.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سئوال یک کارشناس مدیریت از تصمیم سازان کشور ؛
چرا تعطیلی پنج شنبه ها در مازندران اجرا نمی شود؟
شمال نیوز : وی ادامه داد : در آذرماه 93 دیوان عدالت اداری تعطیلی پنجشنبه ی استان البرز را به استناد لزوم رعایت بخشنامه ی دولتی لغو کرد و استاندار هم طی نامه ای آن را به هیات دولت ارجاع داد و این مسئله در هیات دولت در دست بررسی است اما در مازندران، صرف نظر از قانون مدیریت.....

شمال نیوز : یک کارشناس مدیریت شهری  اظهار داشت:طبق ماده 88 قانون خدمات کشوری کار کارمندان باید در هفته 44 ساعت و در شش روز کاری باشد به استثنای تهران که 44 ساعت کار در پنج روز بود .در دولت قبل برابر یک مصوبه ، اختیاری به استانداران داده شده بود که بر اساس آن استانداران اجازه داشتند تعطیلی پنجشنبه ها را همانند تهران ، در استان خود اجرا کنند .

به گزارش شمال نیوز ، سید غلامرضا بنی احمد در جمع رسانه ها بیان داشت: این کار هم دلایل متعددی داشت و با هدف کمک به خانواده های کارمندان دولت ، کاهش آلودگی هوا و ترافیک صورت گرفته بود و بیش از 70 درصد استان ها این طرح را اجرایی کردند. البته مازندران جزء استا ن هایی بوده که این قانون را اجرا نکرده در حالیکه استان های محروم از ایلام و کهکیلوبه و بویر احمد و چهارمحال بختیاری نیز آن را اجرایی کرده بودند.

این یک کارشناس مدیریت شهری افزود : با شروع به کار دولت یازدهم و با حساسیتی که این دولت داشت  این قانون لغو شد و طی بخشنامه ای تعطیلی پنجشنبه ها برای غیر از تهران ، غیر مجاز شمرده شد . این بخشنامه در ماه های اول دولت روحانی ابلاغ شد و بر اساس آن بسیاری از استان ها این تعطیلی را لغو کردند .البته 5 استان ایلام ، خوزستان ، هرمزگان ، البرز و بوشهر هنوز مصوبه ی دولت روحانی را اجرا نکردند و پنجشنبه ها در این 5 استان مانند تهران تعطیل است .

وی ادامه داد : در آذرماه 93 دیوان عدالت اداری تعطیلی پنجشنبه ی استان البرز را به استناد لزوم رعایت بخشنامه ی دولتی لغو کرد و استاندار هم طی نامه ای آن را به هیات دولت ارجاع داد و این مسئله در هیات دولت در دست بررسی است اما در مازندران، صرف نظر از قانون مدیریت خدمات کشوری و این مصوبات چند نکته ی کارشناسی  را لازم  می دانم طرح کنم .

بنی احمد معتقد است : مازندران استانی است با محوریت گردشگری، کشاورزی و صنعت و در مازندران  صرف نظر از اینکه قانون خدمات کشوری ، در حال حاضر اجازه تعطیلی پنجشنبه ها را تنها به تهران داده است مازندران شرایط خاصی دارد که به نظر تعطیلی پنجشنبه ها در این استان امری لازم می باشد.

وی افزود : تهران بزرگترین همسایه ی مازندران است و بیشترین مسافر آخر هفته در مازندران از تهران است و به علت تعطیلی روز پنجشنبه ادارات دولتی تهران، سیل مسافران در بعد از ظهر چهارشنبه به سمت مبادی ورودی مازندران حرکت می کند که باز بودن ادارات دولتی در مازندران باعث می شود به حجم این ترافیک در برخی شهرها بویژه آمل ، بابل ، محمودآباد ، فریدونکنار ، چالوس ، رامسر و نوشهر افزوده شود و بر این اساس من ضروری می دانم مازندران باید همانند تهران در تعطیلی پنجشنبه ها هماهنگ باشد .

بنی احمد با اشاره به کشاورزی بودن استان مازندران گفت : در بخش محوریت کشاورزی در مازندران ، بسیاری از کارکنان بخش دولتی در مازندران صاحب اراضی کشاورزی هستند یا به خانواده های خود کمک می کنند و اگر ما پنجشنبه هارا تعطیل کنیم و فرصتی به این کارمندان بدهیم تا به سمت کشاورزی بروند در حقیقت یک نیروی عظیم را آزاد کرده ایم تا به رونق کشاورزی استان خود بپردازد.

وی با تاکید بر مزایای تعطیلی دو روز در هفته اظهار داشت : از نظر خدمت به خانواده ها نیز با رویکرد تعطیلی دو روز در هفته، پدر خانواده فرصت بیشتری خواهد داشت تا در کنار خانواده باشد و طبعا این حضور ،  به تربیت فرزندان کمک خواهد کرد و نتایج فرهنگی تربیتی بیشماری عاید جامعه خواهد شد .متاسفانه امروز یک تعارض و ناهماهنگی در این زمینه هم وجود دارد بطوریکه بیش از 90 درصد مدارس روزهای پنجشنبه  تعطیل هستند اما پدر و مادرهای  کارمند  باید به سر کار خود بروند و این در تعارض با اهداف تربیتی فرهنگی مورد نظر ما دارد.

بنی احمد می گوید : در بخش صنعت هم با تعطیلی پنجشنبه ها به جلوگیری از آلودگی محیط زیست کمک می کنیم. تعطیلی یک روز ضمن کاهش انتشارات آلاینده ها این امکان را می دهد که طبیعت و هوا خود را پایش کند و به این شکل از آلودگی هوا کاسته گردد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

پارسا 5 شهريور 1395
متاسفانه دولت روحانی دارای دوگانگی می باشد.درحال حاضر بوشهر،ایلام ،هرمزگان ،تهران و خوزستان پنجشنبه ها تعطیل هستند اما مازندران با این شدت گرمای کشنده در تابستان باید ادارت باز باشد و با مصرف کولر و هزار چیز دیگر انرژی مصرف شود و هیچ چیز هم عاید دولت و ملت نشود.واقعا به مازندرانی ها خیلی ظلم می شود.
حسینی 6 شهريور 1395
بنظر من بهترین راه حل تعطیلی پنج شنبه ها در 6 ماه اول سال می باشد خصوصا برای استان ما
گرگانی 6 شهريور 1395
با سلام
آرزوی توفیق برای جنابعالی به ویژه قرار گرفتن شما عزیز در راس تصیم سازی شهرستان ساری و حتی استان
روستایی کارمند 6 شهريور 1395
طرح بسیار جالبی است اگر اجرا شود هم از فسیل شدن کارمندان در این ادارات جلوگیری می شود و واقعا کارمند به بخش کشائرزی خود سرو سامان خواهد داد و تنها مصرف کننده نخواهد شد بلکه به یک تولید کننده بالقوه تبدیل می شود.
سيد 6 شهريور 1395
آقا دمت گرم -خدايش پنج شنبه كه ميشه تهراني ها خوشحال پيش به سوي شمال واسه خوشگذروني اون وقت ماي كه تو شماليم بايد بار ترافيكي وعصبانيت را به دوش بكشيم بريم اداره بعد پايان ساعت اداري هم وقتي ميري خونه ديگه اعصابي واست نمي مونه بري به خانواده برسي
نا شناس 6 شهريور 1395
تعطیلی باید باشه اونم بصورت منسجم در کل کشور وبرای هماهنگ شدن با تجارت بین المللی جمعه و شنبه باید تعطیل باشه

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.042 seconds.