.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صادرات و واردات در مازندران نامطلوب است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران گفت: صادرات و واردات کالا در استان در جایگاه مطلوبی قرار ندارد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس عبدالله مهاجر پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران که در اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان برگزار شد با اشاره به مصادف بودن تجلیل از صادرکنندگان با هفته بسیج اظهار کرد: مجموعه صادرکنندگان به عنوان یک بسیجی در عرصه‌ها فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌هایی در مازندران وجود دارد اما صادرات آن در جایگاهی که باید قرار داشته باشد نیست، افزود: صادرکنندگان به عنوان نمایندگان نظام جمهوری اسلامی در کشور‌های مختلف هستند و باید وظیفه‌ای که بر ما نهاده شده است از ظرفیت حیثیتی و نگاه اقتصادی که داریم از صادرکنندگان حمایت کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران ادامه داد: تکریم و تجلیل از کسانی که به عنوان خدمتگزاران جامعه هستند، وظیفه انسان‌هاست و باید وظیفه‌ای که بر دوش داریم به خوبی انجام دهیم.

مهاجر گفت: صادرکنندگان نمونه استان به عنوان نمایندگان دولت در حوزه کشورهای مختلف هستند که علاوه بر صیانت از نظام جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی هم تلاش دارند.

وی اظهار کرد: مشکلات فراوانی در حوزه صادرات وجود دارد که استاندار مازندران دستورات زیادی را به مدیران مربوطه داده، اما بخشی از مشکلات فراتر از حوزه مدیران دستگاه‌های اجرایی است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه ظرفیت صادرات و واردات استان در جایگاه خوبی قرار ندارد، افزود: طی هفت ماهه امسال 270 میلیون دلار صادرات در حوزه گمرکات استان صورت گرفته که در مدت مشابه سال گذشته هم به این میزان بوده است که نشان می‌دهد تغییر چندانی نداشته است و در هفت ماهه گذشته امسال 450 میلیون دلار واردات کالا به مازندران انجام شد.

وی، قیمت تمام شده و کارمزد بالای تسهیلات بانکی را از جمله مشکلات بخش صادرات اشاره کرد و افزود: یا باید هزینه‌های صادراتی را کاهش داد که این امر شدنی نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران اضافه کرد: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری، صنعتی و کشاورزی که  داریم باید از قابلیت‌های آن به درستی استفاده شود.

مهاجر با بیان اینکه از لحاظ وزنی یک‌میلیون و 250 هزار تن واردات از گمرکات استان با ارزش ریالی 450 میلیون دلار انجام شد که قابل قبول نیست، گفت: نگاه اقتصاد مقاومتی بر این است گام‌ها در حوزه صادرات برداشته شود نه در حوزه واردات.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.45 seconds.