.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حمایت بزرگان وزنه برداری از رحیمی / فدراسیون تجدید نظر کند !
از دخالت نابجای فدراسیون تا اختلال در روند حرکتی وزنه‌برداری استان!
شمال نیوز : نکته عجیب در بیان انتقاد علیه عباس رحیمی، شایعه تعلیق وزنه‌برداری مازندران است. رحیمی که علاقه‌ای به گفت‌و‌گو در این مورد و پاسخ به این‌گونه انتقادات ندارد فقط به ذکر این نکته اکتفا کرد که فدراسیون فقط از حضور من در وزنه‌برداری مازندران جلوگیری کرد وگرنه هیأت وزنه‌برداری مازندران بدون بروز هیچ مشکلی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.....

شمال نیوز :  وزنه‌برداری مازندران سال‌هاست با تلاش ویژه و منحصر‌به‌فرد «عباس رحیمی» رئیس پیشین این هیأت ورزشی به درجه‌ای از پیشرفت و موفقیت رسیده که دیگر هیچ استانی حتی تهران با آن همه یال و کوپالش نمی‌تواند به نزدیکی‌های افتخارات کسب شده وزنه‌برداران مازندرانی نزدیک شود. رحیمی که به وزنه‌برداری مازندران آمد، به جز سایه‌ای از مدال‌ها و افتخاراتی که در سال‌های دور به‌دست آمده بود، ردی از نام یک قهرمان مشاهده نمی‌شد.

به گزارش مازند اسپرت ؛ مازندرانی‌های ورزش‌دوست با تکرار نام‌های بزرگی چون «رمضانعلی تیموری»، «ابراهیم پیروی»، «تقی خلج»، «معین ملکوتی» و «مهدی فاطری» خاطره‌بازی می‌کردند و شاید ظهور تک ستاره‌هایی چون «حسین توکلی» التیام‌بخش درد عمیق و کهنه دوستداران وزنه‌برداری مازندران بود. اما حضور عباس رحیمی بر مسند هیات وزنه‌برداری مازندران این رویه را تغییر داد.

اختلال در روند حرکتی وزنه‌برداری استان
 

تأکید فراوان و ویژه رئیس جوان وزنه‌برداری مازندران بر استعدادیابی و فعالیت مستمر در رده‌های سنی پایه، مازندران را از پایین جدول استان‌های صاحب وزنه‌برداری کشور به نقطه‌ای رساند که دیگر اندیشه حضور تیم ملی وزنه‌برداری ایران در یک رقابت معتبر بین‌المللی بدون وزنه‌برداران مازندرانی تقریباً ناممکن است. «بهداد سلیمی» گل سرسبد این روزهای وزنه‌برداری دنیا، یک نمونه از نتایج سال‌ها تلاش هیات وزنه‌برداری مازندران در دوران مدیریت رحیمی است. مانند بهداد البته در مازندران کم نیستند که با توجه به آموزه‌‌های درستی که فرا گرفتند، جایگزینی وی را مورد نظر دارند.

 در این میان اما بروز یک مشکل کوچک، موجب ایجاد اختلال در روند حرکتی وزنه‌برداری مازندران شد و نتیجه آن سلب مسئولیت عباس رحیمی در وزنه‌برداری مازندران بود. ماجرا از زمان انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری آغاز شد.

 
آغاز خط و نشان‌های بعد از رأی گیری

در آن انتخابات «علی مرادی» یکی از کاندیداهای مورد نظر وزارت ورزش قرار داشت و در طرف دیگر «احمد سعادتمند» مدیرکل پیشین ورزش و جوانان مازندران. پیشینه آشنایی رحیمی با سعادتمند و آشنایی کامل وی با این نامزد انتخابات فدراسیون، وی را بر آن داشت تا با حمایت علنی از هم استانی خود، تلاش کند نام وی به عنوان فرد پیروز از صندوق آرا بیرون آید. نتیجه این انتخابات بر خلاف نظر رحیمی رقم خورد و «علی مرادی» که پیشینه ریاست بر فدراسیون وزنه‌برداری را داشت بار دیگر برای این سمت انتخاب شد. دقیقاً پس از برگزاری این انتخابات، لجبازی‌های فدراسیون با هیأت وزنه‌برداری مازندران آغاز شد که یک نمونه از آن، اعطای میزبانی اردوی تیم ملی به شهرستان چالوس بدون اطلاع هیأت وزنه‌برداری مازندران بود.
 علی مرادی که خط‌ونشان‌هایش برای وزنه‌برداری مازندران و به‌طور خاص عباس رحیمی کاملا معلوم بود، نشان داد هنوز دل پری از موضع‌گیری‌های او در زمان برگزاری انتخابات فدراسیون دارد. البته همانند رحیمی، بهداد سلیمی هم به‌طور آشکار حمایت خود را از سعادتمند اعلام کرده بود. اما انگار زور مرادی فقط به عباس رحیمی رسید. پایان یافتن دوره 4 ساله ریاست رحیمی بر وزنه‌برداری مازندران همان چیزی بود که مرادی به دنبال آن بود و پس از آن رحیمی که کوله‌باری از افتخارات را برای وزنه‌برداری مازندران به ارمغان آورده بود حتی برای سمت سرپرستی تا زمان برگزاری مجمع انتخابات استان هم انتخاب نشد. نکته جالب ماجرا آن‌جاست که برای تصدی ریاست هیات وزنه‌برداری مازندران فقط عباس رحیمی ثبت نام کرده بود اما فدراسیون مانع برگزاری مجمع شد و با این تصمیم نشان داد که نمی‌خواهد سکان مدیریت ورزشی که با رحیمی 5 دوره به عنوان هیأت برتر کشور انتخاب شده بود را بار دیگر به او بسپارد.

