.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سهم اندک مازندران از گردشگری دریایی

گردشگری دریایی یکی از پردرآمدترین بخش‌های گردشگری است که با وجود استفاده اندک از آن، در پاییز و زمستان به‌کلی دریا فراموش می‌شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس  مازندران با داشتن موهبت‌ها و ظرفیت‌های طبیعی از جمله دریا و جنگل با سایر استان‌ها متمایز است اما متأسفانه تاکنون بهره‌وری مناسبی از این نعمت‌ها نشده؛ گردشگری دریایی از بخش‌هایی بوده که سودآوری فراوانی به همراه دارد اما همچنان غریب مانده و بهره‌مندی از این موهبت خدادادی در حد ابتدایی‌ترین خدمات است.

جالب اینجاست بحث دریا و گردشگری دریایی تنها به فصل بهار و تابستان منحصر شده و در پاییز و زمستان هیچ برنامه‌ای در عمل برای جذب گردشگر اندیشیده نشده است؛ با توجه به ظرفیت‌های موجود در مازندران، لازم است راهکار جدی در این زمینه ترتیب داده شود.

* استفاده از دریا به‌صورت سنتی است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه گردشگری دریایی در پاییز و زمستان برنامه‌ خاصی ندارد، گفت: باید زیرساخت‌ها فراهم شود و سرمایه‌گذارانی در این حوزه وارد شوند.

مهران حسنی با اشاره به اینکه در بحث گردشگری ساحلی و دریایی بسته‎هایی برای فرصت‌های سرمایه‌گذاری آماده شده است، افزود: امیدواریم با این تعداد سرمایه‌گذاری که در زمینه اسکله‌های تفریحی اعلام آمادگی کردند و وارد مذاکره شده، بتوانیم بهره بگیریم.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر استفاده از دریا به‌صورت سنتی است و این موضوع واقعیت دارد، اظهار کرد: تاکنون برنامه استراتژیکی برایش پیش‌بینی نشده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران یادآور شد: این حرف‌ها در واقع تکرار مکررات است و از بس صحبت کردیم، مردم خسته شدند، باید تدبیری جدی اندیشیده شود.

این مسئول با بیان اینکه ایده جدید مستلزم اعتبار و وجود سرمایه‌گذار است، اضافه کرد: در حال حاضر بحث پنجره سرمایه‌گذاری در استان اتفاق افتاده، سعی شده مشکلات سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری حل شود.

* میزبانی بابلسر برای مسابقات ساحلی و آبی

فرماندار بابلسر در این باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: این شهرستان با توجه به موقعیت و ظرفیت موجود از جایگاه ممتازی برخوردار است.

سیدعلی اسد با بیان اینکه برگزاری مسابقات در سواحل ازجمله برنامه‌ها است، افزود: در این راستا مکاتباتی انجام شده که بابلسر می‌تواند میزبان مسابقات ساحلی و آبی باشد.

وی اضافه کرد: این مسابقات می‌تواند در زمینه جذب گردشگر و استفاده از فرصت دریا موثر باشد.

فرماندار بابلسر به وجود آب‌بندان‌های متعددی در این شهرستان، اظهار کرد: این مناطق در فصل پاییز و زمستان زیبایی متفاوتی دارد که با دهیاران هماهنگی‌های لازم برای جذب توریست انجام شده است.

این مسئول یادآور شد: با تورهای گردشگری نشست‌هایی برگزار شده تا مسافران برای حضور در این مناطق، تشویق و ترغیب شوند.

اسد در پایان گفت: در حال حاضر  مقدمات کار در بحث گردشگری دریایی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی در حال انجام است.

* استفاده از دریا برای تمامی فصول است

فرماندار نوشهر در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: این شهرستان با سابقه توریستی، جاذبه‌ها و چشم‌اندازهای زیبا می‌تواند در هر موقعیتی عامل جذب توریست باشد.

