.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
(اسفندياررحيم مشائي کيست؟‎)
(اسفندياررحيم مشائي کيست؟‎)



مرد هزار چهره سیاست دردولت نهم
اسفندياررحيم مشائي کيست؟‎
ادامه حضور اسفنديار رحيم مشائي در دولت نهم و دهم، يکي از عجايب سياسي در دولت احمدی نژاد است. او ‏تقريبا هرچه که خواسته را تا به امروز بر زبان آورده، اما هيچ قدرتي توانايي برکناري يا راضي کردن او به استعفا را ‏ندارد. مشائي يکي از معدود افرادي است که حسین شريعتمداري در کيهان عليه او بسيار قلم زد، اما فايده اي نکرد.‏نظرات وي عموماً شنيدني است؛ هم از لحاظ بديع بودن و هم از اين نظر که از زبان معاون رئيس جمهوري بيان مي ‏شود که ادعاي ارزشي ترين دولت پس از انقلاب را دارد.
سخنگوي دولت، غلامحسين الهام در ميان دانشجويان دانشگاه امام صادق در اوايل دی ماه1387 ‏در پاسخ به انتقادات دانشجويان در خصوص اظهارات مشايي گفت: "ممكن است از جهات مختلف به يك فرد انتقاداتي ‏وارد باشد، اما نبايد دولت را به يك فرد بند كرد چرا كه دولت مشايي نيست و آقاي احمدي نژاد هم مشايي نيست."

‎‎بیوگرافی اسفندياررحيم مشائي
‎ اسفنديار رحيم مشايي‎ ‎در آبان ماه سال 1339 در رامسر متولد شد. در نوجواني به خوبي قرآن را تلاوت مي کرد و در ‏هيات های مذهبي مداحي اهل بيت را مي گفت. او در زمان پيروزي انقلاب 18 سال داشت. اسفنديار كه در فضاي داغ آن ‏روزها از 15 سالگي براي مردم شهر و روستا سخنراني كرده بود، در بحبوحه انقلاب تبديل به سخنراني قهار و محور ‏اقدامات انقلابي شهر شد. راه‌اندازي راهپيمايي ها، نوشتن بيانيه‌ها و پخش اعلاميه‌هاي امام خميني(ره)، برگزاري هيأت ‏مذهبي و مراسم خواندن دعاي كميل و ندبه از جمله فعاليت هاي او پيش و در اوايل انقلاب است.
سابقه دستگيري ندارد ‏و آنطور که خود مي گويد چندين بار از خطر ساواک رهايي يافته است. مهندسي الکترونيک را از دانشگاه صنعتي ‏اصفهان گرفته است. او نيز چون ديگر همراهان احمدي نژاد، در سال هاي 65-66 دوباره به تحصيل روي آورده ‏است. ‏وي پيش از تاسيس وزارت اطلاعات به سيستم اطلاعات-امنيتي که در کشور توسط نهادهايي چون سپاه راه اندازي شده ‏بود، پيوست.
رحيم مشائي در اطلاعات سپاه رامسر به فعاليت پرداخت. وي سپس به دليل بحراني که اوايل انقلاب علي ‏الخصوص در سال هاي 58 تا 61 گريبان مناطق کردنشين را گرفته بود، به دعوت سردار نقدي به کردستان رفت تا در ‏سمت معاون اطلاعات واحد كومله اطلاعات سپاه مستقر در قرارگاه حمزه سيدالشهداء شروع به فعاليت کند. مقارن با ‏فرمانداري احمدي نژاد در خوي، وي عضو شوراي تامين استان آذربايجان غربي بود. حسين الله کرم درباره آشنايي ‏احمدي نژاد و مشائي مي نويسد : "احمدي‌نژاد فرماندار خوي بود و مشايي عضو شوراي ويژة ‏تأمين استان. اين آشنايي ‏سبب گشت تا بعدها احمدي‌نژاد(شهردارتهران) به سبب شناختي که از سبک کار فرهنگي ‏او در کردستان داشت او را به ‏سازمان فرهنگي- هنري شهرداري تهران فراخواند." وي با نام مستعار "مرتضي محب الاوليا" در مناطق کردنشين به ‏اقدامات امنيتي-اطلاعاتي دست زد. او همچنين عضو شوراي تامين استان آذربايجان غربي نيز بود، البته با نام اصلي ‏اش يعني اسفنديار رحيم مشائي.
پس از تشکيل وزارت اطلاعات در سال 63، رحيم مشائي "مسئول تدوين استراتژي ‏نظام جمهوري اسلامي در خصوص اکراد ايراني" بود. ‏در زمان تصدي "محمد محمدي ري شهري" بر وزارت اطلاعات، وي مسئوليت "مناطق بحراني کشور" را عهده دار ‏بود. او همچنين از موسسين "موسسه مطالعات علمي" [سال 76] وابسته به وزارت اطلاعات است که عمده فعاليت اش ‏تحقيق و پژوهش و ارائه راهکار در خصوص مسائل قوميت هاي ايراني، شناخت بيشتر آنان و همبستگي ملي است. ‏وي سپس به وزارت کشور رفت و در دوران تصدي علي محمد بشارتي مديرکل اجتماعي وزارت کشور ‌شد و از آنجا ‏به راديو پيام و سپس به شهرداري منتقل شد. رحيم مشائي مدير مسئول ماهنامه "سوره" نيز هست. اين نشريه با گستره ‏توزيع بين المللي در ايران و جهان منتشر مي شود. زبان آن كردي سوران است و به گويش كرمانجي نيز ده صفحه ‏مطلب منتشر مي كند كه اخيرا به صورت ويژه نامه كرمانجي ضميمه مجله مي شود. همچنين سرمقاله نشريه علاوه بر ‏كردي به زبان فارسي هم درج مي شود. مشخصا در ميان بدنه وزارت اطلاعات از او به عنوان کارشناس مسائل ‏کردستان ياد مي شود. ‏اسنفديار رحيم مشائي با آغاز به کار دولت نهم و به دليل آشنايي پيشين رئيس جمهور منتخب با وي، در بدنه دولت جذب ‏شد و رياست سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري را عهده دار شد.
