.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
در نشست علنی مجلس مطرح شد:
انتقاد نماینده رشت از انتساب اتهام ضدولایت فقیه بودن به برخی وزرای پیشنهادی/ لاریجانی: مسائل با رعایت نزاکت مطرح شود
رئیس مجلس در پاسخ به انتقاد نایب رئیس فراکسیون مستقلین مبنی بر طرح برخی اتهامات نسبت به وزرای پیشنهادی در نطق مخالفان آنها، گفت: مسائل با ادبیات صحیح و رعایت نزاکت مطرح شود.

غلامعلی جعفرزاده در نشست علنی عصر چهارشنبه 25 مرداد در تذکر به هیئت رئیسه مجلس با استناد به بند 11 ماده 24 آیین نامه داخلی مجلس، گفت: لازم می دانم در ابتدا به خود متذکر شوم که در نظام جمهوری اسلامی زندگی می کنم که به برکت 230 هزار شهید و 500 هزار جانباز و ایثارگر از مردم سالاری دینی برخوردار است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: در بسیاری از کشورهای منطقه و جهان دموکراسی در این سطح عالی وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: امروز ملاحظه می کنید که پس از 38سال از سقوط نظام دیکتاتوری شاهنشاهی، وزیر مربوطه در پشت تریبون قرار می گیرد و نمایندگان ملت هر سوالی را از وی می پرسند.

نایب رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: در جلسات کمیسیون ها و فراکسیون ها از ریز زندگی وزرای پیشنهادی مطلع شدیم و ما برای این سطح از دموکراسی باید شاکر خدا و خون شهدا باشیم.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: ما نباید این مردم سالاری دینی و این حکومت نظام اسلامی را طوری لوث کنیم که خدای ناکرده برای آن شائبه ایجاد شود.

جعفرزاده ایمن آبادی گفت: از هیئت رئیسه انتظار می رود که در برخی موارد که عزیزان در پشت تریبون مواردی را طرح می کنند ، متذکر شود. چطور می شود که نماینده محترمی پشت تریبون قرار بگیرد و عزیزی که از خانواده شهدا است را متهم به ضدیت با ولایت فقیه کند.

وی بیان داشت: این نظام ولایتمدار مفتخر به حمایت مردمی است. حال دکتر روحانی رئیس جمهوری منتخب در پشت تریبون بیان داشتند که 50 سال با رهبرمعظم انقلاب رفاقت داشته اند. در این وضعیت مگر می شود وزیری در کابینه پیشنهادی مطرح شود که ضدیت با ولایت فقیه داشته باشد.

این نماینده مجلس دهم گفت: حال مشخص نیست که ترازوی برخی نمایندگان چیست که به برخی از وزرای پیشنهادی و مردم نسبت ضدیت با ولایت فقیه می دهند. از ریاست مجلس تقاضا می کنم که جلوی طرح این موضوعات گرفته شود.

وی در انتهای تذکر خود گفت: وزیری برنامه پیشنهادی خود را مطرح کرده است که باید مورد بحث کارشناسی قرار بگیرد نه این که با اتهام مواجه شود؛ نباید وارد مسائلی شویم که برای کشورمان هیچ نفعی ندارد.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر گفت: اصل این که مسائل با بیان صحیح و احترامات لازم بیان شود ، صحیح است. لذا نباید بیان ما به گونه ای باشد که اتهامی برعلیه فردی طرح شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این نکته را باید در نظر داشت که نمایندگان ملت در مورد وزرای پیشنهادی هر مطلبی که ذهنشان می رسد که دچار ابهام هستند باید طرح موضوع کنند.

وی در ادامه افزود: این موضوع از نکات برجسته دموکراسی در ایران اسلامی است که نمایندگان مجلس از آزادی عمل در بیان مطالب ولو برخورنده، برخوردار هستند.

دکتر لاریجانی گفت: این مطلب که آقای جعفرزاده ایمن آبادی مطرح کردند که با ادبیات صحیح و رعایت نزاکت مسائل مطرح شود، صحیح است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امین 26 مرداد 1396
مگه مهاجرانی وزیر فرهنگ و ارشاد نبود از این جور افراد زیاد داریم به شرطی که چشم بصیرت و ینا داشته باشیم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.117 seconds.