.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزايش توليد توتون در گيلان

مديرعامل مجتمع دخانيات گيلان از افزايش توليد توتون در اين استان خبرداد و گفت: كشت توتون به عنوان يك كالاي صنعتي در 5 هزار هكتار از اراضي مناطق گيلان نقطه هدف ما است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، مجيد مقدادي با اشاره به وضعيت توليد دخانيات در گيلان افزود: امسال 50 درصد سيگارهاي ايران در مجتمع دخانيات گيلان و شهر صنعتي انزلي توليد مي‌شود كه معادل 30 ميليارد نخ سيگار است.
وي ادامه داد: سال گذشته حدود 12 ميليارد نخ توليد داخل استان را در بحث سيگار داشتيم و در سال جاري توليد داخلي را حدود 5/4 ميليارد نخ افزايش مي‌دهيم.
مقدادي در باره كشت توتون در گيلان اظهار داشت: امسال كشت توتون در استان زير 500 هكتار است، اما با تمهيدات انجام شده آن را به 900 هكتار مي‌رسانيم.
مديرعامل مجتمع دخانيات گيلان افزايش توليد كشت توتون را از نظر اقتصادي مقرون به صرفه دانست و تصريح كرد: در سال‌هاي گذشته گيلان يكي از مراكز پر رونق كشت توتون بود و سالانه در 4 هزار و 700 هكتار توتون توليد مي‌كرد.
وي بيشترين كشت را در شهرهاي غرب گيلان نظير تالش، آستارا، فومن و ضيابر صومعه‌سرا عنوان كرد و بيان داشت: اكنون به دليل كم توجهي فرهنگي و قيمتي، محصول توتون هر سال در استان كمتر مي‌شود.
مديرعامل مجتمع دخانيات گيلان اظهار داشت: با توجه به مصرف بسيار كم مقدار آب كه توتون در مقابل ديگر محصولات استفاده مي‌كند، بايد آن را به عنوان يك كالاي صنعتي در نظر بگيريم و به صورت صنعتي كشت آن را افزايش دهيم.
مقدادي اضافه كرد: مقدار پولي كه از طريق كشت صنعتي توتون به دست زارع مي‌رسد، معادل پولي است كه براي كشتزارهاي برنج به دست مي‌آورد.
وي از توزيع رايگان نهاده‌هاي كشت توتون در بين كشاورزان خبر داد و گفت: امسال براي توسعه اين محصول در برخي مناطق نشاي رايگان را انجام مي‌دهيم.
مديرعامل مجتمع دخانيات گيلان پرداخت تسهيلات براي گرم‌خانه توتون را از ديگر راه‌هاي ترويج كشت اين محصول در استان عنوان كرد و اظهار داشت: از آنجا كه به ازاي هر هكتار زمين بايد يك خشك‌كن براي توتون وجود داشته باشد، اين تسهيلات در اختيار مروجين، كشاورزان و توليدكنندگان اين محصول قرار مي‌گيرد.
مقدادي با اشاره به اهداف توسعه محصول توتون در استان خاطرنشان كرد: توسعه كشت اين محصول با دو هدف انجام مي‌شود كه هدف نخست براي مصرف سيگار ايران و ديگري صادرات اين محصول كه در تمام جهان قابل استفاده است.
وي به همكاري يك شركت خارجي در افزايش توليد سيگارت در مجتمع دخانيات گيلان اشاره كرد و بيان داشت: شركت جي‌تي‌اي كه در سطح بين‌المللي توليد دارد، در حال حاضر در توليد دخانيات استان به صورت گسترده سرمايه‌گذاري كرده است.
مديرعامل مجتمع دخانيات گيلان اظهار داشت: با اين شركت حدود 12 خط جديد قرارداد نصب و راه‌اندازي ماشين‌آلات بسته شد كه چهار خط راه‌اندازي شده و بقيه نيز امسال نصب مي‌شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.208 seconds.