وي همچون غلامحسين الهام ‏ابوالمشاغل است؛ رييس مركز مطالعات جهاني شدن، جانشين رئيس جمهور در شوراي عالي ايرانيان خارج از كشور، ‏عضو شوراي نظارت بر صداوسيما، عضو شوراي فرهنگي دولت، نماينده رئيس ‌جمهور در شوراي نظارت بر ‏سازمان صدا و سيماي جمهوري اسلامي ايران، عضو کميسيونهاي اقتصاد وفرهنگي دولت و در آخر رياست كميته ‏عالي در مورد طرح خط لوله گاز ايران-پاكستان-هند، از جمله اين مشاغل است. رحيم مشائي همچنين عضو هيأت ‏مديره موسسه "رايانه شهر" است. مدير عامل اين موسسه که در زمينه هاي مختلف علوم کامپيوتري فعاليت مي کند ‏فردي به نام "خسرو کاظمي آذربايجاني" است و مشائي در کنار افرادي چون حميد بقايي، کاظم کياپاشا، مجيدرضا ‏ربيعي و...، هيأت مديره آن را تشکيل مي دهند‏‎.‎‏ رحيم مشائي از حجاب گرفته تا مسائل اتمي صاحب نظر است. حتي ‏گفته مي شود بسياري از اقدامات احمدي نژاد با هدايت و نظر مشائي است و دولتي ها اگر قصد اقدامي دارند پس از ‏رئيس جمهور و و معاونش بهتر است او را نيز در جريان بگذارند!‏
‎‎
مشائي و ميراث فرهنگي
از آغاز به کار مشائي در سازمان ميراث فرهنگي، اغلب مديران قديمي اين سازمان عطايش را به لقايش بخشيده اند. ‏شخص مشائي و سازمان متبوعش نيز هر روز با اشتباه و ندانم کاري تازه اي بر خطاهاي گذشته شان افزوده اند.آبگيري سد سيوند از جمله نکات منفي است که در کارنامه مشائي ثبت شده است. مشائي در اين باره در زمستان سال ‏‏85 گفته بود: "وظيفه ما اين بود كه يك بررسي كارشناسي دقيقي از منطقه انجام بدهيم به همين دليل سازمان ميراث ‏فرهنگي با تحرك بسيار خوب سيزده هيأت كارشناسي داخلي وخارجي، جلوي آبگيري را گرفتيم. بارها در چند مرحله‏‎.‎‏" ‏اما سرانجام سازمان با توجه به مصالح ملي رضايت داد که وزارت نيرو سد را آبگيري کند. سد سيوند‎ ‎در 95 ‏کيلومتري شمال شيراز، پنجاه‎ ‎کيلومتري تخت‌جمشيد‎ ‎و در حدود هفده کيلومتري پاسارگاد، بر روي رودخانه سيوند‎ ‎و ‏درون منطقه‌ اي که به تنگه بُلاغي‎ ‎معروف است، ساخته شده‌ است‏‎.‎‏
فاصله دهانه سد سيوند‎ ‎تا آثار و سازه‌هاي اصلي ‏پاسارگاد نزديک به هفده کيلومتر و بنا به نظر کارشناسان، خط پايان آب‌ گيري درياچه پشت آن ـ که رو به دشت ‏مرغاب‎ ‎دارد ـ نزديک به هفت يا نه کيلومتر است در حالي که بنا به نظر پاره‌اي ديگر از کارشناسان در صورتي که سد ‏با کل ظرفيت آب‌ گيري شود درياچه‌ اي که پشت آن به‌ وجود مي‌آيد در نزديکي چهار کيلومتري آرامگاه کورش مي ‏‏‌ايستد‎.‎‏
با آب گيري سد سيوند بيش از هشت هزار اصله درخت پانصد ساله از بين رفت و همچنين چندي پيش اعلام شد ‏که ساختمان آرامگاه کوروش نم کشيده است.عبور مترو از ميدان "نقش جهان اصفهان" و حفر تونل زير چهارباغ عباسي در مهرماه امسال دومين دردسر بزرگ ‏مشائي از ابتداي کارش در حيطه ميراث فرهنگي بود. ماجراي الواح گلي که در سال 1930 به دانشگاه شيکاگو انتقال ‏داده شده بود و در دهه هفتاد به دليل شکايت خانواده هاي يهودي از تروريسم دولتي ايران عوايد فروش آن به آنان تعلق ‏گرفت. سر سرباز هخامنشي که مهرماه1386 مشائي خبر بازگشت آن را به خانه مي داد، ناگهان در آبان ماه سال 86 ‏به فروش رفت و سازمان ميراث فرهنگي در اظهار نظري گفت: "قرار بر اين نبود!"، دزدي از آثار باستاني "سرهرکولي" کرمانشاه، حراج اشياي ‏عتيقه ايران در فرانسه و انگليس در سال 85 از جمله نمره هاي ضعيفي است که سازمان ميراث فرهنگي در زمان ‏رياست مشائي کسب کرده است. ‏در خردادماه 87 در يکي از آخرين اين موارد، کتيبه هخامنشي خارک که اواخر سال 86 در پي احداث جاده‌اي توسط ‏وزارت نفت، در اين جزيره تاريخي کشف شده بود، توسط برخي افراد ناشناس با يک شي نوک تيز تخريب شد.
باستان ‏شناسان از اين کتيبه که به خط فارسي باستاني بود به عنوان سندي ديگر بر نام خليج فارس ياد مي‌کردند، که در يورش ‏افراد ناشناس از بين رفت. اين موارد را بايد به همکاري نزديک سازمان با شرکت "توسعه جهانگردي و ايرانگردي" ‏افزود. اين شرکت با مديريت مهدي جهانگيري معاونت سابق سرمايه‌ گذاري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري پس ‏از ابلاغ اصل 44 توسط مقام معظم رهبری در يک معامله درون سازماني و عجيب ، هرچه که بود را در مالکيت خود گرفت.
شركت مادر تخصصي توسعه ايرانگردي و جهانگردي از نوع ‏سهامي خاص و ماموريت ها و وظايف آن، برنامه ريزي و توسعه زيرساخت هاي صنعت گردشگري از قبيل مراكز ‏اقامتي، اردوگاه گردشگري (كمپينگ) و حمام هاي آب معدني، مجتمع هاي خدماتي رفاهي بين راهي، مناطق نمونه ‏گردشگري، مجتمع هاي سياحتي و تفريحي، تاسيسات و تجهيزات جابه جايي گردشگري و اجراي طرح ها و پروژه ها ‏از طريق عقد قرارداد با پيمانكاران و مشاوران صلاحيت دار است.
اين شرکت جز ‏در استان هاي تهران، لرستان، گلستان، آذربايجان غربي، کهگيلويه و بوير احمد و خراسان شمالي، در 23 استان ديگر ‏شعبه دارد و هتل صخره اي کندوان، شرکت توسعه فن آوري اطلاعات ميراث آريا، شرکت توسعه مهمانخانه هاي ‏پرديسان، شرکت هتل هاي بين المللي راحت، شرکت سرمايه گذاري پاد، شرکت توسعه هتل هاي شرق ايران،هتل ‏بين‌المللي لاله تهران، هتل لاله يزد، هتل لاله چابهار، هتل بين‌المللي‌‌سرعين و همچنين مجمتع آبدرماني سبلان و...را خريد ‏و فروش کرده است.
مشائي و جهانگيري به سراغ موزه ها نيز رفته بودند که با هوشياري برخي از فرهنگ دوستان و ‏سايت هاي خبري، نتوانستند معاملاتش را به سرانجام برساند.‏

‎‎مشائي و ماجراهايش
‎‏ در اوج اختلافات سازمان تربيت بدني و فدراسيون فوتبال در جام جهاني 2006 در آلمان هنگامي که دادکان، رئيس ‏فدراسيون فوتبال وقت، از عدم واگذاري بودجه به اين فدراسيون در آستانه جام جهاني انتقاد مي کرد، علي آبادي رئيس ‏سازمان تربيت بدني گفت: "يک ميليارد تومان براي اين کار به اسفنديار رحيم مشائي رئيس سازمان ميراث فرهنگي و ‏گردشگري داده ام." هيچ کس اما نپرسيد اين پول کجا رفته و کجا هزينه شده است؟
از زماني که رياست سازمان ميراث فرهنگي را به عهده گرفت، تقريبا هر سال به مکه و مدينه سفر کرده است، وي ‏در همه سفرها تيم مورد نظر خود را به همراه برده است.‏
نيمه مهر 87، معاون رئيس‌جمهور در مراسم افتتاحيه‌ نخستين جشنواره‌ برترين‌هاي صنعت گردشگري با بيان اين‌که ‏ملائکه مرتب در عرصه‌ کشور درحال پرواز هستند، افزود: "پس اين همه قدرت، شجاعت و جسارت از کجا مي‌آيد و ‏اين همه قلب‌هاي استوار و محکم چطور شکل گرفته‌اند؟ براي همان فرياد، شعر، ترانه و سرود فرشتگان است!" اين ‏سخنان واکنش شديد اصولگرايان سنتي از جمله حسین شريعتمداري را به دنبال داشت.‏
ارتباط احمدي نژاد و رحیم مشائي‎‎ ‏ آنچنان که گفته مي شود زماني که احمدي نژاد در اوايل دهه 60 فرماندار خوي بوده، رحيم مشائي عضو شوراي ويژه ‏تامين استان آذربايجان غربي بود. ارتباط اين دو از آنجا آغاز شد، اما تاثير وي بر رئيس جمهور و عدم واکنش احمدي ‏نژاد نسبت به اقدامات وي سبب شد که در محافل سياسي شايعه شود که مشائي بر احمدي نژاد نفوذ دارد.
