.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تمسخر کودک غرق شده سوری در نشریه فرانسوی+تصاویر
نشریه جنجال‌آفرین شارلی هبدو ممکن است به دلیل انتشار کاریکاتورهایی درباره آلان کردی، کودک آواره سوری که در سواحل ترکیه غرق شد، تحت پیگرد قضایی قرار گیرد.

نشریه جنجالی فرانسوی شارلی هبدو ممکن است به دلیل "نشر نفرت" از طریق چاپ کاریکاتور‌هایی درباره آلان کردی، کودک آواره سوری، تحت پیگرد قضایی قرار گیرد.

خبرگزاری الجزیره می‌نویسد در کاریکاتور اول یک دلقک و نیز جسد این کودک به چشم می‌خورند. بر روی تابلویی نیز نوشته شده: "خوش آمدید مهاجرین، چقدر به هدفش نزدیک شده. فروش ویژه: دو کودک به قیمت یکی."


در دومین کاریکاتور، "اثبات اینکه مسیحیان روی آب راه می‌روند" یک مرد نشان داده شده که ظاهرا حضرت مسیح است و بر روی آب راه می‌رود. کودکی نیز که در آب غوطه‌ور شده می‌گوید: "کودکان مسلمان غرق می‌شوند."

تصاویر غم‌انگیز جسد کودک سوری در سواحل ترکیه بازتاب وسیعی در رسانه‌های جهان داشته و بحث‌ها درباره مسأله پناهندگان را تشدید کرد.

کاریکاتورهای منتشر شده در شارلی هبدو منجر به واکنش‌های خشمناکی در رسانه‌های اجتماعی شده است.

پیتر هربرت، رئیس وکلای جامعه سیاهپوست، در صفحه توئیتری خود نوشت که این گروه قصد دارد از این اقدام شارلی‌ هبدو با عنوان تحریک به نفرت در دادگاه کیفری بین‌المللی شکایت کند.

وی گفت: "شارلی هبدو یک نشریه کاملا نژادپرست، دگرهراس و از منظر ایدئولوژیکی ورشکسته و نمایانگر فساد اخلاقی فرانسه است."

در ژانویه سال جاری افراد مسلحی که بعدها مشخص گشت عضو القاعده بودند به دفتر این نشریه در پاریس حمله کرده و ۱۱ نفر را به قتل رساندند. ۱۱ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

این نشریه فرانسوی پیشتر تصاویری اهانت‌آمیز از پیامبر اعظم (ص) منتشر کرده بود که منجر به اعتراضات گسترده‌ای در سراسر جهان اسلام شده بود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.354 seconds.