علی شادمان با بیان اینکه دریا یکی از فاکتورهایی است که می‌تواند در تمام طول سال از آن استفاده شود، افزود: با توجه به اینکه دولت بنا بر قرار دادن اعتبار در ساحل ندارد، باید از ظرفیت بخش خصوصی دارای توانمندی سرمایه‌گذاری در ساحل استفاده شود.

وی تصریح کرد: ایجاد اشتغال، شور و نشاط، جذب توریسم و استفاده عموم از فرصت‌هایی است که دریای مازندران برای گردشگران به همراه دارد.

فرماندار نوشهر با تأکید بر اینکه هرگونه سرمایه‌گذاری در ساحل اقتصادی است، خاطرنشان کرد: آمادگی کامل داریم از هر سرمایه‌گذار توانمندی، حمایت لازم را انجام دهیم.

این مسئول با اشاره به زیبایی‌های دریا در تمامی فصول سال، اظهار کرد: استفاده از دریا فقط برای شنا نیست، نگاه به دریا و صدای امواج سبب خارج شدن خستگی از بدن شده و آرامش روحی را برای فرد به همراه دارد.

شادمان بیان کرد: حضور پرندگان زیبایی در سواحل دریای مازندران و همجواری دریا و جنگل نیز زیبایی خاصی را جلوه‌گر می‌کند.

وی با اعلام اینکه دریا در همه فصول حتی در شرایط سرما نیز جاذبه خاص خود را دارد و در این ایام نیز تمامی جاذبه‌ها و قابلیت بهره‌مندی را دارد، تصریح کرد: این امر سبب انس با طبیعت می‌شود و همه این‌ها برای ما فرصت‌های مغتنمی است.

* هموار کردن مسیر برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری دریایی

فرماندار شهرستان نور در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، گفت: این ذهنیت که استفاده از دریای مازندران تنها در ایام تابستان و ایام خاص سال است، درست نیست بلکه به لحاظ ظرفیت‌های موجود می‌توان به‌گونه‌ای از ظرفیت‌های گردشگری استفاده کرد که در زمستان نیز مسافر و گردشگر داشته باشیم.

هادی خنجری با بیان اینکه غرب مازندران به محلی برای پایتخت‌نشینان تبدیل شده است، اضافه کرد: در ایام تعطیل حضور مسافران قطعی است.

وی با اعلام اینکه به‌دلیل آماده نبودن زیرساخت در گذشته نمی‌توانیم خدمات شایسته‌ای را به مسافران ارائه دهیم، افزود: در این بخش در قالب مدیریت متمرکز نتوانستیم بهره‌وری داشته باشیم، این مهم مستلزم این است ما نیز تمرکز کنیم و با توجه به ظرفیت‌های بخش خصوصی، مسیر را برای حضور سرمایه‌گذاران هموار کنیم.

فرماندار نور با اشاره به اینکه در حال حاضر طرح‌های گردشگری در شهرستان نور از سوی اشخاص حقیقی در حال اجرا است، اضافه کرد: با تکمیل این طرح‌ها در آینده این آرزوی ما برآورده می‌شود.

این مسئول با اشاره به انجام بازدیدهای مختلف به همراه استاندار مازندران از این طرح‌ها و رفع مشکلات سرمایه‌گذاران، گفت: مجموعه گردشگری تفریحی دارای برج با ارتفاع حدود 150 متر در حال احداث است که مجوز فرود هواپیمای سبک گرفته شده، همچنین چند فروند کشتی و شناور تفریحی نیز خریداری شده تا مسافران را از مسیر دریا به کشورهای همسایه جابه‌جا کند.

خنجری افزود: تحقق این مهم و مواردی از این قبیل در نور می‌تواند الگوی خوبی برای سایر شهرستان‌ها باشد.

به گزارش فارس، با توجه به اینکه مازندران در زمینه ظرفیت‌ها و زیبایی‌های طبیعی چیزی کم ندارد، لازم است به فکر چاره بود./350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.187 seconds.