.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سرطان کبد با مصرف آجیل مانده
مصرف آجیل مانده کبد را سرطانی می‌ کند.

به گزارش شمال نیوز:دکتر سید حسن عابدی فوق تخصص گوارش و کبد گفت: مصرف آجیل مانده کبد را سرطانی می ‌کند.

 دکتر عابدی افزود: کبد نقش مهمی در متابولیسم پروتئین‌ها، چربی‌‌ ها و هورمون‌ ها دارد ولی شیوع سرطان کبد در ایران رو به افزایش است و مردان 79 درصد بیشتر از زنان مبتلا به این سرطان می ‌شوند.

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: افراد بالای 50 تا 55 سال مستعد ابتلا به سرطان کبد هستند به علاوه در 79 درصد موارد سرطان کبد در مردان دیده می‌شود و در جهان این سرطان به عنوان علت مرگ مردان شناخته شده است.

دکتر عابدی افزود: مبتلایان به چاقی بیش از حد یا تجمع بیش از حد آهن و افرادی که در کشورهای در حال توسعه زندگی می‌کنند و مصرف مواد غذایی آلوده به کپک باعث تولید مواد سرطان زا می ‌شود و سرطان کبد را به وجود می‌آورد.

وی با بیان اینکه نگه داری آجیل در یک نقطه تاریک و مرطوب خطر سرطان کبد را افزایش می ‌دهد، گفت: اگر از آجیل مدت زمان طولانی دریک نقطه تاریک و مرطوب نگهداری کنید باعث تولید قارچ می‌ شود و این قارچ ایجاد سرطان کبد می‌ کند.

فوق تخصص گوارش و کبد افزود: آجيل‌ها پركالری هستند و هر گرم آنها 5 كالری انرژی غذایی توليد می ‌كند و از نظر ارزش تغذیه‌ ای، يک نعلبكس آجيل دارای تقریبا 600 کالری انرژی غذایی است که معادل 2 بشقاب برنج است به عبارت دیگر یک نعلبکی آجیل می ‌تواند به اندازه 2 بشقاب برنج در چاق‌کنندگی شما نقش داشته باشد.

دکتر عابدی گفت: توصیه می شود در نوروز، برنامه غذايی مثل ساير اوقات تنظيم شود و مصرف آجيل و مغزها به عنوان ميان ‌وعده و در حد متعادل باشد.

وی افزود: مصرف زياد آجيل سبب جمع شدن انرژی و چربی بيش از حد مورد نياز در بافت ‌های بدن می ‌شود و افزايش وزن را در پی دارد.

فوق تخصص گوارش و کبد گفت: معمولاً در تهيه انواع آجيل‌ ها از مقاديری زيادی نمک استفاده می ‌شود و بنابراين مصرف بی ‌رویه آجيل، مخصوصا اگر ميزان نمک آن بيش از حد متعارف باشد، ممكن است عوارضی را به خصوص برای بيماران قلبی ‌عروقی، افراد مبتلا به فشار خون، و بیماران کلیوی به همراه داشته باشد.

دکتر عابدی افزود: نگهداری آجیل و خشکبار در مکان های مرطوب، موجب کپک زدگی و قارچ زدگی آن ها می شود که هم موجب تغییر شکل ظاهری، بو و طعم نامطبوع می شود و هم در اثر ترشح بعضی از سموم ، عوارض مختلفی در مصرف کننده ایجاد می کند.

وی گفت: مغز گردو نیز نسبت به آفات انباری و کپک ها بسیار حساس است و در اثر نگهداری در شرایط نامناسب به سرعت به این گونه عوامل آلوده می شود، بنابراین از مصرف آنها باید خودداری کنید.

این فوق تخصص گوارش و کبد افزود: چنانچه در هنگام مصرف تخمه ، پسته و بادام، دست ها و لب ها رنگین شدند، این امر علامت مصرف رنگ های شیمیایی در تهیه آن ها است که بایستی از مصرف این گونه تنقلات خودداری کنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.578 seconds.