نمونه آن ‏زماني بود که محمود احمدي‌نژاد به معاون خود و رئيس سازمان تربيت بدني دستور داده بود منع ورود زنان به ‏ورزشگاه‌ ها برداشته شود که اين اقدام مورد اعتراض علماي معظم وبلندپايه قم قرار گرفت. گفته مي شد اين اقدام به درخواست ‏مشائي بوده است. يکي از منابع نزديک به اصولگرايان همان زمان گفت: "هنگامي که احمدي نژاد، اسفنديار رحيم ‏مشائي را به رياست سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران منصوب کرد، با اعتراض بسياري روبرو شد‏‎.‎‏
در ‏دوران شهرداري نيز، گروهي از مشاوران جوان شهرداري تهران، دليل مخالفت خود را مسايل فرهنگي و همگرايي ‏رحيم مشائي با انجمن حجتيه اعلام کرده بودند که بي تفاوتي احمدي نژاد به اعتراض آنان در نهايت به استعفاي جمعي ‏گروهي از مشاوران جوان احمدي نژاد انجاميد‎
‏" در 9 دي ماه سال 86 رييس جمهور در حكمي رحيم مشايي را به ‏عنوان "رييس مركز ملي مطالعات جهاني شدن" منصوب كرد‎.‎ ‎براساس اين حكم، "مركز گفتگوي تمدن ها" با همه امكانات و نيروي انساني در "مركز ملي مطالعات جهاني شدن" ‏ادغام شد و اين مركز مستقيماً زير نظر رييس جمهور فعاليت خواهد كرد‎.‎‏ احمدي نژاد همچنين در پايان اين حكم از همه ‏وزارتخانه ها، سازمان ها و دستگاه ها خواسته است كه همه گونه همكاري را با رييس "مركز ملي مطالعات جهاني ‏شدن" بعمل آورند‎.‎‏
سخنان مشائي که چون مشاور احمدي نژاد (کلهر) عجيب و دور از چارچوب دولت بود، هيچگاه با ‏واکنش احمدي نژاد روبرو نشد. اين ارتباط با ازدواج فرزندان رئيس و معاونش مستحکم تر شد. در نوروز سال 87 ‏محمود احمدي نژاد اين بار نه در قالب رئيس يک دولت، بلکه به عنوان يک پدر به خانه معاون خود رفت تا دختر او را ‏براي پسر بزرگش خواستگاري کند.
پس از مراسم خواستگاري و گرفتن جواب «بله» از عروس خانم، خطبه عقد ‏توسط حاج آقا ثمري امام جماعت مسجد سلمان، ميان زوجين جاري مي گردد و مهريه عروس خانم 14 سکه بهار آزادي ‏تعيين شد.
احمدي نژاد در سال 87، رياست كميته عالي در مورد طرح خط لوله گاز ايران- پاكستان-هند که از مهمترين ‏موضوعات مطالب مطرح شده در دولت بود رابه وي سپرد تا ديگر اين ارتباط هيچ خللي بر آن وارد نشود. يکي از ‏همسفرهاي اصلي احمدي نژاد در سفرهاي مهم اش، غير از ثمره هاشمي و دکتر پرویزداوودي، رحيم مشائي است.
اوج روابط ‏حسنه اين دو زماني براي ديگران مشخص شد که رئيس جمهور در ماجراي اظهارات مشائي مبني بر دوستي با مردم ‏اسرائيل ،با تمام قدرت از وي حمايت کرد.‏

ماجرای رحیم مشایی وخبرنگار ترک ‎
‏ در اوايل تير ماه 1385، اسفنديار رحيم مشائي در گفت و گو با روزنامه "صباح" چاپ ترکيه گفت که استفاده از حجاب ‏در ايران آزاد است! مشايي در پاسخ به سوال "اليف کورپا" خبرنگار زن روزنامه صباح، که "آيا مي‌توانم روسري‌ام ‏را بردارم؟"، گفته است: "بله! اينجا ايران آزاد است." مشائي در ادامه گفته بود: "در ايران استفاده از حجاب بدون ‏اجبار است و هيچ فشاري از طرف حکومت در استفاده از حجاب اعمال نمي‌شود. اين يک انتخاب کاملا شخصي است. ‏اگر شما در ايران از روسري و حجاب استفاده نکنيد هيچ مقام دولتي به شما تذکري نخواهد داد. البته شايد به شما بگويند ‏که اين کار برخلاف عرف و عادات ملي ماست و اگر استفاده کنيد بهتر است. ولي باز تاکيد مي‌کنم که هيچ اجباري در ‏کار نيست‎.‎‏
"‏خبرنگار در ادامه مي‌پرسد: "ايراني‌هايي که به قصد تفريح به ترکيه مي‌آيند، يعني توريست‌هاي ايراني در ترکيه، ‏مشروبات الکلي استفاده مي‌کنند و حجابي هم ندارند و در آب، خانم‌ها با مايو مي‌روند. اين شما را ناراحت نمي‌کند؟" ‏مشائي با خنده مي گويد: "اين مسائل شخصي‌شان هست و اگر دوست دارند مي‌توانند هم مشروبات الکلي استفاده کنند و ‏هم بي‌حجاب باشند و هم با مايو بگردند! درايران بخاطر دستورات ديني استفاده از مشروبات الکلي ممنوع است، به ‏همين علت ايراني‌ها مي‌توانند در خارج از ايران از اين نوشيدني‌ها استفاده کنند. اين يک ترجيح شخصي است، الگوي ‏ما در صنعت توريسم، کشور ترکيه است‎!‎‏
" وي در ادامه گفته بود: " دوره اسلامگرايي به پايان رسيده است، بشر ‏سرعتش بالا رفته است، فهمش تيز شده و به يک حقايقي مي رسد که آن را لازم نيست ديگر از دور پوسته اسلام طي ‏کند." ‏خبرنگار ترک در پايان مصاحبه نوشته بود: "تاكيد آقاي مشائي مبني بر اين كه اگر در محافل عمومي ايران بي حجاب ‏باشيد كسي حق برخورد و بازداشت شما را ندارد، برايم بسيار عجيب بود‎.‎‏
"‏پس از انتشار این خبر، موج واکنش ها آغاز شد. ابتدا نمايندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات اسفنديار رحيم مشايي رييس ‏سازمان ميراث فرهنگي، گردشگري و معاون رييس جمهور واكنش نشان دادند. در عين حال دو روزنامه اصولگراي ‏كيهان و جمهوري اسلامي نيز نسبت به اظهارات معاون رييس جمهور اعتراض كرده و آن را تقبيح کردند.‏
محمدتقي رهبر عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: "نمي‌‏دانم چرا آقايان در دولت حرفهايي مي‌‏زنند كه بعدا مجبور ‏مي‌‏شوند حرفهاي خود را توجيه كنند.
