.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای پیگیری تفاهم نامه های ماه گدشته ؛
بازدید سفیرسنگال از یکی از بیمارستانهای مازندران
شمال نیوز : سفير كشور سنگال آقاي باباكار با هيات همراه منجمله دختر ايشان كه نماينده سازمان بهداشت جهاني در كشور آفريقايي ميباشد از بيمارستان ولي عصر و مركز قلب بازديد نمودند .....

شمال نیوز :  سفیر سنگال در جمهوری اسلامی ایران با هدف توریسم درمانی از امکانات و تجهیزات یکی از بیمارستان های مازندران دیدن کرد.

دکتر ناصرعمادی مشاور معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در گفت و گو با ایرنا گفت: ' بابا کاربا' سفیر سنگال در تهران از وجود امکانات و تجهیزات در فضای مناسب وآب و هوایی مازندران ابراز خرسندی کرد.
وی اضافه کرد: سفیرسنگال از آمادگی اعزام بیماران قلبی به استان مازندران خبر داد.
عمادی که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران و به عنوان متخصص پوست پزشک بدون مرز در جمهوری اسلامی ایران شهرت دارد، تصریح کرد: مازندران شرایط مناسبی برای گردشگری سلامت دارد و اگر بتوانیم امکانات و تجهیزات درمانی را به روز تر کنیم ، شرایط محیطی و نیروهای متخصص و پزشک در استان وجود دارد.
وی از حمایت ربیع فلاح استاندار مازندران تقدیر کرد و گفت: این بازدید بر اساس تفاهم نامه مازندران با چهار کشور سنگال ، برندی،کومور و نیجریه صورت گرفته است.
حدود دو ماه گذشته سفرای این کشورها به مازندران سفر کرده بودند که منجر به انعقاد تفاهم نامه همکاری در حوزه روابط تجاری و گردشگری شد.
باباکاربا سفیر سنگال درتهران نیز در این بازدید گفت: سالانه بسیاری از بیماران کشورمان با هدف درمان بیماری قلبی به اروپا سفر می کنند و هزینه سنگینی را متقبل می شوند.
وی ادامه داد: امروز متوجه وجود امکانات و تجهیزات مدرن در فضایی مناسب و آب و هوایی تمیز به نسبت تهران در مازندران شدم.
سفیر سنگال در ایران خاطر نشان کرد: از آنجاییکه سنگال و ایران دو کشور مسلمان هستیم، مازندران می تواند مقصد سفر بیماران قلبی مردم کشورمان باشد.
وی تصریح کرد: برای ساخت بیمارستان قلب در سنگال نیز آماده حضور سرمایه گذارانی ایرانی هستیم.
وی ادامه داد: زمین و تسهیلات لازم برای ساخت بیمارستان تخصصی قلب توسط ایرانیان در سنگال را واگذار می کنیم.

سفير كشور سنگال آقاي باباكار با هيات همراه منجمله دختر ايشان كه نماينده سازمان بهداشت جهاني در كشور آفريقايي ميباشد از بيمارستان ولي عصر و مركز قلب بازديد نمودند .

دکتر عمادی با تشریح اهداف این سفر گفت : این سفر در راستاي سالها فعاليت پزشكي اینجانب ، بعنوان پزشك بدون مرز ايراني و مازندراني در كشورهاي آفريقايي بود كه منجر به عزيمت بعضي از سفرا به مازندران به عنوان زادگاهم شد ومن از این بابت خوشحالم که در اهمین بازدیدها معاهدات اقتصادی و بهداشتی خوبی منعقد گردید .

وی با تقدیر از درايت و هوشمندي استاندار محترم در تبيين توانمنديهاي استان و امضا تفاهم نامه هاي دو جانبه با سفراي افريقايي در شهريور ماه گذشته افزود : موضوع توريسم درماني كه از سياست هاي كلي نظام در جذب بيماران خارجي ميباشد و  موفقيت مديريت درمان تأمين اجتماعي استان مازندران در ساخت چنين مركز ارزشمندي در شهرستان قائم شهر شرایط را برای همکاری بیشتر با کشورهای آفریقایی هموار می سازد .

این پزشک بدون مرز نظر سفير سنگال برای اعزام بيمارانشان به اين مركز و از سوي ديگر ساخت چنين مركزي در سنگال را بسیار مثبت ارزیابی کرد و گفت : به طور اجمالی می توانم محورهای سخنان سفير سنگال را که با  كمال خرسندي و شگفتي اظهار نمودند را بدین شرح اعلام کنم :

١- سنگال بعنوان كشوري مسلمان مشتاق به درمان بيمارانشان در كشوري چون ايران و مازندران كه به معناي واقعي مهر و محبت نشأت گرفته از دين اسلام را هديه مي نمايند مي باشد و بعنوان نماينده دولت و ملت سنگال به همه مردم و بيماران آفريقايي توصيه خواهم نمود بجاي هزينه سنگين درمان در كشورهاي اروپايي و آمريكايي كشور ايران را انتخاب نمايند

٢- فضاي و ساختمان بسيار زيبا

٣- إمكانات و تجهيزات پيشرفته و كامل

٤- پزشكان و پرستاران مجرب

٥- مهمانوازي و محبت صميمانه مردم قائم شهر در اين سفر و سفر قبلي

٦- عدم آلودگي محيط در مقايسه با شهر تهران

٧- محيط سر سبز استان مازندران مشابه كشور سنگال

٨- و تلاش دلسوزانه دكتر عمادي پزشك بدون مرز اين شهر كه نامي آشنا و مهربان براي قاره آفريقا م

از عواملي بوده كه ايشان را تشويق به اعزام بيماران به اين مركز مي نمايد

گقتنی است سفیر سنگال در پايان گفتگوي صميمانه ای با پزشكان و پرسنل و مسئولين بیمارستان ولیعصر قائم شهر داشتتند  و ضمن تشكر از مهمان نوازي مردم و مسئولين قائم شهر بخصوص دكتر خورشيدي و دكتر عمادي آرزو نمودند در آينده نزديك شاهد اعزام بيماران از كشورشان به اين مركز بوده و همچنين از متوليان و كارشناسان اين مركز درخواست نمودند تا براي ساخت چنين مركزي به كشور سنگال عزيمت و با وزارت بهداشت كشورشان در ساخت چنين مركزي همكاري نمايند.

فراتر از خبر :

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.07 seconds.