.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نصب مجهزترین دستگاه ام آر آی در مرکز مازندران
مرکز جامع تصویربرداری پزشکی نگین که برای نخستین‎بار در کشور مجهزترین دستگاه ام آر آی را به مردم ارائه می‌کند، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ساری افتتاح شد.

به گزارش شمال نیوز، مرکز جامع تصویربرداری پزشکی و رادیولوژی مداخله‌ای صبح امروز با حضور محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ربیع فلاح استاندار مازندران، معاونان استاندار، محمد دامادی و علی‌اصغر یوسف‌نژاد نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، احمد حسین‌زادگان فرماندار ساری، اعضای شورای اسلامی شهر ساری، سعید امیریان مدیرعامل مرکز تصویربرداری پزشکی نگین و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

مرکز جامع تصویربرداری پزشکی نگین برای نخستین‌بار در کشور پیشرفته‌ترین دستگاه ام آر آی 1.5 تسلای SIEMENS مدل MAGNETOM Area را در زمینه خدمت‌رسانی به مردم مازندران کار گرفته است.

این دستگاه با طول تونل 145 سانتیمتر و قطر تونل 70 سانتیمتر است که از دستگاه‌های معمول 10 سانتیمتر عریض‌تر است.

هدف از ارائه این سیستم، راحتی و از بین بردن ترس از تونل تنگ و محصور افراد است و همچنین بیماران با وسایل جانبی خاص هم امکان ورود به دستگاه را دارند.

دستگاه فوق مجهز به نسل چهارم تکنولوژی RF موسوم به TIM 4G است که در آن SIEMENS به‌صورت انحصاری مسیر دریافت سیگنال دستگاه و همچنین مسیر ارسال RF را دیجیتال می‌کند و با فیبر نوری انتقال انجام می‌گیرد.

علاوه بر دستگاه ام آر آی دستگاه سی تی اسکن مولتی اسلایس SIEMENS مدل Somatom Scope از دیگر خدمات مرکز پزشکی نگین به بیماران است.

این دستگاه با داشتن تعداد بالای دتکتور، زمان تصویربرداری به کسری از ثانیه کاهش و میزان تشعشع به بیماران به مقدار زیادی کاهش پیدا می‌کند.

از مزیت این دستگاه انجام سی تی اسکن با تزریق در شریان‌ها و وریدی با دقت زمانی بالا است.

همچنین در این مرکز اهتمام زیادی در تصویربرداری تخصصی‌تر از انواع سرطان‌ها هم به عمل می‌آید.

مرکز جامع تصویربرداری نگین دستگاه سونوگرافی GE Helthcare را بر اساس نوآوری تکنولوژی و درخشندگی معماری سیستم با داشتن ویژگی‌های خودکار و طراحی برای ارائه تصاویر با کیفیت فوق‌العاده برای بیماران به ارمغان آورده است.

در آیین افتتاحیه مرکز پزشکی تصویربرداری نگین سعید امیریان مدیرعامل این مرکز با خیر مقدم به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مهمانان جلسه، گفت: مایه مباهات و افتخار ماست که این مرکز در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل مرکز پزشکی تصویربرداری نگین با بیان اینکه برای این طرح حدود 40 میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: این پروژه‌ با پنج سال دوندگی و تلاش شبانه‌روزی محقق شده است.

این مسؤول با اشاره به مجهز بودن این مرکز به بهترین نشان‌های دنیا، تأکید کرد: دستگاه ام آر آی نصب‌شده برای نخستین‌بار در کشور در این مرکز به‌کار گرفته شده است.

امیریان هدف این طرح را خدمت‌رسانی به مردم ساری و استان مازندران عنوان کرد و افزود: افتتاح این پروژه‌ برای ساری افتخاری است که در خور شأن مرکز استان است.

 در پایان افتتاحیه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران با اشاره به افتتاح پروژه‎ها در استان، گفت: طرح مرکز پزشکی نگین از طرح‎های مهمی بوده که امروز در ساری افتتاح شده است.

محمود واعظی با بیان اینکه با تلاش دولت و بخش خصوصی باید مشکلات استان مازندران حل شود، خاطرنشان کرد: شاخص اقتصادی در استان مازندران ارتقا پیدا کرده و از میانگین کشور هم بالاتر است.

وی با اشاره به اینکه تورم در مازندران یک درصد پایین‌تر از تورم کشور است، تأکید کرد: 9 پروژه بزرگ در سراسر استان آماده است که برای آن 3 هزار و 220 میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پایان قول پیگیری مسائل مطرح‌شده در شوراهای اداری و مشکلات مردم را داد.

 مرکز پزشکی تصویربرداری و رادیولوژی مداخله‌ای نگین بعد از پنج سال و با هزینه 40 میلیارد تومان با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دیگر مسؤولان استانی و شهرستانی در ساری به بهره‌برداری رسید.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 5 شهريور 1395
همگی خسته ناشید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 4.646 seconds.