انتقادها و پشتیبانی‌ها

هفته گذشته و در پی بروز این اتفاقات چند مربی وزنه‌برداری مازندران، با زیر سوال بردن عملکرد عباس رحیمی در زمان تصدی ریاست این هیأت، از تصمیم فدراسیون در مورد سرنوشت وزنه‌برداری استان مازندران دفاع کردند. انتقادات مطرح شده این چند مربی به دوران حضور رحیمی، واکنش‌های متعددی را به همراه داشت که در این میان، 2 قهرمان پیشین وزنه‌برداری آسیا با رد همه این اتهامات، دوران حضور رحیمی را یکی از درخشان‌ترین دوران در ورزش مازندران قلمداد کردند. «محمد نوری» یکی از قهرمانان سال‌های دور وزنه‌برداری آسیاست که در ابتدا با واکنش شدید به جایگاه فنی افراد منتقد مدیریت رحیمی گفت: مگر می‌شود فردی که ادعای مربیگری در وزنه‌برداری دارد، اما حتی یک قهرمان در سطح استان هم معرفی نکرده، بتواند به راحتی جایگاه والای وزنه‌برداری مازندران را زیر سوال ببرد.
وی اظهار کرد: یکی از انتقادات مطرح شده علیه رحیمی، ناتوانی وی برای اعزام تیمی از مازندران به رقابت‌های لیگ برتر است. هر فردی که آشنایی اندکی با ورزش قهرمانی داشته باشد به خوبی آگاه است که تشکیل و اعزام تیم‌ها در مسابقات لیگ کشوری، وظیفه هیأت نیست.

باشگاه‌داری جزو وظایف هیات‌های ورزشی نیست

پیشکسوت وزنه‌برداری مازندران اظهار کرد: هیات‌های ورزشی مسئولیت برنامه‌ریزی برای گسترش ورزش در شهرها، استعدادیابی و حمایت از ورزشکاران را به عنوان وظایف ذاتی بر عهده دارند و بدون تردید باشگاه‌داری جزو وظایف و مسئولیت هیات‌های ورزشی نیست.
وی گفت‌: وزنه‌برداری مازندران امسال در مسابقات رده‌های سنی کشور با اقتدار بر سکوی قهرمانی ایستاد که رسیدن به این افتخارات به هیچ عنوان اتفاقی نیست. قاطبه جامعه وزنه‌برداری مازندران از ادامه فعالیت عباس رحیمی در وزنه‌برداری حمایت می‌کند که دلیل اصلی آن، به نتیجه رسیدن برنامه‌های وی در سال‌های گذشته بود.
 «سعید حمزه نتاج» یکی دیگر از پیشکسوتان و افتخارآفرینان وزنه‌برداری مازندران و ایران است که به شدت از دوران مدیریت رحیمی در وزنه‌برداری مازندران دفاع می‌کند. وی به همشهری گفت: در انتخابات ریاست جمهوری ممکن است نیمی از جمعیت کشور به فرد برگزیده رأی ندهند اما فرد پیروز، رئیس‌جمهور همه حتی آن‌هایی است که به او رأی ندارند.

فدراسیون تجدید نظر کند

 وی افزود: علی مرادی رئیس منتخب فدراسیون وزنه‌برداری هم باید این‌گونه فکر کند و رحیمی را به‌واسطه رأی دادن به کاندیدای دیگر مورد مواخذه قرار ندهد. بی‌توجهی به کارنامه درخشان رحیمی در وزنه‌برداری مازندران بی‌انصافی است که امیدوارم فدراسیون با توجه به ویژگی‌های منحصر به‌‌فرد وزنه‌برداری این استان در تصمیم خود تجدید‌نظر کرد.
حمزه نتاج خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی که این انتقادات را به هیأت وزنه‌برداری مازندران وارد کردند فاقد کمترین ویژگی‌های یک مربی شهرستانی هستند و معلوم نیست با تکیه بر کدام پشتوانه ورزشی، همه اندوخته‌های یک ورزش را به راحتی کتمان کرده و زیرسوال می‌برند.
 وی افزود: علاوه بر پیشکسوتان، تعدادی از رؤسای دیگر هیات‌های ورزشی مازندران هم که با پیشینه وزنه‌برداری استان کاملاً آشنا هستند، به دفاع از رحیمی پرداختند. در دوران ورزش حرفه‌ای، سال‌ها با علی مرادی در اردوها و مسابقات شرکت کرده و ارتباط قدیمی و ریشه‌داری با هم داریم.

