.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدیرعامل فاوای شهرداری ساری اعلام کرد:
پیشرفت 86 درصدی پروژه ممیزی املاک و معابر شهر ساری
شمال نیوز : مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری با تأکید بر اینکه پروژه ممیزی و املاک و معابر شهر ساری هم‌اکنون در منطقه سه مراحل پایانی خود را می‌گذراند، گفت: این پروژه در مجموع پیشرفتی 86 درصدی داشته است......

شمال نیوز : مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری با تأکید بر اینکه پروژه ممیزی و املاک و معابر شهر ساری هم‌اکنون در منطقه سه مراحل پایانی خود را می‌گذراند، گفت: این پروژه در مجموع پیشرفتی 86 درصدی داشته است.

یاسر قربانی  با بیان اینکه اجرای طرح ممیزی املاک و معابر باعث می‌شود برنامه‌ریزی های آینده شهرسازی بر اساس اطلاعات دقیق انجام پذیرد، اظهار کرد: این طرح در زمینه تشخیص تخلفات ساختمانی و درآمدزایی شهرداری‌ها نیز بسیار مؤثر است.

* رفع کاستی‌ها با برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تر

وی لزوم اینگونه آمارگیری‌ها را برای شهرداری یک ضرورت مهم دانست و افزود: شهرداری‌ها بر اساس همین اطلاعات خدمت‌رسانی می‌کنند، به‌عنوان مثال اگر شهرداری بداند در کدام محله سطل زباله نیست یا در کدام منطقه فضای سبز کمتری وجود دارد، به‌طور قطع با برنامه‌ریزی دقیق‌تری می‌تواند این کاستی‌ها را جبران کند.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری شناسایی تعداد دقیق پلاک‌های مسکونی، تجاری، اداری، زمین‌های بایر و سایر کاربری‌ها در سطح شهر را ازجمله اقدامات این طرح خواند و بیان کرد: در این طرح به‌هنگام شدن آمار و اطلاعات موجود شهری و نقشه شهر، بهره‌برداری از اطلاعات موجود در واحد شهرسازی برای صدور پروانه ساختمانی و استفاده از اطلاعات موجود در واحد املاک برای آزادسازی معابر شهری نیز می‌گنجد.

* فواید طرح ممیزی املاک و معابر

این مسؤول ادامه داد: بر پایه اهداف عالی مدیریت محلی شهر ساری و در زمینه دستیابی به درآمد پایدار و نیز ایجاد شهرداری الکترونیک، پروژه ممیزی املاک و مستحدثات و تهیه بانک اطلاعات جی‌آی‌اس آن، در حال انجام است.

قربانی تشکیل پرونده‌های مربوطه در کمیسیون ماده 100 و رسیدگی به تخلفات ساختمانی، برآورد دقیق واحدهای شغلی و نوع کسب آنها جهت صدور عوارض شغلی را از فواید این طرح برشمرد و اضافه کرد: برآورد تراکم مسکونی درنقاط مختلف شهر برای برنامه‌ریزی شهری و ارائه خدمات، شناسایی تمامی معابر محلی، جمع‌آوری زباله و نام‌گذاری معابر نیز از دیگر مزیت‌های اجرای این طرح است.

* موارد استفاده اطلاعات به‌دست‌آمده از پروژه ممیزی

وی تصریح کرد: این پروژه منطبق با آخرین دستاوردهای علمی و فناوری‌های نو و با استفاده از تجهیزات و امکانات دیجیتالی پیشرفته انجام می‌شود که این امر در به حداقل رساندن خطا و اشتباهات احتمالی نقش به‌سزایی دارد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری با اشاره به اینکه این طرح دربردارنده همه المان‌های اساسی تأمین‌کننده اطلاعات در همه سیستم‌های مرتبط با املاک در شهرداری و نیز عارضه‌های موجود در معابر است، خاطرنشان کرد: از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری‌های کلان مدیریتی و اخذ عوارض و جرایم پیش‌بینی‌شده در قانون، مشاهده همزمان اطلاعات و املاک، امکان تهیه لایه‌های جی‌آی‌اس بر اساس اطلاعات گردآوری‌شده و سهولت در محاسبه و صدور عوارض نوسازی استفاده می‌شود.

 

 

این مسؤول مشاهده اطلاعات پرونده شهرسازی و عدم نیاز به مراجعه مداوم کارشناس به محل، امکان به‌روز کردن سریع نقشه از طریق گردآوری اطلاعات، ایجاد بانک اطلاعاتی از پراکندگی، نحوه توزیع و تخصیص کاربری‌های شهری، شناسایی دقیق تعداد، کاربری و دیگر اطلاعات دقیق پلاک‌ها، مکانیزه کردن سیستم پاسخگویی به شهروندان در قبال اطلاعات درخواستی را از دیگر نکات استفاده اطلاعات این طرح عنوان کرد.

* داده‌های آماری فقط برای شهرداری ارزشمند نیست

قربانی با عنوان اینکه چشم‌انداز افق شهر ساری در این طرح قابل ترسیم است، گفت: به‌صورت پیمایش محلی و بازدید میدانی از املاک اطلاعات توصیفی جمع‌آوری‌شده و با توجه به این موضوع که هر موقعیتی در کره زمین فقط یک مختصات دارد، با وارد کردن کد مورد نظر به سیستم جی‌آی‌اس، مکان مورد نظر نشان داده می‌شود و حتی قادر به تحلیل اطلاعات نیز است.