" در اين باره جمهوري اسلامي خبر داد كه "از قم خبر مي رسد اظهارات رئيس ‏سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، از جمله موضوعات مورد بحث در جلسه مراجع عظام تقليد بوده و از چنين ‏اظهاراتي ابراز نگراني كرده اند‎.‎‏" اما اصولگرايان بالااتفاق به دليل تازه کار بودن دولت نهم، موضوع را ناديده ‏گرفتند، هرچند اين سخنان و عدم برخورد رئيس جمهوري، آغاز دلخوري مراجع از احمدي نژاد شد.‏‎
‎محمد تقي رهبر نماينده اصفهان در مجلس وقت "هفتم" و عضو كميسيون فرهنگي درباره اظهارات مشائي گفت: "اگر ‏آقاي مشائي اين صحبت‌‏ها را مطرح كردند، به نظر من بسيار مصاحبه بد و اظهارنظرهاي نامطلوبي بوده است‏‎.‎‏ كشور ‏ما قانون دارد، كشور ما با تركيه، تايلند، پاريس و... فرق مي‌‏كند، يك مدير اسلامي در جايگاه مسووليتي كه دارد و ‏معاون رييس جمهوري است و در اين نظام كار مي‌‏كند، اين گونه حرف نمي‌‏زند‎.‎‏ متاسفانه يك عده حساب شده حرف ‏نمي‌‏زنند. ما به اين افراد توصيه مي‌‏كنيم حساب شده حرف بزنند، جامعه، نظام و مسووليتي را كه دارند، درك كنند. ما با كسي قوم و خويشي نداريم و با كساني كه هنجارشكني يا اظهاراتشان هنجارشكني باشد، برخورد خواهيم ‏كرد‎
.‎‏" کيهان نيز از قول يکي از وزرا که به مشايي گفته بود خبر را تکذيب کند، نوشت: "[مشائي:] اين اخبار چندان ‏اهميتي ندارد كه بخواهم آن را تكذيب كنم‎.‎‏
"‏اما رحيم مشائي در زمستان سال 85 درباره اين موضوع در برنامه « نگاه يک» اين چنين اظهار نظر کرد: "من صدها ‏مصاحبه کردم در داخل و خارج از كشور، حالا اگر کسي قصد عمدي دارد مثل همين خانم اعلام کرده که من گفته ام ‏شما مي توانيد همين جا مي تواني روسري رو را برداريد. خب! تو که معتقد به روسري نيستي! من هم که به تو گفتم ‏روسري ات را بردار. خب! روسري ات را برمي داشتي! در حاليكه خودش با من عکس انداخته و حجابش هم کم تر از ‏زنان ما نبوده. خوب اين دروغ آشكاره. بحث من اين است که وقتي دروغي اين قدر آشکار است، چه کساني ‏جرأت مي کنند به اين دولت، چنين تهمتي بزنند؟ اون هم اين دولت كه افتخارش حفظ ارزش هاست. ببينيد حرف اين ‏است مي خواهند ثابت کنند که با حفظ ارزش ها نمي توان گردشگري را رونق داد. ريشه را اگر مي خواهيد پيدا كنيد، ‏ما مي خواهيم بگوييم با حفظ ارزش ها و اصول، با زيبايي هاي ارزشي ايران ما مي توانيم‎ ‎ميليون ها نفر را از سراسر ‏جهان به ايران دعوت کنيم که بيايند و از ما تأثير بپذيرند، اين مخالف خواست دشمنان اين مردم است. گفتند آقاي معاون ‏رييس جمهور گفته كه خوردن شراب اشكال ندارد، زن و مرد مي توانند در كنار هم با مايو سفر كنند و حجاب هم در ‏ايران آزاد است. هر كه‎ ‎مي خواهد روسري داشته باشد هركسي هم مي خواهد نداشته باشد. يكي از آقايون از من پرسيد ‏اينها چيست؟ گفتم اينها كه هيچي! اصلا دين كه هيچي، فرض كن كه ما دين نداريم. يك نفر شما پيدا كن كه جرات داشته ‏باشه اين [اين گونه اقدامات] را كه در پيشگاه اين مردم كه اين همه شهيد دادند، انجام بده. نظام كشور ما، ارزش كشور ‏ما، اصلا افتخارمون ارزش هاي اسلامي است. دين نداره، جراتش را داشته باشد كه بيايد توي اين كشور بگويد، حالا ‏معاون رييس جمهور هم نه هركسي گفت دومي اش من!"‏ معاونش بهتر است او را نيز در جريان بگذارند!‏

‎‎ماجرایی در استانبول‎‎
اسفنديار رحيم مشائي، در چهارم آذر سال 1384 در افتتاحيه نمايشگاه گردشگري کشورهاي عضو سازمان کنفرانس ‏اسلامي، شرکت کرد که اتحاديه بنگاههاي خدمات مسافرتي ترکيه "تورساب" در شهر استانبول برگزار کرده بود. ‏آنطور که بعدها مشخص شد مراسم افتتاحيه با رقص و آواز زنان همراه بود و 7 دي ماه سال 1385 پس از گذشت بيش ‏از 13 ماه از اين مراسم، خبرگزاري ايرانيوز منتسب به قاليباف(شهردار تهران) تصوير ويدئويي از اين مراسم را پخش کرد که در آن، ‏رحيم مشائي در حال تماشاي رقص زنان و کف زدن در صف نخست شرکت کنندگان مراسم ديده مي شد‏‎.‎‏ فيلم مربوطه، ‏در شرايطي توسط ايرانيوز منتشر شد که خبر آن بلافاصله توسط‎ ‎‏ پيامک و بلوتوث ‏‎هاي افراد ناشناس پخش شد. ‏در يکي از اين‎ ‎پيامک- بلوتوث ها آمده بود: "ايرانيوز با هدف اصلاح منتشر کرد: فيلم حضور معاون رئيس‌جمهور در ‏مراسم [...] رقص و آواز". يک روز پس از پخش اين فيلم، مدير مسئول و دبير سياسي سايت ايرانيوز بازداشت شدند و ‏دو شب را در بازداشت گذراندند،
اما سعيد ابوطالب و عماد افروغ، دو تن از نمايندگان تهران در مجلس به دفاع از ‏سايت ايرانيوز پرداختند و رحيم مشائي را مورد انتقاد قرار دادند‏‎.‎‏ روز 12 دي ماه در واکنش به انتقاد شديد دو نماينده ‏مجلس، رحيم مشائي از سعيد ابوطالب و عماد افروغ به دادستان تهران شکايت کرده و آنان را به نشر اکاذيب عليه خود ‏متهم کرد! او فيلم را مونتاژ شده دانست و در شکوائيه اي خطاب به دادستان تهران نوشت که سعيد ابوطالب و عماد ‏افروغ مخالفت آشکار با دولت محمود احمدي نژاد دارند که وي در آن عضويت دارد و به علت آنچه که او موفقيتهاي ‏سازمان تحت مديريتش در "تحرک جدي و آشکار در توسعه صنعت گردشگري کشور" مي خواند، پيوسته در جهت ‏تضعيف عملکرد او تلاش کرده اند‎
.‎از همه جالب تر اظهارات غلامحسین الهام بود؛ سخنگوي دولت اظهارنظر در اين زمينه را به "بررسي ‏دقيق و داوري قوه قضائيه" موکول کرده اما تصريح کرد: "آقاي رحيم مشائي پس از آنکه متوجه رقص زنان در برنامه ‏شده، جلسه را ترک کرده است‎.‎‏" اين در حالي است که زمان فيلم مورد نظر يک ساعت و 5 دقيقه و 26 ث

استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمد 1 مهر 1388
البته نکات مثبت خوبی آقای مشایی از نوجوانی تا بحال دارد که اگر با دیگر
همردیفانش قراردهیم ترازوی مشایی بانکات مثبت سنگین تراست
سید 2 اسفند 1388
گاهی وقتها به حال خود تاسف می خورم که نمی توانم آنطور که شایسته یک مسلمان است از دین خود دفاع کنم اگر حساب مصلحت اندیشی نبود شاید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
به هرحال منتظر اشارت ولیمان هستیم.
