.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وزیر ارتباطات در جلسه شورای اداری شهرستان بابل:
دكتر فلاح براي همه مسايل استان برنامه دارد / شاخص اقتصادي، اشتغال و تورم مازندران بهتر از معدل كشور
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: دولت تدبير و اميد به بالفعل كردن توانمندي هاي مازندران اعتقاد و براي تحقق آن برنامه دارد / كارهاي خوبي در مازندران صورت گرفته است / برجام يك موضوع ملي و متعلق به همه است و در سايه هوشمندي، هدايت ها ...

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری،، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسه شوراي اداري دكتر فلاح براي همه مسايل استان برنامه دارد /  شاخص اقتصادي، اشتغال و تورم مازندران بهتر از معدل كشوري استشهرستان بابل ضمن گرامي داشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، ياد آور شد: مردم مازندران به برنامه ها و شعارهاي دكتر ورحاني براي تغيير شرايط كشور اعتماد كردند و راي شان در سطح كشور نمونه بود و دولت تدبير و اميد خود را در برابر راي ملت ايران مسئول مي داند و از اين حسن اعتماد قدر داني مي كند.

واعظي شعار دولت را تحقق حقوق شهروندي در سراسر كشور بر شمرد و گفت: متاسفانه عليرغم اين كه مازندران از ظرفيت بي بديل گردشگري برخوردار است، ليكن در گذشته مورد بي مهري قرار گرفت و دولت تدبير و اميد به بالفعل كردن توانمندي هاي اين استان اعتقاد و براي تحقق آن برنامه دارد.

وي با اشاره به اين كه شاخص استان در حوزه اشتغال و مسايل اقتصادي از كل كشور و بسياري از استان هاي كشور بهتر و روند تغييرات در اين دو حوزه اميد وار كننده است، خاطر نشان ساخت: شاخص اقتصادي مازندران از معدل كشوري بهتر است و شاخص اشتغال استان از معدل كشوري بويژه در سالجاري بسيار بهتر است و شاخص تورم نيز خيلي بهتر از شاخص كشوري است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با اشاره به اين كه پروژه هايي كه طي ديروز و امروز در مازندران مورد افتتاح و بهره برداري قرار گرفت و ديگر طرح هايي كه در طول مسير بنده شاهد بوده ام، نشانگر اين است كه كارهاي خوبي در استان انجام گرفته است، تصريح كرد: تنها با وحدت و هم افزايي مي توان گام هاي بزرگ برداشت.

واعظي با اشاره به وجود برخي مشكلات ضمن بيان اين كه دكتر فلاح براي همه مسايل استان برنامه دارد و مديري جهادي و تلاشگر است و از تمامي فرصت ها براي استفاده از ظرفيت هاي كشوري در جهت انجام هماهنگي هاي بهتر و بيشتر استفاده مطلوب مي كند، ابراز نمود: صميميت و همدلي حاكم بر استان نشان مي دهد كه مطالبات مردم در جاي جاي مازندران حل مي شود.

وي دولت را متعلق به همه مردم دانست و با اشاره به اين كه دولت تدبير و اميد وابسته به هيچ جناح و گروهي نيست، اظهار داشت: عليرغم مشكلات فراوان به ارث رسيده به دولت يازدهم، تنها در سايه حمايت مردم، دولت تدبير و اميد و فرزندان مردم توفيق يافتند مذاكرات را با عزت و قدرت به جلو ببرند و بر مشكلات تا حد امكان فائق آيند.

واعظي با بيان اين كه مذاكره در اين سطح كار بسيار سنگيني است و فقط كساني كه در اين فضاها كار كرده اند، عظمت كار را درمي يابند، گفت: اگر هوشمندي ها، هدايت ها و حمايت هاي رهبري معظم انقلاب نبود، قطعا نظام و ملت ايران اسلامي به اين توفيق بزرگ نائل نمي آمدند.

وي با بيان اين كه برجام يك موضوع ملي است و متاسفانه برخي به آن نگاهي سياسي دارند، تصريح كرد: امروز در سايه رهنمودهاي مقام معظم رهبري و مقاومت مردم، ايران اسلامي در اوج عزت و اقتدار و نقش سازنده آن در منطقه غير قابل انكار است و دنيا نيز دريافته كه با چه ملت با فرهنگ، بزرگ و تاريخ سازي طرف است.

