.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش حجم همکاری های دوجانبه مازندران با کشورهای همسایه دریای خزر
حجم همکاری های جمهوری اسلامی ایران ، به خصوص مازندران در چهارسال گذشته با کشورهای همسایه خزر افزایش چشمگیری یافته است.

به گزارش شمال نیوز، ربیع فلاح جلودار استاندارمازندران در بازدید هیات پارلمانی کشورقرقیزستان از شرکت لبنی کاله آمل گفت: جمهوری اسلامی ایران به خصوص دولت تدبیر وامید در توسعه مناسبت بین المللی خود، توجه ویژه ای به کشورهای همسایه و قدیمی خود داشته وافزایش همکاری ها در همه زمینه ها و فراهم کردن برخی امکانات زیرساختی ها در راستای خواست وارادت دو طرف انجام شده است.

 

وی افزود: کشور قرقیزستان ازسالهای بسیار دور تاکنون درتمامی مجامع بین المللی، سیاسی واقتصادی وفرهنگی درکنار جمهوری اسلامی ایران بوده وبا کشورما همکاری خوبی داشته است.

استاندارمازندران گفت: ایران هم متقابلا دراین مسیر درکنار دولت وملت قرقیزستان بوده وبه خاطراهمیت این موضوع دکتر روحانی در نخستین سفر خارجی خود به عنوان رییس دولت یازدهم به کشور قرقیزستان سفر کرده بود.

فلاح جلودار به هدفگذاری صادرات محصولات تولیدی مازندران در کشورهای اورآسیا اشاره کرد و با قدردانی از سفر رییس مجلس ونمایندگان قرقیزستان به ایران واستان مازندران افزود: از اینکه مازندران را به عنوان مقصد سفر خودشان قرار دادند، مزیت مهمی است که در راستای خواست دوطرف برای گسترش همکاری های دوجانبه است.

وی گفت: شرکت کاله آمل با تولید محصولات متنوع وفضای خوب رقابتی وصادراتی آن در کشورهای آسیایی واروپایی می تواند، به عنوان پیوند دهنده خوبی برای آغاز همکاری های مشترک میان مازندران و قرقیزستان باشد.

استاندارمازندران افزود: افزایش تولیدات دامی، لبنیات ، گوشت وشیر وسایر فرآورده های این بخش ونیز مرکبات از ظرفیت های مازندران برای افزایش حجم صادرات به بازارهای قرقیزستان وکشورهای اورآسیا ودرنهایت بازار بزرگ مصرف در کشور روسیه است.

فلاح جلودار با بیان اینکه کشور قرقیزستان هم در برخی زمینه ها ازجمله دام های سنگین توانمندیهای بالایی دارد، گفت: بازدید هیات پارلمانی قرقیزستان از کشتارگاه صنعتی بندپی بابل و بهره گیری از توانمندیهای این کشور برای همکاری دراین بخش نیز رویکرد دیگر مازندران ازحضور این هیات به استان است.

چینی بای دورسون بکوف رئیس مجلس قرقیزستان در جریان سفر سه روزه خود به ایران، روز سه شنبه به همراه شش نماینده مجلس این کشور در رأس یک هیأت سیاسی و اقتصادی به همراه استاندارمازندران و مدیران دستگاه های اجرایی این استان از شرکت تولید لبنیات کاله آمل بازدید کرد.

دورسون بکوف در جریان بازدید خود از بخش های مختلف شرکت کاله آمل، از مسئولان این شرکت درخواست کرد که با توجه به حجم بالای تولید وتنوع محصولات این شرکت، در قرقیزستان نیز سرمایه گذاری کنند.

این هیات بعد از شرکت کاله آمل، قرار است از کشتارگاه صنعتی دام در بندپی بابل بازید کنند./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.