مصطفی 13 اسفند 1388
با سلام
من خودم در جلسه ای که با حضور مشائی بود شرکت کردم و ایشان به بسیاری از شبهاتی که در مورد خودشان بود جواب دادند و واقعا من و بسیاری از همراهانم که حتی مخالف دولت بودند قانع شدند.
او هم مثل خیلی ها در انقلام مظلوم است.
فقط همین را بگویم او واقعا مطیع و سرباز رهبر است
بابر نره ئی 15 تير 1389
مشایی فرد کاملاٌ محکم و استواری است. اگر نیم نگاهی به افراد سیاسی سال های گذشته داشته باشیم می بینیم که اسفندیار رحیم مشایی به صورت تدریجی و گام به گام پله های ترقی را دارد طی می کند.همه می دانیم که برای رسیدن به پله های ترقی مشکلات زیادی را باید طی کرد.ایشان در تمام مراحل زندگی فردی کوشا و خدمتگزار بوده است و هیچ بعید نیست که در دور 11 انتخابات ریاست جمهوری منتخب مردم ایران باشد. این یک قانون است وقتی فردی دارد رشد می کند دشمنان زیادی در مقابل او سبز می شوند.
م 19 تير 1389
درود بر مهندس اسفندیار رحیم مشایی............
صفاري 9 مرداد 1389
با سلام ، اينجانب مشايي را فردي خود ساخته و دارايي آينده اي درخشان ميدانم و اميد آن داريم كه بتوانيم با درايت و صبري كه در او سراغ داريم آينده اي درخشان داشته باشيم .
اصغر نادري 21 مرداد 1389
نامبرده شخصي مبهم و داراي آينده اي نا معلوم مي باشد
و تا كنون اظهارات سخيفي داشته است
سرباز 23 مرداد 1389
با سلام
اوایل انقلاب که امام (ره)در قید حیاط بودند و همین طور اطرافیان امام (ره) افرادی انقلابی و دلسوز، حالا میبینیم خروجی بعضی از همین آقایون سیاسی ما باید بشه ... که شمشیرشون رو از رو برای مواضع انقلاب و رهبری می بندن،وای به حال ما و این آقا که دیگه مواضع واضح و این گونه ای داره.یکی دیگر از دلایل زیر سوال رفتن دکتر در دولت دهم میتونه همین مسایل و دور و بریها باشه.یا حق
سعيد 27 مرداد 1389
با سلام- از برداشت بعضي از افراد ازسخنان جناب مشايي در همايش ايرانيان مقيم خارج ازكشور در تهران واقعا تعجب ميكنيم اما با توجه به حسايست هاي موجود به مواضع ايشان- مصلحت درانست كه وي استعفا دهد
مریم 7 شهريور 1389
میرن نماز جماعت می بینن چند تا از علمای بزرگ عقب وایسادن و یه کسی که انگشتاشو قطع کردن جلو ایستاده می گن چه خبره این همه از علما اینجان بعد این آقا که کسی نمیشناسش امام جماعت شده
چرا انگشت نداره ؟ می گن دزدی کرده انگشتاشو قطع کردن
/س چرا گذاشتینش جلو امام جمعه؟
می گم اخه اینطوری خیالمون از کفشامون راحته گذاشتیمش که با ارامش نماز بخونیمو کفشامونو نبرن
حکایت مصلحت اندیشی در نظام ما هم یعنی همین
نمی دونم که مصلحت احمدی نژاد چیه ولی مصلحت اقا برای نگه داشتن سران فتنه معلومه
اما در مورد مشائی بهتره استفا بده
علي اكبر كيا دليري 16 شهريور 1389
مشائي واقعا انساني وارسته و مطيع ولايت و از ياران و دوستداران اصلي حضرت مهدي عج الله ميباشد. اين را بدانيم انسانهاي موفق هميشه دشمن زياد دارند ما از رئيس جمهور آينده مان حمايت مي كنيم. گروه انصار حزب الله
نا شناس 23 شهريور 1389
احمدی نژاد اونی که می خواهیم نیست اونی هم که نمی خواستیم نیست

بنده خدا احمدی نژاد مسحور مشائی شده اگر تونستید اینو ازش دور کنید می تونید اونی که می خواهید رو داشته باشید.

رونالدو رو ول کن غضنفر رو بچسب ....
نا شناس 29 شهريور 1389
باسلام فقط اینو بدونید انسان جایزوالخطاست. یا علی
داود 4 مهر 1389
واقعا اظهارات مشائي خيلي مزخرفه.اينو بايد از دولت برداشت ياحسين
سلام 23 مهر 1389
سلام سلام
ن 27 آبان 1389
مشایی مردی است ناشناخته امادرخدمت نظام جمهوری اسلامی است وبایدبه اواعتمادکرد
یک رهگذر 16 آذر 1389
با سلام
از ارائه این مطلب مفید تشکر می کنم.
جناب آقای مشایی چقدر راحت دارد با این کشور بازی می کند آیا این را خودش نمی داند, من می دانم! کار هایی انجام می دهد که انتقاد به دنبال دارد. آخر از سرباز کوچک امام زمان! این قدر خطا؟؟!
باور کنید یک بچه 10, 15 ساله هم اگر کارهای آقای مشایی را ببیند می تواند او را نقد کند.
نظرات بالا خیلی برایم جالب بود.
بگذریم امیدواریم همه هدایت شوند.
سید مقداد نبوی لاریمی 7 دي 1389
من اومدم تو این سایت تا ابهامی که از آقای مشایی دارم رو رفع کنم اما رفع نشد هیچی بیشتر هم شد.
از یک طرف میدونم که آقای احمدی نزاد گوش به فرمان رهبره و از طرفی نمی دونم چرا روی تصمیمش پافشاری میکنه.
بالاخره ما نفهمیدیم این آقای مشایی خوبه یا بده. هر کس مواضع خودشو میگه. لطفا بیطرفانه قضاوت کنید تا ما روشن شویم. با تشکر.
نا شناس 9 دي 1389
میخوام به رئیس جمهور بگم مشائی را عزل کن و گرنه ما از حیات عزلش میکنیم.
