.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
هفته دولت فرصتی برای مردان دولت
حسن رمضانزاده

شمال نیوز: همانطوریکه مقام معظم رهبری فرمودند هفته دولت یک فرصتی است برای تبیین ارزشهای والای انسانی در نظام اسلامی است که خدمات آنان محو کننده تبلیغات دروغین دشمنان نظام می باشد ((این فرصت مغتنمی است تا مردم با نتایج تلاش های بخشی از مجموعه نظام اسلامی بیشتر آشنا شوند و دروغ بودن محور اصلی تبلیغات دشمنان اسلام مبنی بر ناکارآیی و ناتوانی نظام اسلامی، آشکارتر گردد))

ا سویی هفته دولت پاسداشت دو مرد عرصه خدمت ، تلاش و مسئولان و امانتداران صادقی است که با خدمات و اهتمام الهی شان خاطره خوشی از خدمت صادقانه و متواضعانه را در مردم به یادگار گذاشتند ودر این ایام از آنان به نیکی یاد میشود .شهیدان رجایی و باهنر ، دو شهید ارزنده و بزرگوار عرصه دولت ، نمونه های بارز خادمین امین مردم و مسئولین وفادار به ملت و دولت هستند که خالصانه خود و علم و آگاهی خود را وقف مردم نمودند.و هفته دولت بهانه و فرصتی است تا با تجلیل از این دوچهره بارزعرصه تلاش و خدمت و شهادت ، چهره های وارسته دیگر عرصه تلاش به مردم شناسانده شود . بر این مبنا مردان خدوم دولت ، بایدبا نگاه ویژه عملکرد سالانه خود را در پیشگاه مردم به درستی ارائه دهند و مخاطبان و افکار عمومی در پذیرش این خدمات ارزنده حلاجی و داوری کنند و نمره قابل قبولی به کارکرد دولتمردان در کارنامه ارزشمندشان به ثبت برسانند . به بیان دیگر هفته دولت راست آزمایی عملکرد مسئولان از منظر مخاطبان مردمی و محل تلاقی و تعامل ملت و دولت است . چرا که در افکار عمومی هفته دولت ، هفته ای برای پاسداشت شهیدان رجایی و باهنر و تجلیل از دولتمردان و تلاشگران صادق نظام محسوب میشود .

اما در این بین انچه برای دولتمردان در این هفته بایستی مهم باشد ، رفتار های سازمانی و سازکارهای این رفتارها در توسعه همه جانبه دولت در بخش های مختلف می باشد که باید در ترسیم برنامه های این هفته ، پروژه های کلان اقتصادی در همه حوزه ها در چنده خود داشته تا بتواند در این هفته در معرض افتتاح و نمایش مردم قرار دهد چراکه سازندگی و تلاش و جهد و خروش دولت برای بزرگ جلوه دادن خدمات خود با بهره برداری از این سازکار های عمرانی و اقتصادیدر این هفته به چشم می خورد است . بر این اساس مردم در طول سال منتظر ظهور و بروز و رو نمایی از از طرح های کلان دولت در همه جایی ایران ، می باشند تا جمعیت کثیری به عناوین مختلف در بدنه دولت جذب وچرخه معیشت آنان به چرخش در آید . از دیگر جلوه های کار آمدی دولت ، وجود مدیران با انگیزه و خادم و جهادی است که در پیشبرد اهداف عالیه دولت همگام با سایر قوا ، گا م های با استوار و با چشم انداز و افق روشنی از آینده ، خدمات ارزنده ای به مردم در طول تصدی شان عرضه کردن و این هفته می تواند فرصتی باشد برای دولت که با ارزیابی درست از عملکرد سالانه انان با نگاه تخصصی و مردم مدار ، مدیران ناکارآمد و کار آمد را معرفی و از مدیران موفق تجلیل نمایند تا در این غرباگیری مدیران نالایق از چرخه مجموعه دولت خارج شوند .

از دیگر آثار شاخص اصلی هفته دولت ، اطلاع رسانی درست و شفاف و به دور از حواشی عملکرد مردان دولت به مردم هست که در این بین نقش رسانه ها در تبیین عملکرد سالانه مجموعه دولت در همه استانها ، امری مهم و ضروری است ، رسانه های مکتوب و دیداری و شنیداری و مجازی امروزه ظرفیتی را در جامعه فراهم ساختند که اعتماد مردمی از این رسانه های بیشتر از سایر مقولات رسانه ای است ، بر این اساس رسانه ها حداقل در این هفته به دور از غوغا سالاری و حتی به دور از حاشیه سازی و فرافکنی ، عملکرد صادقانه دولتمردان را به مردم با حساسیت و شفافیت بیشتر تبیین کنند . نقش رسانه ها در این هفته به مانند ترازوی است که سمت آن خدمت و سمت دیگر عملکرددولت هست . اگر خدمت با عملکرد برابری کند از منظر مردم دولت ، دولتی است کارآمد و مدیران آن نیز در پیشگاه مردم از جایگاه رفیعی برخوردار خواهند بود پس رسانه ها ضمن این که آیینه تمام نمای عملکرد دولتمردان در این هفته می باشند بلکه ترازوی عمل آنان در پیشگاه افکار عمومی نیز محسوب میشوند .

بهر حال دولت به عنوان خدمتگزار مردم در این هفته از فرصتی که برای آن فراهم شد وظیفه دارد تاسرمایه های انسانی و سایر منابع که در جهت تامین رفاه و امنیت عمومی و معیشت مردم گام برداشته ضمن معرفی به افکار عمومی با بکارگیری همه ظرفیت های رسانه ای ، از این سرمایه های وارسته تجلیل نماید و این هفته را طلیعه برای خدمات بیشتر در سایه بهره برداری از پروژه های متعدد در کلان کشور محسوب کندتا بتواند در کنار ملت با تلاش بیشتری کشوررادر مسیر رشد و تعالی قرار دهد .

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.