.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مهاجرت 79 درصدی ماهیان دریای خزر به رودخانه‌های مازندران
مدیرکل شیلات استان مازندران، از مهاجرت 79 درصدی ماهیان دریای خزر برای حفظ بقاء و تجدید نسل به رودخانه‌های استان مازندران خبر داد.

به گزارش شمال نیوز، حسین علی خوشباور رستمی در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در سالن جلسات دادگستری استان در ساری اظهار کرد: تنها 21 درصد ماهیان دریا برای تکثیر وابسته به محیط دریا بوده و مابقی ماهیان برای زاد و ولد به رودخانه‌های شیلاتی مهاجرت می‌کنند که این موضوع نشان دهنده نقش مهم رودخانه‌ها در تکثیر و تجدید بقای و نسل ماهیان است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر حدود 15 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در قالب حدود 120 شرکت از طریق صید و صیادی در دریا امرار و معاش می‌کنند، افزود: کاهش منابع و ذخایر آبزیان و روند نزولی صید ماهی در سال‌های اخیر بیش از پیش نقش مهم رودخانه‌ها را در بازسازی ذخایر دریا نمایان می‌کند.

رستمی تصریح کرد: تخریب و از بین رفتن زیستگاه‌های طبیعی به ویژه مناطق تخم‌ریزی ماهیان در رودخانه‌ها، برداشت بی‌رویه شن و ماسه، صیادان غیرمجاز، ساخت و سازها در مسیر و حریم رودخانه‌ها، احداث سدهای پلاستیکی و مخزنی فقدان کانال عبور ماهیان، ورود انواع آلاینده‌های شهری و خانگی، صنعتی و کشاورزی از مهم ترین عوامل تخریبی زیستگاه‌ها و در نتیجه کاهش منابع و ذخایر آبزیان دریا است.

مدیرکل شیلات استان مازندران، گفت: در کنار فعالیت‌ها و تلاش‌های شیلات استان در تکثیر و رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی از طریق مراکز بازسازی ذخایر، داشتن رودخانه سالم و شیلاتی برای حفظ بقا و تجدید نسل ماهیان دریا امری ضروری است و تحقق این امر عزم همگانی و تعامل دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط مانند محیط زیست، سازمان صنعت، معدن و تجارت، آب منطقه‌ای، راه و ترابری، رسانه‌های جمعی و نیز محاکم قضایی را می‌طلبد. /ایسنا


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.242 seconds.