سایر ظرفیت‌ها است و این مورد را بنده کاملاً در وزارت جهاد کشاورزی درک می‌کنم.

 آقای حجتی!‌ شما فکر نکنید کاری برای کشاورزان صورت گرفته، است؛ شما می‌گویید در تولید گندم خودکفا شده‌اید، خیلی هم بابت این موضوع ممنونیم، اما چرا در سال 94، 3 میلیون تن گندم وارد کرده‌اید، چرا امسال خودکفایی نگرفتیم؟ چون ما به امید خدا کشاورزی می‌کنیم، اگر بارندگی شد محصول خوب می‌شود، اگر هم نه که وضعیت کشاورزان مشخص است.

بنابراین ما آن استراتژی واقعی را در کشاورزی نداریم و نمی‌توانیم از پس آن بربیاییم. برنامه‌ای که وزرا ارائه می‌دهند یک برنامه مدیریتی است، وزارتخانه باید یک برنامه جدا داشته باشد.

موافق/ رسول خضری نماینده مردم پیرانشهر و سردشت

بنده 4 سال گذشته به عنوان موافق آقای حجتی صحبت کردم و امروز با افتخار بیشتری با توجه به کارنامه درخشان آقای حجتی می‌خواهم در دفاع از وی صحبت کنم.

 تولیدات کشاورزی در 4 سال گذشته 21 میلیون تن افزایش یافته است.

برخی از مخالفان خرده گرفتند که مدرک آقای حجتی با جهاد کشاورزی مرتبط نیست.

شخصی که بالغ بر 30 سال در حوزه جهاد کشاورزی کار کرده آی نمی‌توان تجربیات او را مدرک محسوب کرد، تجربیات آقای حجتی بسیار بالاتر از مدرک است، برنامه‌های آقای حجتی در حوزه رسیدن به اهداف عالیه نظام در راستای رسیدن به برنامه ششم توسعه است.

محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی :

بر اساس آمار گمرک طراز غذای کشور طی چهار سال گذشته در زمینه صادرات و داردات بهتر شده است.

بنده  از کودکی از کشاورزی دور نبودم، کشاورز بوده و هستم.

اگر منابع مورد نیاز برای اجرای برنامه‌ها تامین شود، با توجه به ظرفیت‌های اجرایی مشکلی نخواهیم داشت.

در حوزه تولید پنبه و دانه های روغنی نیز اقدامات خوبی شده است.

راندمان آبی کشور به منظور افزایش بهره‌وری از 37 درصد به 47 درصد رسیده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.089 seconds.