وی با اعلام اینکه پروژه مورد نظر به مهم‌ترین نیاز هر دستگاهی پاسخ می‌دهد و به ما می‌گوید که این شهر در زمینه‌های مختلف مثل تعداد خیابان، کوچه، آبراه و حتی درخت و پست‌های برق، گاز، مخابرات و ... چه داشته‌هایی دارد و این داشته‌ها چه تعداد هستند، تأکید کرد: این داده‌ها نه تنها برای شهرداری ارزشمند است بلکه برای تمام دستگاه‌های حائز اهمیت است.

* تصاحب بانک اطلاعاتی کامل و جامع شهری

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری یادآور شد: پس از جمع‌آوری اطلاعات، مراحل ادغام و پردازش پیچیده آماری اطلاعات انجام می‌گیرد و بعد از نهایی شدن این پردازش‌ها ما صاحب یک بانک اطلاعات کامل و جامع می‌شویم.

این مسؤول با بیان اینکه طرح ممیزی املاک و معابر به‌عنوان الگوی برتر در سطح کشور، شاکله اصلی شهرداری و طرح جامع مدیریت شهری مطرح است، تصریح کرد: باید در این زمینه اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی بیشتری صورت گیرد، به همین دلیل اختصاص بودجه مالی در این راه را نباید صرف هزینه دانست، بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای شهر محسوب می‌شود و در آینده نتایج مطلوبی در پی دارد.

* تدوین ژئودیتابیس املاک و معابر

قربانی با اشاره به اینکه اطلاعات برآمده از ممیزی که تحت عنوان ژئودیتابیس املاک و معابر تدوین می‌شود، قابلیت‌های پرشمار و متعددی دارند، خاطرنشان کرد: امکان تحلیل املاک و ابنیه از نظر نوع ساختمان‌ها، سازه و قدمت آنها، تحلیل‌های مکان ـ مبنا از سرانه‌های فضای سبز، فرهنگی، تفریحی و ورزشی در شهر به‌دست می‌آید.

وی افزود: املاک خالی و مجهول‌المالک که در برنامه‌ریزی شهر موارد استفاده گوناگون دارند، تخصیص عادلانه عوارض مختلف شهری ازجمله نوسازی، جمع‌آوری پسماند شهری، تابلوهای تجاری، خدمات آتش‌نشانی نیز به‌وسیله اطلاعات به‌دست‌آمده بررسی می‌شود.

* مزایای سیستم اطلاعات جغرافیایی «جی‌آی‌اس»

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری در ادامه مزایای یک سیستم اطلاعات جغرافیایی «جی‌آی‌اس» را کیفیت بالای تحلیل داده‌ها و امکان تجزیه و تحلیل آنها با روش‌های پیشرفته، مدیریت و تغییر سریع حجم عظیمی از داده‌ها در زمینه‌های مختلف و  روش‌های بهتر و جدیدتر برای تهیه نقشه‌های مختلف و امکان به‌روز کردن آنها خواند.

این مسؤول از دیگر مزایای این سیستم به امکان ایجاد ارتباط بین عوارض مختلف و اتصال حجم زیادی از اطلاعات آنها در جداول اطلاعاتی، کاهش زمان، هزینه و مواد مصرفی کار و پول‌ساز و اشتغال‌ساز بودن آن، اشاره کرد.

قربانی در ادامه همچنین استفاده وسیع در علوم مختلف، اداره و سازماندهی وسیعی از داده‌های زمین مرجع، به‌روزرسانی سریع و جمع‌آوری اطلاعات پراکنده، قابلیت بازبینی روش‌ها و مدل‌سازی، فرضیه و آزمایش و پیشگویی را نیز از دیگر مزایای سیستم جی‌آی‌اس عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در گذشته و حتی حال حاضر شهرداری‌ها به این دلیل که کارفرمای مستقیم مشاوران تهیه‌کننده طرح‌های توسعه شهری اعم از جامع و تفصیلی نبودند و نیستند، خاطرنشان کرد: از اخذ اطلاعات مکان‌مند محروم بوده و یا با تأخیر بسیار و در حالی که دیتا ارزش اولیه خود را نداشت، صاحب آن می‌شوند.

 

 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و آمار شهرداری ساری تصریح کرد: اکنون با دارا بودن بانک جامع اطلاعات مکانی قابلیت تدوین و پردازش مطابق با نیاز مجموعه مدیریت شهری در عین برخورداری از امکان به‌روزرسانی برای شهرداری ساری فراهم است.

* پیشرفت 86 درصدی پروژه

این مسؤول با تأکید بر اینکه پروژه ممیزی و املاک و معابر شهر ساری پس از انجام موفقیت‌آمیز در مناطق یک و دو هم‌اکنون در منطقه سه مراحل پایانی خود را می‌گذراند، بیان کرد: این پروژه در مجموع پیشرفتی 86 درصدی داشته و امید می‌رود تا پایان سال 1395، بانک اطلاعات مکان‌مند حاصل از آن قابلیت بهره‌برداری برای مجموعه شهرداری ساری و نیز متخصصان امر به فراخور نیاز و اقتضای امور را داشته باشد.

قربانی در پایان گفت: با اجرای این پروژه در همه مناطق شهرداری ساری در آینده نزدیک، گام مهم دیگری در زمینه تحقق شهرداری الکترونیکی و ارائه خدمات سریع و بهتر به شهروندان برداشته می‌شود.

به گزارش فارس، نقشه‌ای که در ادامه می‌آید پیشرفت فیزیکی پروژه در قالب پراکنش جغرافیایی بلوک‌های به اتمام رسیده نمایش داده شده است.

   

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.032 seconds.