.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمبود منابع آبی در استان مازندران نگران کننده است
کیفیت آب شرب برای ما اهمیت فراوانی دارد که در این زمینه استفاده از آب‌های سطحی از رامسر، ساری و بابل آغاز شده است.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب مازندران با تاکید بر تقویت هدایت صحیح آب‌های سطحی در استان گفت: کمبود منابع آبی در استان مازندران نگران کننده است.

به گزارش شمال نیوز محمد رضا محمودی در نشستی خبری با اصحاب رسانه شهرستان اظهار داشت: 93.5 درصد منابع آب از سفره‌های زیرزمینی و چشمه‌زارها بوده و مابقی از طریق آبهای سطحی در استان تامین می‌شود.

وی افزود: کیفیت آب شرب برای ما اهمیت فراوانی دارد که در این زمینه استفاده از آب‌های سطحی از رامسر، ساری و بابل آغاز شده است.

محمودی با بیان اینکه میزان اعتبارات از سوی وزارت نیرو بر حسب جمعیت است افزود: دو میلیون و 299 هزار نفر مشترک استان هستند اما با توجه به اینکه مازندران استانی گردشگرپذیر است که با توجه به میزان واحدهای مسکونی آن جمعیت به دو میلیون و 683 هزار نفر می‌رسد که باید از آب استفاده کنند و منابع آبی محدود می‌شود.

وی افزود: میزان تولید در استان 9 هزار و 257 لیتر در ثانیه است اما با هجوم جمعیت نیاز به 10 هزار و 804 لیتر در ثانیه می‌رسد که این امر نشان می‌دهد هزار لیتر در ثانیه کمبود منابع آبی داریم.

معاون بهره‌برداری آب و فاضلاب مازندران افزود: با توجه به جمعیت شناور در استان مخازن ذخیره نیز تا 3 روز می‌تواند نیاز جمعیت را رفع کند که مهم‌ترین بحث در زمینه استفاده درست از این مایه حیات و کالای حیاتی، مدیریت مصرف بسیار اهمیت دارد.

محمودی تصریح کرد: از هفت هزار و 46کیلومتر شبکه آبرسانی هزار و 521 کیلومتر فرسوده بوده که باید تعویض شوندو 29.5 درصد آب تولیدی ما هدر می‌رود که از این میزان حدود 13 درصد به دلیل خرابی کنتور و حدود 15 درصد به دلیل فیزیکی مانند سرریزی مخازن آب و نشت از شبکه است.

وی بیان کرد: در بحث آب‌های سطحی و زیرزمینی هزینه پروژه‌ها بالا بوده که مهم‌ترین آن گران بودن زمین است و تکنولوژی که در استان اجرا می‌شود نسبت به سایر استان‌ها متفاوت است که قیمت تمام شده را افزایش می‌دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.212 seconds.