.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش درآمد روستاییان با توسعه بوم‌گردی
فرماندار نکا گفت: توسعه بوم‌گردی، توسعه اقتصاد مقاومتی در روستاها را به همراه داشت.
افزایش درآمد روستاییان با توسعه بوم‌گردی

به گزارش شمال نیوز، جعفر احمدی با اشاره به ورود گردشگران در طول سال به مناطق مختلف هزارجریب نکا گفت : با توجه به فراهم شدن امکانات لازم در بخش هزارجریب، طبیعت‌گردی و بوم‌گردی در این بخش مورد توجه ویژه قرار گرفته است تا ضمن نهادنیه کردن اقتصاد مقاومتی با جذب گردشگر، در شناساندن فرهنگ بومی و محلی منطقه اقدام شود.


وی افزود: وجود زندگی روستایی، پخت غذاهای محلی و فراهم بودن شرایط لازم برای استفاده از این طبیعت بکر و غذاهای سنتی، سبب شده است تا مسافرانی که قصد استفاده از طبیعت، فضای اقامتی و محصولات غذایی روستایی در کنار میوه‌ها و ترشی‌های روستایی را دارند به این منطقه دعوت و از آنان با انواع غذاهای محلی مازندرانی پذیرایی شود.

فرماندار نکا گفت : بخش هزارجریب نکا با دارا بودن ۶۳ روستا و حدود ۱۶ هزارنفر جمعیت، شرایطی را برای حضور گردشگران فراهم کرده است که در این راستا امکانات لازم برای جذب و ماندگاری گردشگر در مناطق روستایی بخش هزارجریب نکا فراهم شده است .

احمدی افزود: توسعه بوم‌گردی روستایی در بخش هزارجریب نکا، با توجه به پیشینه فرهنگی، تمدن و آداب و رسوم و جاذبه‌های مختلف بکر طبیعی در گردشگری، نیازمند همکاری، همراهی و مشارکت مردم و جوامع محلی است .

وی گفت : براساس آنچه کارشناسان حوزه گردشگری عنوان کرده‌اند توسعه گردشگری و اقامت بوم‌گردی سبب ایجاد اشتغال در روستاها، افزایش ماندگاری و رونق اقتصادی نواحی روستایی و مهاجرت معکوس روستاییان از شهرها به روستاها می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.64 seconds.