واعظي با اشاره به اين كه امروز ديگر بحثي از اسلامي هراسي، ايران هراسي و شيعه هراسي در ميان نيست، ياد آور شد: اين مقولات به فرهنگي رايج در دنيا بدل شده بود، ليكن امروز همان كساني كه مدعي و مبلغ اين مسايل بودند معتقدند براي حل مسايل منطقه راهي جز مشاركت ايران و مشورت خواستن از ما نيست.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با بيان اين كه متاسفانه عده اي هم چنان بخاطر مسايل سياسي و انتخابات و نظاير اين ها برجام را زير سوال مي برند، افزود: رهبري معظم انقلاب اخيرا بروشني تاكيد فرمودند آن چه كه اين جانب در خصوص برجام مي گويم، هيچ ارتباطي به داخل، تيم مذاكره كننده، دولت و دستاوردهاي آن ندارد.

وي با بيان اين كه آن چه كه ما امروز در سياست خارجي داريم، اعتبار و جايگاه ماست و اين دستاورد متعلق به رهبري معظم انقلاب، مردم و همه است، خاطر نشان ساخت: اعتباري كه در جهان براي ما قائلند، اعتباري است كه براي نظام قائلند.

واعظي با اشاره به اين كه امروز تعامل خوبي بين قوا در كشور برقرار است و كشور از امنيت بالايي در اين شرايط بسيار بد منطقه اي برخوردار مي باشد، گفت: اين فضا محصول تلاش همه نيروهاست و در اين فضا مي توان براي اقتصاد كشور كاري كرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، دولت كاملا بر مشكلات كشور واقف است و بيكاري دغدغه اول و آخر هيات دولت است و اگر اين مقدمات تمهيد نمي شد امروز دولت نمي توانست ادعا كند كه به سياست هاي ابلاغي اقتصاد مقاومتي باور دارد و به آن عمل خواهد كرد، تصريح نمود: دولت تصميم دارد با بهره گيري از سياست هاي اقتصاد مقاومتي و توفيقات بديت آمده در عرصه بين الملل رونق اقتصادي را به كشور باز گرداند.

وي با بيان اين كه از جمله توفيقات دولت تدبير و اميد در 3 سال گذشته كنترل تورم بود، افزود: در زمان روي كار آمدن دولت يازدهم تورم نزديك 40 درصد بود و بحمدالله عليرغم همه محدوديت ها توفيق يافتيم اين رقم تا حد قابل توجهي كاهش ديهم.

واعظي با اشاره به اين آمار 5 ماهه نخست امسال در بخش هاي مختلف نسبت به مدت مشابه سال قبل اميدوار كننده است، افزود: رشد صنعتي ما در اين مقطع 8.8 دهم درصد شده و در كشور در پي آن هستيم تا مشكلات 7 هزار و 500 واحد كوچك و بزرگ توليدي را حل كنيم و در 5 ماهه نخست امسال مشكل 1300 واحد توليدي را حل نموده ايم و 3000 واحد ديگر نيز مقدمات دريافت تسهيلات براي آنان تمهيد شده است.

وي با اشاره به اين كه در كشاورزي شاهد رشد مثبت 4 درصد هستيم و در خريد گندم با 11 تن ركورد زديم و از گندم خريداري شده داخلي به ميزان 700 روز ذخيره گندم داريم و اين در حالي است كه در زمان شروع كار دولت يازدهم فقط 17 روز ذخيره گندم داشتيم، بيان داشت: طي 5 ماهه نخست امسال شاهد رشد اقتصادي 4.4 دهم درصد هستيم.

واعظي با اشاره به اين كه در كشور هميشه ميزان واردات غير نفتي بيشتر از صادرات غير نفتي بوده است، خاطر نشان ساخت: سال 94 نخستين باري در طي سال هاي گذشته بود كه به ميزان 1 ميليارد دلار در اين حوزه شاخص ما مثبت بوده است و با افتخار بايد عرض كنم كه در 5 ماهه نخست امسال تراز تجاري ما به ميزان سه و نيم ميليارد دلار مثبت شده است و اين معنايش اين است كه صادرات ما 21 درصد افزايش و واردات ما 7 درصد كاهش يافته است.