سعید مرادی 11 دي 1389
مشایی فردی خدمت گذار است که عده ای افراطی بی خودی به او حساس شده اند
رهنما 12 دي 1389
آقای رییس جمهور اگر به خواسته ملتی که به شما رای داده اندعمل نکنید{عزل مشایی}با ارادت زیادی که به شما داریم همانطور که ریختیم تو خیابونها از شما حمایت کردیم می ریزیم تو خیابونها رایامونو پس میگیریم .شما همه رو دارین میدین به پای یه نفر که مطرود رهبری وعلما وطرفداراتون هست.اگه قبل از انتخابات میگفتین که خط قرمز شما ایشونه ما به شما رای نمیدادیم.علاقه شدید شما به ایشون باعث شده دلمون از شما رنجیده بشه مخصوصآ جایی که رهبری ازشما خواست تا ازمعاونتتان کنار بگذارین وشما پس از یک هفته با اکراه این کاررو کردین .بدتر ازاون اینکه دوباره به او رییس دفتری وچند تا پست دیگه دادین انگار دیگه تو این مملکت غیراز ایشون فرد مناسب وجود نداره
نا شناس 7 بهمن 1389
چون به رئيس جمهوري اطمينان دارم واو نيز مشايي را قبول دارد برايم قابل احترام است..... عموئي
نا شناس 10 بهمن 1389
مشائی ولائی است!پس چرا رهبری دستور اخراج او را از معاونت رئیس جمهور دادند؟اصولگرایان عزیزسر لجبازی با اصلاح طلبان از اصرار برحمایت از مشائی بپرهیزیدروزی خواهد شد که هویت واقعی او رو شود و آنوقت اه وافسوس بر دل شما خواهد ماند.نه احمدی نژاد ولائی است ونه مشائی.
آگاه 18 بهمن 1389
با سلام(....و مکر الله و لله خیر الماکرین...)
بنا به اقدامات و سخنانی که کسی نمی تواند ان را تکذیب کند و بنا بر وجود روایات متعدد قرانی به این نتیجه می رسیم اقای مشایی عضوی از آنوسیان می باشد و خداوند مکر ماکران را بر خودشان بر می گرداند و اسلام پیروز است و شیطان پرشتان در اتش اعمال خویش خواهند سوخت.
علی 5 فروردين 1390
روال دنیا اینست کسانی که زحمت می کشند وتلاش می کنند ودلشان برای ملت وانقلاب می سوزد همیشه زیر زره بین حسودان هستند مولی علی (ع)به حسن کار من کسی نظر نمی کند ولی هزار دیده نگهبان خطای من است خداوند اینشا ئاله ایشان را موفق کند و قدم هایش را استوار بدارد ونلرزاند
گوش دراز 23 فروردين 1390
بدون شرح
هاج وواج 18 ارديبهشت 1390
نمی نانیم دم خروس را قبول کنیم یا قسم حضرت عباس رو
داش احمد 20 ارديبهشت 1390
این بابا نمونه کامل یک منافق است واصلا دین ندارد.
بی نام 31 ارديبهشت 1390
اقای مشایی خجالت بکش
حمیدرضاجعفری 5 خرداد 1390
باسلام.باعملکردی کهاسفندیاررحیم مشاعی در2دوره ریاسث جمهوری آقای احمدی نژادازخودنشان داده اندمعلوم میشود کهازافرادسودجو وفرصت طلبی است که به موقع زهرخودرابه نظام جمهوری اسلامی خواهدریخت. اماازآنجایی که این حکومت ونظام الهی است عاقبت او وامثال اوهرخیانتی کنندبالاخره گریبان خودوایل وتبارخودشان راهم خواهدگرفت همانندبنی صدر.ولیازلحاظ مقابله قاطع بااین افرادجمع آوری مدارک مستدل ازخیانتهای او علیه نظام وهمدستانش وارایه به مراجع قضایی است تاشاید بتوان ازهدررفتن خون شهدا جلوگیری کرد.وهمانطورکه دراوایل انقلاب اسلامی حاکمان شرع که نماینده ولی فقیه برای اجرای احکام قاطع اسلام حتی اگرفرزندخوشان یاازاقوام مقامات کشوری بودند ابایی نداشته وحکم واقعی رااگراعدام هم بود اجرامیکردند.الان هم قوه قضاییه باید بدون ملاحظات فامیلی باید هرکسی راکه مقابل اسلام وقرآن قد علم کند باید حکم واقعی شرع راحتی اگر اعدام باشد اجراکند. به امید روزی که شاهد اجرای واقعی کتاب قانون الهی درجهان باشیم.
الماسی 16 خرداد 1390
همین قدر که می نویسید که مشائی هرچه دلش خواسته گفته و هر کار دلش خواسته کرده کسی هم نتونسته کاریش بکنه خودش دلیل ازادی و دموکراسی است ! بامید روزیه که همه مثل مشائی ازدانه حرف بزنند کسی هم نتونه کاریشون کنه !
الماسی 16 خرداد 1390
همین قدر که می نویسید که مشائی هرچه دلش خواسته گفته و هر کار دلش خواسته کرده کسی هم نتونسته کاریش بکنه خودش دلیل ازادی و دموکراسی است ! بامید روزیه که همه مثل مشائی ازدانه حرف بزنند کسی هم نتونه کاریشون کنه !
نا شناس 18 خرداد 1390
به خدا سالاره،خیلی با حاله،دمش گرم..... آخره شه ..... یکیه..... تی بلا میسر.....
ali 19 خرداد 1390
ای کسایی که همه جا نظر میدید اینو بدونید که اقای مشایی یکی از متفکران بلوغ یافته ی سده ی اخیر و قد و اندازه اش بزرگ تر از اتهامای پوچ و واهی دشمنای اسلام
بهرامی 20 خرداد 1390
مشائی باید از دولت برود
یه ایرانی 20 خرداد 1390
30 سال از انقلاب میگذره هنوز نفهمیدید که گزینش های مدیریتی و حاکمیتی در کشور دیانتی ست نه تخصصی یه کم به فکر ادمای زیر خط فقر منظورم کسانی که کمتر از 300 هزار تومن درامد دارند باشین روس سخنم با اقیون و مدیران حکومتی ست خداوند یه وقت فکر نکنید مجازات ادمهای بد و گذاشته واسه روز قیامت نه . قسم خورده هم در این دنیا و هم در ان دنیا عذابی سخت در انتظار انهاست.حالا هی ذلفاتون رو به دنیا گره بزنید.
یا علی
یا حق
بی سواد 20 خرداد 1390
اقایون مدیران سایت شمال نیوز شما هم مثل سایتها و وبلاگهای دیگه نظرات همه خوانندگان را سانسور و به صلیقه خوتون برای نمایش انتخاب نکنید توصیه میکنم لااقل در دنیای مجازی هم شده مثل میادین میوه و تربار در هم و مخلوط نظرات بینندگان را نمایش بدید.
موفق باشید
سید محمد حسین احمدی 22 خرداد 1390
الا ای رحیم خان ، مش اسفندیار زمن بشن پندی تو گوش ات بیار
رها کن و این دولت احمدی وجودت شده مایه کجروی
اگر سر نیاری به این رهنمون زپست به سر میشوی واژگون
چنانت بکوبم به گرز گران همی زاری گری تا مازندران
فريده 22 خرداد 1390
جاي خميني(ره) كبير در بين ما خاليه ؟ كجاي امام مقتدر ما تا با آن نفس خدايت همه را سرجاي خودشان بنشاني.