اختلافات را حل می‌کنم

 پیشکسوت وزنه‌برداری مازندران اظهار کرد: پس از پایان مسابقات وزنه‌برداری جهان می‌کوشم با استفاده از این رابطه قدیمی، زمینه حل اختلاف فدراسیون وزنه‌برداری با هیأت مازندران را برطرف کنم.
 نکته عجیب در بیان انتقاد علیه عباس رحیمی، شایعه تعلیق وزنه‌برداری مازندران است. رحیمی که علاقه‌ای به گفت‌و‌گو در این مورد و پاسخ به این‌گونه انتقادات ندارد فقط به ذکر این نکته اکتفا کرد که فدراسیون فقط از حضور من در وزنه‌برداری مازندران جلوگیری کرد وگرنه هیأت وزنه‌برداری مازندران بدون بروز هیچ مشکلی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهد.
رشد بسیار مطلوب وزنه‌برداری مازندران در سال‌های اخیر که نقش عباس رحیمی در آن بسیار پررنگ و انکار نشدنی است نباید به‌واسطه بروز این‌گونه مشکلات طولانی و ریشه‌ای شود. مدیرکل ورزش و جوانان مازندران می‌تواند با برقراری یک دیپلماسی قوی مطابق آن‌چه تاکنون مشاهده شد، نسبت به حل این مشکل اقدام کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

حسین 8 آذر 1394
به نظر بنده مسولان استانی باید با تمام قدرت از کیان ورزش استان حمایت کنن و هیتی با این عملکرد اینطور مورد ظلم قرار نگیره الان موضوع رحیمی نیست زورگویی به ورزش استانه
مهران 8 آذر 1394
آقای حسین زادگان این ضعف مدیریتی شماست که تا به این حال برای هیأت قوی وزنه برداری مازندران سرپرستی انتخاب نشده است...............................
وجیه حسینی 8 آذر 1394
مدیر کل ورزش باید حمایت قاطعانه کنه
ناشناس 8 آذر 1394
واقعا برای متولی ورزش استان متاسفم با این ضعف مدیریتی.خدا قوت رحیمی
مسعود 8 آذر 1394
سلام و خسته نباشید
واقعا در عجبم چرا مسئولین استانی و اداره کل ورزش دست رو دست گذاشتن و کاری نمی کنن این آقا که رزومش معلومه و وهمه هم از موفقیت هاش آگاهن اقایون باید بدونن اینها همه بهانس می خوان با ترور شخصیتی این فرد وزنه برداری مازدران رو از عرش به فرش بکشن تا تهرانی ها همه کاره کشور بشن پس مرادی حیا کن وزنه برداری رو رها کن
ورزش دوست 7 آذر 1394
اقی حسین زادگان اینجا نایستی از فردا تو کار تمامی هیتهات دخالت میشه
امیر 7 آذر 1394
متاسفانه ضعف مدیریتی اقای حسین زادگان به رشته هایی مثل هاکی که اکثر بازیکنان تیم ملی بانوان را مازندران تشکیل میداد با انتخاب مدیر ضعیف استانی در تیم ملی جایی تداریم که هیچ سالنی برای بازی آقایون و خانما هم نداریم فقط فقط گزارشات سوری به فدراسیون و ورزش وجوانان رامیتوان مشاهده کرد
محسن 7 آذر 1394
باید دید در این سال های اخیر که وزنه برداری مازندران، قهرمانان و پهلوانان نامی تحویل این مملکت داده که در عرصه جهانی و المپیک پرچم پر افتخار ایران اسلامی را به اهتزاز در آوردن ثمره تلاش های شبانه روزی مدیر لایق و توانمند هیئت وزنه برداری، جناب آقای رحیمی بوده .... باید قدر این افراد لایق را دانست و همایت شوند تا در پست های کشوری یک مازندرانی صاحب جایگاه شود......
خدا قوت رحیمی برای تمام زحمات شبانه روزیت برای سربلندی مازندران...
مازیار 8 آذر 1394
عباس رحیمی کاری کرد کارستان
نا شناس 8 آذر 1394
چقدر فدراسیون وزنه برداری و اکثر فدراسیون های ما اینقدر بی صاحب شدند که بین اعضای همیشه جنگ و درگیری و دعوا است باید تابوت مدیریت ورزش کشور را تا دم در وزارت ورزش درقه کرد.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.828 seconds.