.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چالش‌ها و مخاطرات یک پروژه ؛
اشکانیان مانع خط انتقال گاز سمنان به مازندران شدند !
شمال نیوز : پروژه خط انتقال گاز سمنان به مازندران که قرار است منبع مناسبی برای تامین گاز مازندران باشد، پس از گذر از منطقه سمنان و ورود به حوزه استحفاظی مازندران با چالش‌ها و مخاطراتی مواجه شد.....

 شمال نیوز : خط انتقال گاز سمنان به مازندران در حالی وارد فاز جدیدی شده بود که پیدا شدن گور دست‌جمعی متعلق به دوره اشکانیان باعث توقف آن شد.
 
به گزارش شمال نیوز، پروژه خط انتقال گاز سمنان به مازندران که قرار است منبع مناسبی برای تامین گاز مازندران باشد، پس از گذر از منطقه سمنان و ورود به حوزه استحفاظی مازندران با چالش‌ها و مخاطراتی مواجه شد.

خط انتقال گاز سمنان به مازندران چند سالی به دلیل مشکلات زیست محیطی که در منطقه چهاردانگه قبل از شهر کیاسر به وجود آمده متوقف شد، پس از آن تخریب برخی از اراضی کشاورزی این منطقه نیز خبرساز شده بود که با رفع مشکلات مطرح شده خط انتقال گاز سمنان در منطقه وستمین کیاسر وارد فاز جدیدی شد.

کشف گورستان دسته جمعی اشکانیان در منطقه وستمین کیاسر منجر به توقف پروژه گازرسانی سمنان به مازندران شد.

در همین ارتباط مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به پیدا شدن گور دسته‌جمعی دستور کاوش اضطراری در مسیر خط انتقال گاز سمنان به مازندران در برنامه کاری قرار گرفت.

دلاور بزرگ‌نیا تصریح کرد: از زمان پیدا شدن گور دسته‌جمعی تاکنون 15 گور دخمه‌ای از دوره اشکانی در محوطه کشف شد که برخی از این گورها توسط قاچاقچیان تخریب شد.

وی بیان کرد: برخی از گورها در زمان گودبرداری برای لوله‌های گاز توسط بولدزر تخریب شد که با پیگیری انجام شده در حال حاضر 9 گور دست نخورده باقی‌مانده است که توسط باستان‌شناسان در حال بررسی است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری مازندران ابزار کشف شده در این کاوش را سفالیه، ابزار جنگی، سرپیکان، سرنیزه، شمشیر، اشیای تزئینی، گوشواره، دست‌بند، گردن‌بندهای مهره‌ای عنوان کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 16 تير 1394
واقعا دست مریزاد .
مدیر میراث فرهنگی استان با افتخار خبر تخریب گورها را می دهد.
سید 16 تير 1394
شمال نیوز خیر گاذ رو خوردیم تکلیف این اشیا رو معلوم کنید که مال مازندرانه یا اصفحانی ها باید ببرند .... از محل فروش این اشیا میشه برای هر مازندرانی یک چاه استخراج گاذ حفر کرد .
نا شناس 16 تير 1394
همه اینها شواهدی هستند بر قدمت چندین هزار ساله ساری... چند وقت پیش هم اسکلت و ابزار یک زن مربوط به شش هزار سال قبل در اطراف ساری کشف شد... این کجا و شهر هایی که دوره رضا شاه با پارتی بازی اسم شهر رفت روشون کجا... تارخ قضاوت خواهد کرد...
علي 15 تير 1394
آب مازندارن بخواد بره سمنان از روي قبر باباي من هم رد بشه اشكال نداره ولي وقت گاز سمنان بخواد بياد مازندارن قبر اشكاني باعث توقف كار ميشه اشكال نداره زمستون تو همون قبر هاي اشكاني بيتوته مي كنيم راستي تو سمنان هم موز در مياد؟
کیاسری 18 تير 1394
اکتشافات اخیر بر قدمت بی نظیر منطقه کیاسر صحه میگذارد ، ان شاءالله بزودی این منطقه از محرومیت بیرون بیاد .
چهاردانگه اي 20 تير 1394
باتشكرفراوان ازمیراث فرهنگی و گردشگری مازندران ،مي خواهيم كه باجديت ازحفظ ونگهداري ابزار کشف شده در این کاوش سفالیه، ابزار جنگی، سرپیکان، سرنیزه، شمشیر، اشیای تزئینی، گوشواره، دست‌بند، گردن‌بندهای مهره‌ای وحفاظت ازمحل كشف شده وتاسيس موزه اي درمنطقه محروم چهاردانگه و اين آثاردرآن نگهداري شود

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.085 seconds.