نا شناس 4 تير 1390
خدایا مشایی را ببر و وارد بهشت کن
مهدی 17 تير 1390
زنده بادمهندس اسفنیارمشایی...ملت کوردزبان ایلام بوجودشماافتخارمیکنند
نا شناس 20 تير 1390
خاک بر مشایی .آقا جریان انحرافی شوخی بردار نیست
جواد 2 مرداد 1390
چه گویم که ناگفتنش بهتر است زبان در دهان پاسبان سر است
محسن 3 مرداد 1390
خورشید پشت ابر باز هم خورشید است و محاسن ان برای عده ای قابل درک است.شاید روزی همه بتوانند ان را درک کنند امیدواریم که ان روز نوش دارو پس از مرگ سهراب نباشد
عبدالله رجبیون 20 مرداد 1390
به نظر بنده بعضی از رفتارهای ایشان ریشه در نفاق داردولی با این وجود قضاوت سخت است . مراجع تقلد بارها ایشان را رد کرده اند نظر آنها کاملا محترمانه می باشد .من فکر می کنم ایشان در آینده کشور جایگاهی نخواهند داشت.همچون ریاست جهمورهای گذشته ...
نا شناس 23 مرداد 1390
اگر آدمي به پوست كندگي مشايي دردولت پيداشده مردم چه غصه اي ازآب ونان دارند. اين آدم به قول قبلي ها قرائت جديدي از قرآن واسلام ونظام اسلامي دارد . خود دولت شايداحساس خطر كرده كه هم چون پس ازمهاجرت دانشمند ناراضي شوروي سابق - گورباچف روي كارآمدوباب مراوده باامريكاراگشود.مطئن باشيد هزاران آدم ديگر ازاين سنخ دردولت داريم . شايد حق با آن ها باشد وگرنه اگر گناهكارند چرااين همه فر صت. فرصت سي ساله
نا شناس 23 مرداد 1390
مثل آقاي مشايي كه خدمتگزارواقعي مردمند دردولت فراوانند . شايد درونشان به مراتب از مشايي ويران تر باشد وشايد هم نمونه اي از طرز تفكر واقعي ايرانيان بدون رياكه نمي خواهند خودرافريب دهند .
ali 27 مرداد 1390
درود بر رئیس جمهور اینده ایران
رضا 30 مرداد 1390
نمیدونم چی بگم
من این آقا رو به طلعه و زبیر تشیبه کرده بودم ولی انگار دست این دو تا رو هم از پشت بسته
فکر کنم هاشمی باید بیاد پیش این بابا درس پس بده
خدا نسل این آدما رو از رو زمین ور داره
آمین

یا صاحب الزمان آجرک الله
نا شناس 7 مهر 1390
به نظر می یاد کارها و اظهارات مشائی ناشی از عدم اگاهی نسبت به مسائل مختلفه انقدرها که دیگران فکر میکنند صاحب نظر نیست و اشکال عمده اون اینه که بعضی ها برعکس ظاهر پیچیده دارای باطن ساده ای هستند که به راحتی بارها اشتباه می کنند در واقع بازتابها جدیتر از سطح عمل واقعی هستند و شاید دلیل اعتماد احمدی نژاد شناخت رئیس جمهور از روحیه مشایی هست .
نا شناس 15 دي 1390
واقعا نمونه بارز یک منافق و نفوذی حرفه ای همینه
x 22 دي 1390
اسفندیار رحیم مشایی ما 8 سال شهید ندادیم که در نهایت عوضی مثل تو این مسخره بازی ها رو در بیاره
حسین 26 دي 1390
مشائی واقعا مرد هزار چهره ای است که به راحتی ولفاظی میتواند مخالفینش را قانع کند
باید زرنگ بود تا بتوانی مغالطات این مرد را بیابی ومچ او را بگیری
ولی در هر حال نباید از رهبر ومقتدایمان پیشی بگیریم
وباید گوش به دهان ایشان باشیم تا ببینیم در مورد مشتبحات چه میگویند
آرزوی سلامتی برای حضرتشان دارم
سحر اميري 7 بهمن 1390
باسلام ،آقاي مشايي نمونه ي يك انسان موءمن،ولايي،روسنفكر،ديندار وبافرهنگ است.درود برمهندس مشايي.با تشكر
نا شناس 6 اسفند 1390
آقای مشایی دندان خرابیست که باید از مملکت ما کنده شود
یه جوون رنجیده 21 اسفند 1390
با سلام تنها میشه گفت که هر چی هست بین این بابا و دکتر احمدی نژاد بر میگرده به ریاست فرمانداری خوی توسط احمدی نژاد و منسب اطلاعاتی مشایی که خدا میدونه چییه که رئیس جمهور ام القرای جهان اسلام اینطور با سر خمیده در حضور مشایی ظاهر میشه و فقط میگه بله قربان این مشایی که تا حالا اه در بساط نداشت اینهمه ثروتو از کجا اورد
نا شناس 20 ارديبهشت 1391
ماکه بلاخره نفهمیدیم .قضیه چیه
ایراندوست 22 ارديبهشت 1391
عاقبت ورود مهندس و پزشک و مکانیک به سیاست همین است
حسین 8 خرداد 1391
مرگ بر ضد ولایت فقیه
ahmad 13 خرداد 1391
مرگ بر ضد ولایت فقیه
راشین 7 تير 1391
مشایی جون دوست داریم من دختردوستتم عمو اسفندیار انسانی مومن مدیر مدبر اگاه لیاقتش فقط جایگاه رئیس جمهور است دراینده ای نزدیک رئیس جمهور ایران اقای مشایی می شود مردم از مشایی می ترسن همون جورکه از شمس نماینه ای که داشت نماینده مردم رامسرمی شد ولی بعضی ها نذاشتند درود بر رحیم مشایی...
