.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سفر استانی وزیر ارشاد به هم حاشیه ساز می شود ؟
از بی اطلاعی اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه تا معرفی گزینه های احتمالی برای مدیر کل !
شمال نیوز: باید منتظر ماند و دید در این سفر کدام گروه می تواند بیشترین نفع را از حضور وزیر ارشاد در این سفر ببرد ، اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه یا سهم خواهان و زیاده خواهان و این قصه همچنان ادامه خواهد داشت ...

شمال نیوز : وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حالی به استان گلستان سفر می کند که برخی از گروهها به دنبال معرفی جایگزینی برای مدیر کل فعلی هستند و البته خیلی از اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه از این سفر چندان مطلع نیستند .

به گزارش شمال نیوز به نقل از گلستان ما ؛ سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه نهم اسفندماه برای شرکت در مراسم اختتامیه متمرکز جشنواره‌های قرآنی و رونمایی از دانشنامه گلستان به این استان سفر می‌کند.

این سفر از این جهت حائز اهمیت است که اولین سفر کاری صالحی امیری در کسوت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به استان گلستان است و در فضایی صورت می گیرد که اصولگرا و اصلاح طلب به عملکرد مدیر کل انتقاد دارند .

در این میان البته آتیش اصلاح طلبان برای خارج کردن شیخ علی اصغر فضیلت از حوزه فرهنگ تندتر است و از چند وقت گذشته گمانه زنی های متعددی را برای این منصب آماده کرده اند و توانسته اند در این راه چند تن از نمایندگان استان در مجلس را برای تغییر مدیر کل مجاب سازند .

البته اصلاح طلبان نه از بابت عملکرد شیخ فضیلت بلکه بخاطر حضور فردی تندروتر در این عرصه که بتواند روند توسعه فرهنگی نامطلوب و غیر منطبق با شرع اسلامی را پیگیری کند ، بوده و از این روست که چند وقتی است نام برخی گزینه ها بر روی زبانها افتاده است .

شاید محتمل ترین گزینه برای این سمت شیخ یعقوب مهدوی رئیس ارشاد گرگان و قربان برزگر کارمند ارشاد و مشاور اقتصادی استاندار گلستان و البته بزرگترین بدهکار گازی شرق استان و عضو حزب ندای ایرانیان می باشد .

برخی ها روی بدهی زیاد وی به شرکت گاز اینگونه مانور داده اند که وی وقتی یک کارخانه آجر را با این همه بدهی مواجه ساخته با دستگاه عریض و طویل فرهنگ و ارشاد چکار خواهد کرد؟ قربان برزگر اگر چه کارمند ارشاد بوده اما این اواخر چندان هم در این اداره دیده نشده و البته از حقوق و مزایا استفاده می کرده است .

از سوی دیگر ؛ برخی ها معتقدند "شیخ یعقوب مهدوی" اصلاح طلب کهنه کار متمایل به آیت الله نورمفیدی نماینده ولی فقیه در گلستان که سالها کار تقریب مذاهب کرده و پیوندی مناسب با قوم ترکمن دارد می تواند بهترین گزینه برای فضیلت باشد حال انکه جوانترها و تندروهای اصلاح طلب به دنبال "قربان برزگر" هستند.

شیخ یعقوب مهدوی ارتباط خوبی هم با سید حسن خمینی و دفتر وی دارد و ماه رمضان سال گذشته افتخار میزبانی از فرزند سید حسن در گرگان و اولین تجربه طلبگی وی در روستای لاملنگ را بر عهده داشت .

برخی از افرادی که در سال 92 بعد از پیروزی روحانی سینه چاک تغییر مدیر کل خوش اخلاق و فاضل ارشاد گلستان دکتر منتظری شدند امروز از عملکرد خود پشیمان هستند چرا که چندین پرونده تخلفاتی در این دولت برای آنها تشکیل شده و این باعث شده تا به دکتر منتظری خدابیارمرزی بدهند .

حال در این حال و هوا سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به گلستان سفر می کند . در این میان اصحاب رسانه استان به عنوانی یکی از ارکان فرهنگ و ارشاد اوضاع مناسبی ندارند ، هنوز خیلی از خبرنگاران باسابقه استان بیمه نبوده و از طرفی وضعیت خانه مطبوعات استان گلستان نامشخص است و تعداد شکایت مدیران و شخصیتها از رسانه ها بالا گرفته که این نشان دهنده کم تحمل بودن برخی مدیران در مقابله با رسانه هاست .

برخی منابع موثق هم از انتخاباتی بودن سفر وزیر سخن گفته اند و اینکه در این سفر قرار است حسابی روی عملکرد دولت در حوزه فرهنگ و ارشاد زوم شود .

باید منتظر ماند و دید در این سفر کدام گروه می تواند بیشترین نفع را از حضور وزیر ارشاد در گرگان ببرد ، اصحاب فرهنگ ، هنر و رسانه یا سهم خواهان و زیاده خواهان و این قصه همچنان ادامه خواهد داشت ...


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.076 seconds.