.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
صدا دادن زانو نشانه بیماری است؟
یک متخصص ارتوپد مرکز آموزشی ودرمانی تخصصی وفوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان گفت: صدا دادن زانو به تنهایی نشانه بیماری نیست و اگر همراه با درد، تورم و یا ناراحتی باشد برای بررسی بیشتر باید به متخصص مربوطه ارجاع داده شود.

 شمال نیوز:  دکتر رامین فرزام افزود: اغلب مردم در زندگی روزمره و هنگام نشست و برخاست ها صدایی را در ناحیه زانو احساس و آن را هشداری برای ظهور و بروز بیماری های مفصلی تلقی می کنند.

وی اظهارکرد: صداهایی که در ناحیه زانو تولید می شود علت های مختلفی دارد.

فرزام با اشاره به اینکه صداهای داخل مفصل زانو می تواند علت های زمینه ای داشته باشد، ابرازکرد: با خم و راست شدن زانو، فشار داخل مفصل این ناحیه تغییر می کند حباب های co2در آن ایجاد و می ترکد که در نهایت صدا تولید می شود.

وی دومین علت بروز صدا در زانو را عبور تاندون از روی برجستگی های استخوانی عنوان کرد و افزود: این موضوع نیز به تولید صدا منجر می شود.

این متخصص ارتوپد مرکز آموزشی و درمانی تخصصی و فوق تخصصی آیت الله موسوی زنجان ادامه داد: بنابراین به افراد توصیه می شود در صورت صدا دادن زانو همراه با درد، تورم و ناراحتی های دیگر برای بررسی بیشتر به متخصص مربوطه مراجعه و در صورت تشخیص مورد نسبت به درمان های لازم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: عموم مردم برای کاهش ابتلا به بیماری مفصلی مانند آرتروز و یا پوکی استخوان حرکات ورزشی منظم تمرینات تقویت ماهیچه ها و مفصل زانو را انجام دهند.

وی همچنین وزن متعادل و پیروی از الگوی غذایی مناسب را از دیگر راه های پیشگیری از ابتلا به بیماریهای مفصلی ذکر کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.