علي زرقاني 18 تير 1391
ترديدم در مورد مشائي بشتر شد البته نمي دونم حقيفت داره يا نه كه مشائي با ريس جمهور هند حدود 45 دقيقه جلسه داشته و رئيس جمهور هند مثل يك دانش آموز به صحبتهاي مشائي گوش ميكرده حال با توجه به اينكه رئيس جكهور هند از فراماسونهاي اعظم منطقه است. الله اعلم
فرهاد 18 تير 1391
شنيدم حاج آقا مهدي طائب گفته رحيم مشايي ماسون هستش
پورمتین 23 تير 1391
من علاقه قلبی و کاملی به اقای مشایی دارم امیدوارم اقایان قدر روشنفکران را بدانند .واقعا مشایی پیرو واقعی رهبر است
غلامرضا 22 مرداد 1391
ماتا امام خامنه ای راداریم هیچ غصهای بابت امثال اینها نداریم اقا مشایی اگه خوب بشه که انشاله میشه که هیچی وگرنه با یه اشاره رهبر اینم میشه مثل فتنه گران خذفمیشه
حشمت اله 4 شهريور 1391
بهترین شعار سال :
مشائی حیا کن احمدی نژاد را رها کن
نا شناس 26 مهر 1391
باسلام به گفته امام خمینی تاریخ اسلام پراست ازخیانت بزرگان به اسلام وقرآن
رحیم مشایی گرچه بزرگ نیست اما گنده هست به هرحال کور کور را می جوید و آب گندیده گودال را . احمدی نزاد هم مشایی را پیدا کرده انشاءالله باهم محشور
بشوند.اگر این دو نبودندخاک برسرما بود پس خوبه که هستند و خاک بر سر انها
بهار 13 آبان 1391
,واقعا مرد هزار چهربراش خوبه متاسفم کهبا اینجو شخصیتی تو یک کشورم
دهاتی 12 آذر 1391
سلام
بابا ببینم میتونید رابطه این پدر شوهر و پدر زن را بهم بزنید و رابطه فرزندان این دو نفر با بهم بزنید شماببینید این حکمی انتصابی را که جناب رئیس جمهور به آقای مشایی داده حضرت علی (ع) به مالک اشتر نداد
saeid 20 آذر 1391
دوست دارم ریاست جمهوری مهندس راببینم
azad 28 آذر 1391
بابا بفکر مردم باشید اگه اونا رو نداشته باشید کارتون تمومه ،مردم محتاج اصلی ترین نیاز های یک انسان هستند، تو این کشور ثروتمند با این جمعیت کم این همه مشکل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
سایه سیاه ناامیدی ، فقر و نداری ، فشار های اجتماعی ، ترس ، استرس بخدا این مردم گناه دارن . سیاسیون چکار میکنن؟؟؟؟؟
چه بلایی سر ایران عزیز داره میاد؟ اون همه قدرت و عظمتش در زمانهای گذشته کجاست؟؟؟
کامران 22 دي 1391
اینکه اوشون خدمتگذارند یا خائن باید گفت جوجه رو آخر پاییز می شمارند ولی اونهایی که چشمهاشون بازه و می بینند می دونند که راهی که مشائی می ره جز به گورستان ختم نمی شه پس هر کی می خواد به سرنوشت اوشون دچار نشه از قطار مشائی هر چه زودتر پیاده بشه
محمدرضا 13 بهمن 1391
الهم عجل لولیک الفرج
خدا عاقبت همه رو ختم به خیر کنه
معلوم نیست کی راست میگه کی دروغ
دوست و دشمن و نمیشه تشخیص داد
یه نفر از کرمان 15 بهمن 1391
سلام
فرد منحرف که تابلو بالای سرش نداره انحراف همین که باعث اختلاف و تفرقه شده اگه واقع دلسوز نظام و مردم است احمدی نژاد را بحال خودش رها کند و این همه تفرقه و دودستگی درست نکند ضمنا حلقه خاصی دور رئیس جمهور چیده و هر کس بله قربان گوی ایشان نباشد اخراج است تابحال چه همه وزیران خوب و دلسوز برکنار شده و افراد چاپلوس جای آنها را گرفته اند دلایل زیادی بر خائن بودن و انحرافی بودن مشائی هست ضمنا ایشان ب افراد مرتاض و رمال ارتباط نزدیک دارد و بسیار نزد احمدی نژاد خود را با استفاده از این رمالها فردی دارای ارتباط با اقا امام زمان بصورت قلابی قالب کرده است
این فرد احمدی نژاد مخلص و ولایتمدار و مردمی را از مردم گرفت انشاءالله خدا مسببین آنرا در دنیا و آخرت خوار و ذلیل کند.
ناصري 23 اسفند 1391
مرسي مشايي
الهه 23 اسفند 1391
از آنجا که نظرات ارائه شده 180 درجه با هم تفاوت داره و عده ای ایشونو مردی انقلابی و ولایتمدار و عده ای بی دین و ایمون می دونند باید به کار این آقا شک کردند. تا آدم خودش منافق و دو رو نباشه مردم از او برداشت دوگانه نمیکنن.. والله اعلم
گچ پژ 28 اسفند 1391
اسفندیار مشایی کاملا درست میگن992
علی 5 فروردين 1392
آقای رحیم مشایی در قواره ی پست ها و مقام های فعلی خود نیست .
نا شناس 7 فروردين 1392
مگر اقاي مشايي در زمان آقاي رئيس جمهور نبود؟ چه گلي به سرمان زد كه سنگش را به سينه مي زنيد؟ آقاي احمدي نژاد ايران را اداره كرد يا از نظريات جناب مشايي استفاده كرد؟ بابا گراني ، تورم ، هدفمندي يارانه با سرعت چرخش نور ، كافي نيست . بابا بس كنيد تروخدا ، به يكي رآي بدهيد كه ايران را بتواند اداره كند. گول حرف را نخوريد مردم. يكي را روي كار بياوريد كه ايران فلاكت زده را از فلاكت نجات دهد.
نا شناس 1 ارديبهشت 1392
سلام
اسفندیار رحیم مشایی یازدهمین رئیس جمهور این مملکت خواهد بود و هر کاری هم که صاحبان زر و زور و اعوان و انصارشون واسه تخریب ایشون انجام میدن نتیجه عکس میده، باور کنید مردم حرفاتون رو باور نمیکنن، شاید امیر کبیر جدیدی در راه است، این باور من و امثال منه.
محسن 7 ارديبهشت 1392
بنام خدا باید بگویم که چنین افرادی مانند مهندس مشایی در ایران کم نظیر هستند بنده بعنوان یک ایرانی تمام قد از چنین انسانهای وارسته آزاد حمایت قاطع میکنم به امید بهاری زیبا برای ایران فردا
مورچه سلیمان 12 ارديبهشت 1392
بسم الله الرحمن الرحیم.... مسلمان وظیفه دارد خدایش را هم با دلیل قاطع وبلا شک بشناسد نا با توجیه و لطائف الحیل ،چه رسد به امام زمان .صلوات الله علیه. بنابر این برای بقیه اشیاء که شان مشخصی ندارند ،وقت و انرژی وجود ندارد الا اینکه مربوط این اصول باشد.
...عخوب است به این آیه از سوره جاثیه توجه کنیم(ا رایت من اتخذ الهه هواه ...)
علی 14 ارديبهشت 1392
آقای مشایی انسان متفکرومتدین ورشته برق خوانده ان شاالله که موفق باشند
کیانی 30 ارديبهشت 1392
به نظر من آقای مشایی فکر بازی نسبت به اسلام دارند امثال همین نظراتند که سبب میشوند دین در پرده برخی افکار باطل همیشه تازه و در عین حفظ محتوی همیشه تازه بماند
احمد عبد الله زاده 31 ارديبهشت 1392
منشاء ومبنای شعارانتخابات آزاد ، دشمنی با اصل نظام وقوانین مقدس جمهوری اسلامی ایران واسلام ناب محمدی است ،
احمد عبد الله زاده 31 ارديبهشت 1392
سؤال ؟ . فرض کنیم شما یک زاویه ازیک ثلث باشید اگرهرکدام اززاویه های ثلث به هردلیل بخواهند دیگرزاویه های ثلث را دفع کند آیا ثلثی باقی میماند که شما همچنان زاویه آن ثلث باشید ؟
احمد عبد الله زاده 31 ارديبهشت 1392

آقای رحیم مشائی :
درکشوری که طبق آمارهای جهانی تا 95 درصد آن شیعه نشین است شما چطورسؤالاتی را برای مردم طرح میکنید که مربوط به کشورهائی چون لبنانُ ، عراق وسوریه است که درصد بالائی ازمذاهب دیگراسلامی را دارا هستند ؟ مگرمیخواهید برای کسب چند صد هزاررای ، اختلاف شیعه وسنی راه بیاندازید ؟
مژگان اردبیلی 3 خرداد 1392
عالیجناب اسفندیار رحیم مشایی، شخصیتی منحصر به فرد دارند که مرتجعان نمی توانند هضم کنند!
الهام 26 خرداد 1392
سلام خوبین . ای بابا ما که نفهیمیدیم تو این مملکت کی خوبه کی بده؟ تو رو خدا یکی پیدا بشه و دست همه رو واسمون رو کنه.
سرور 29 خرداد 1392
سلا م درود بر مشایی بزرگ مردی که قدرش را ندانستن

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.948 seconds.