.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه اندازی مرکز داده و شبکه های اطلاعاتی درمازندران

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران گفت: در ۲۰ ماه آینده مرکز داده استانی راه اندازی خواهد شد و با این شبکه اطلاعاتی، مشکل ذخیره اطلاعات حل می شود.

به گزارش شمال نیوز به نقل از مهر، یدالله طهاسبی شامگاه دوشنبه در جلسه فناوری اطلاعات در رامسر گفت: با توجه به اینکه تعداد روستاهای استان مارزندران بالای سه هزار روستا هستند با این تعداد در کل روستاها تحت پوشش اینترنت پر سرعت قرار خواهند گرفت و در حال حاضر دو هزار و ۷۶ روستای استان مازندران دارای اینترنت پر سرعت هستند.

وی ادامه داد: هدف از گردهمایی این نشست تصمیمی است که از سوی اداره کل اطلاعات فناوری استان مازندران برای رفع مشکلات اینترنت شهرستان ها گرفته است، به همین علت برای بهنتیجه رسیدن بهتر و بررسی مشکلات با مسئولان شهرستانی از نزدیک جلساتی را خواهیم داشت.  

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مازندران افزود: تیم زیر مجموعه وزارت ارتباطات شامل شرکت پست، پست بانک شرکت زیر ساخت و تنظیم مقررات بر مخابرات در شهرستان ها هستند.

راه اندازی ۱۷۳ دکل رایتل

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود ۱۷۳ دکل رایتل در استان مازندران راه اندازی خواهد شد گفت: مازندران در کشور ۹۳درصد نفوذ اینترنت دارد که با جمعیت سه میلیون و صد هزار نفر و کاربر دو میلیون ۸۰۰ هزار نفری جزو رتبه اول کشور هستیم و همچنین در خصوص زیر ساخت های فناوری اطلاعات و ارتباطات مازندران رتبه دوم کشور را به عنوان استان پیشرو در سطح کشور دارا هستیم.  

طهماسبی اذعان داشت: با برنامه ریزی مناسب زیر ساخت های روستاهای استان مازندران را توسعه و مهیا خواهیم کرد تا مردم روستا از زیر ساخت مناسب برای کار اینترنتی و فناوری اطلاعات استفاده کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر یکی از شاخص توسعه کشور آی تی است که برای ایجاد توسعه در بحث ارتباط دیجیتالی، بحث اقتصاد سنتی، اقتصاد رقابتی و همچنین اقتصاد دیجیتالی که برخوردار از رقابت نسبی می باشد توسعه ساز هم خواهد بود.  

وی تصریح کرد: در ۲۰ ماه آینده مرکز داده استانی راه اندازی خواهد شد که مرکزیت آن در ساری خواهد بود که با راه اندازی این شبکه اطلاعاتی، مشکل ذخیره اطلاعات حل خواهد شد.  

طهماسبی تاکید کرد: با توجه به اینکه دنیا، دنیای مجازی است و کارها بصورت مجازی و اینترنتی صورت می گیرد ما باید بسترارتباطات را در شهرها و هم برای روستائیان محترم با ایجاد زیرساخت مناسب فراهم کنیم

وی با اشاره به جلوگیری از مهاجرت روستانشینان به شهرها در جهت ارائه خدمات اینترنتی افزود: برای این کار در نظر داریم خدمات بستر دولت الکترونیک و دولت همراه را در زمینه گردشگری، کشاورزی درمان و صنعت و معدن که روستاها که می توانند هم بصورت اینترنتی در سایت ها و هم در تلفن همراه استفاده کنند فراهم کنیم.

وی تاکید کرد: در مازندران شش میلیون و ۶۰۰ هزار سیم کارت هست که چهار میلیون سیم کارت فعال است که ۱۰۶ درصد مردم مازندران دارای سیم کارت هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.018 seconds.