وي با اعلام اين كه در دولت تدبير و اميد در حوزه پهناي باند، شبكه انتقال، اينترنت روستايي و توسعه زيرساخت ها در شهرستان بابل اتفاقات خوبي افتاده است، گفت: در اين سفر به 250 روستاي بابل اينترنت و به 6 شهر اين شهرستان تلفن نسل سوم و يك شهر هم تلفن نسل چهارم واگذار خواهيم كرد و در طي اين 3 سال براي شهرستان بابل بالغ بر 1310 ميليارد ريال سرمايه گذاري از سوي بخش دولتي و خصوصي صورت گرفت و در تلاشيم تا پايان كار دولت قريب بر 1020 ميليارد ريال سرمايه گذاري جديد صورت گيرد و در اين سرمايه گذاري به همه روستاهاي شهرستان كه بالاي 20 خانوار هستند اينترنت واگذار خواهيم نمود.

وي با اشاره به اين كه در اين برنامه پهناي باند 4 برابر و شبكه انتقال 3 برابر خواهد شد و به 3 شهر جديد ديگر در اين شهرستان نسل سوم تلفن همراه و به 7 شهر ديگر اين شهرستان نسل چهارم تلفن همراه واگذار خواهيم نمود، گفت: شبكه نسل چهارم اينترنت تلفن ثابت را در 2 شهر واگذار خواهيم كرد و 60 كيلومتر هم شبكه فيبر نوري در ميان شهرهاي اين شهرستان خواهيم كشيد.

واعظي هدف اصلي از گسترش اينترنت را تسهيل در خدمات دهي به مردم و توسعه اشتغال عنوان كرد و ياد آور شد: گسترش آموزش و توسعه تجارت نيز از جمله اين اهداف است و نگاه اصلي ما دادن خدمات به مردم است.

وي با بيان اين كه 17 تا 19 درصد فارغ التحصيلان مازندران در حوزه ict است، تصريح كرد: بايد با بهره گيري از بخش خصوصي و در سايه سياست هاي اقتصاد مقاومتي، نسبت به توسعه اشتغال از بستر ict اهتمام نمود و توسعه اشتغال در اين حوزه از برنامه هاي دولت است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

اکبری 6 شهريور 1395
نه مثل اینکه آقای وزیر به جای رفع مشکلات استان بدنبال تعریف و تمجید از آقای فلاح اومده ،واقعا که
جوان نوری 6 شهريور 1395
وزیر عزیز حرف از چی میزنی؟؟؟؟کدوم اقتتصاد و کدوم اشتغال؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شماها خودتون رو میزنین به نادانی یا مردم و جوانان رو نادان فرض کردی؟؟؟ در اون دنیا شما باید پاسخگوی همه بی توجهی ها به آینده و زندگی جوانان باشی..از خدا بترسید!!!!!!!!!!!!!!
رضا 6 شهريور 1395
سالی که نیکوست از بهارش پیداست!!!! استاندار محترم قبل از هر چیز باید برای استانداری و فرمانداریهای زیرمجموعه برنامه داشته باشد بعد برای استان برنامه ریزی نماید
مازندرانی 5 شهريور 1395
آقای واعظی سلام،یک سؤال وزیر ارتباطاتی؟یاوزیرکشور که برنامه های استاندار را رصد میکنید؟ شما به پول زوری که با عناوین مختلف از مردم می گیرید (همین مردمی که شما ها را به مسؤلیت رساندند) رسیدگی کنید.
نا شناس 6 شهريور 1395
اقای واعظی شما و حزبتون کشور را به نابودی کشاندید داماد دو تابعیتی حداد عادل را منصوب می کنید به استاندار مازندران جایزه می دهید بهتر هست در مسایلی که مربوط به شما نیست دخالت نکنید البته ما در انتخابات 96 به روحانی رای نمی دهیم تا شاهد حضور شما به عنوان وزیر نباشیم
123 7 شهريور 1395
برنامه های که خروجی مثبتی برای استان ندارد نمیتوان به آن برنامه گفت. تمام برنامه های فلاح برا ی بقای خود ودوستانش هدف گذاری شده است

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.855 seconds.