.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بخشنامه مهم وزارت کشور درباره حجاب کارمندان؛
ممنوعیت پوشیدن تی‌شرت برای آقایان و شلوار غیر پارچه‌ای برای خانم‌ها
با توجه به نوع تنظیم دستورالعمل فوق و تاکیدات مستقیم این بخشنامه مبنی بر تعیین این حدود پوشش بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، به نظرمی رسد این اقدام شایسته وزارت کشور در سکوت خبری انجام شده است.

به گزارش شمال نیوز، بحث رعایت حجاب و معضل بدحجابی در جامعه اسلامی ایران، موضوع تازه ای نیست اما در هر دوره ای به شیوه ای خاص بر آن تاکید شده است، از برخورد کمیته یا بدحجابان گرفته تا راه اندازی گشت های ارشاد، از تدوین قوانین و برپایی جلسات متعدد در دستگاه ها و نهادها تا وظایفی که همه خود را کنار کشیدند تا تنها بر دوش نیروی انتظامی بیفتد.

اما بحث رعایت حجاب توسط عموم مردم در جامعه، تنها موضوع مهم و قابل توجه نیست نیست بلکه لزوم رعایت حجاب و پوشش مناسب اسلامی و اداری در دستگاه های دولتی نیز اهمیت خاصی دارد تا جایی که آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی، مرجع تقلید شیعیان در اوایل فعالیت دولت یازدهم در سخنان مهمی با بیان اینکه مفاسد جامعه به دلیل بی ‌بند و باری است، تاکید کردند: «دولت جدید به مسئله حجاب رسیدگی و آن را از ادارات دولتی آغاز کند. خداوند از آن‌هایی که در این چند سال اخیر نسبت به مسئله حجاب بی ‌اعتنایی کردند و هرگاه شخصی قصد داشت بر ضد بی‌ حجابی قیام کند، مانع شدند، نگذرد و آن‌ها را نیامرزد.»

بر همین اساس، به نظر می رسد وزارت کشور دولت یازدهم به عنوان یکی از مهمترین دستگاههای اجرایی در زمینه توجه و رعایت این موضوع، بالاخره دست به کار شده و دستورالعملی مهم و در خور تقدیر را برای همه استانداری ها و دستگاههای اجرایی استانی ارسال کرده است.

بر اساس این بخشنامه که توسط یکی از استانداری های کشورمان تشریح و با عنوان دستورالعمل ۱۰ گانه ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندان کشور ابلاغ شده و نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، حدود پوشش کارکنان زن و مرد دستگاههای اجرایی کشور و مراکز خصوصی به شرح زیر اعلام شده است.

۱- پوشش کارکنان زن شامل: چادر یا مانتوی غیرچسبان با آستین بلند تا زیر زانو و بدون علائم، شلوار پارچه ای، مقنعه بلند به طوری که تمام سر، مواه و نواحی گردن پوشیده شود، با رنگ های متعارف، عدم استفاده از زینت و زیورآلات غیرمتعارف و عدم استفاده از هرگونه لوازم آرایشی.

۲- پوشش کارکنان مرد شامل: رعایت آراستگی و متانت ظاهری، اجتناب از پوشیدن تی شرت، پیراهن تنگ یا آستین کوتاه، شلوار تنگ یا جین و لباس های دارای نشانه های غربی، عدم استفاده از زیورآلات، کمربندهای پهن با سگک غیرمتعارف و پیرایش نامناسب موی سر و صورت

در ادامه این بخشنامه استانداری مذکور، نامید شده است که این حدود پوشش جهت اطلاع و اجرا به آگاهی کارکنان دستگاهها و ادارات شهرستانها و مراکز خصوصی رسیده و نسبت به رعایت آن، نظارت لازم صورت بگیرد.

به گزارش صبحانه، با توجه به نوع تنظیم دستورالعمل فوق و تاکیدات مستقیم این بخشنامه مبنی بر تعیین این حدود پوشش بر اساس ابلاغیه وزارت کشور، به نظر می رسد این اقدام شایسته وزارت کشور در سکوت خبری انجام شده است و باید ابلاغیه استانداری فوق را تنها سند از دستور مهم وزارت کشور تلقی کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

هموطن 31 خرداد 1394
مردم دارن از گرسنگی تلف میشن ،نون شبشون رو به زور در می آرن ،کسی رو میشناسم چهار ماهه نتونسته اجارشو بده و از خجالت حتی تلفنش رو هم جواب نمیده، شما به جای اینکه دنبال نظارت بر شلوار و مانتو و آرایش مردم باشین بهتر نیست به فکر نون رسوندن به مردم باشین،خط فقر رو اعلام میکنین 2700 حقوق میدین 900 ،به فکر آبروی مردم باشین که جلوی زن و بچشون داره میره ،اسلام این نیست که فقط دنبال پوشش مردم باشید باید به فکر رسوندن زندگی مردم تا سطح متوسط رفاه اجتماعی باشید.یا علی
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 2 تير 1394
شما هم هر کاری دولت میکنه میچسبونین به نون شب
حالا مردم ما بدون مشکل نیستند اما بیشتر از اینکه نیازمند نون شب باشند نیازمند این هستند که توقعاتشون رو بیارند پایین
وگرنه با حقوق یک میلیونی این همه توقع همین میشه که الان هست
مش مختار 2 تير 1394
اون مردم که شما جونه اشو می زنی در اداره دولتی با تیشرت 1 و نیم میلیون تومانی می چرخد عزیزم
مردم اگر اینطور می فرمایی مشکل نان دارند لوازم آرایشی پر فروش ترین وسیله در ایران نبود حالا شما که می گویید گیر به آرایش . بهتر نیست بجای این همه مالیدن سرخاب و سقفیداب پول ها را خرج نانشان بکنند .؟
عجب حرفایی می زنی براردر
یه چیزی شنیدی در مجموع مردم همین ساری را با تعداد ماشین ها و مدل ها و انواع مختلف که در شهر دیده می شود و آپارتمانهایی که ساخته و فروخته می شود باید شناخت که درامد سرانه مردم چقدر بالاست
همسایه ای داریم که همین حرف شما را همیشه به زبان می آورد ولی خودش و همسرش ماشین های لوکس جدا گانه دارند و ... بقیه بماند
منکر سخت بودن زندگی نیستم منکر این نیستم اقشار کم درامدی هم وجود دارند ولی چیزی که گفته می شود در برابر آرمان های اسلامی ما پشیزی نمی ارزد
ایرانی 31 خرداد 1394
امیدواریم هرچه زودتراین مشکل بنیادین ازمملکتمون حذف بشه.بارفع این معضل مشکل اقتصاداختلاس ریادروغگویی دزدی طلاق و.......رفع میشه
نا شناس 31 خرداد 1394
یه چیزی تو مایه های بیانیه های داعش.. یه کم معتدل تر :))
نا شناس 1 تير 1394
خب خدا رو شکر
همین یه مشکل مونده بود که به حمدالله حل شد
شهروند 1 تير 1394
هرچی میکشیم از بی بندباری ها و بدپوشی هاست که داره مردان و پسران جامعه رو به چیزای بی خود مشغول میکنه . والله مردان جامعه ما انگار غیرتشون هم مثل خودشون بیکار و بی عار شده . اگر هرکسی در جای خودش ،خود رو اصلاح کنه دیگه نه جنایتی هس نه ببکاری و نه گرسنه ای وجود داره
شهروند 1 تير 1394
چرا ما عادت داریم همه چیز رو باهم قاطی می کنیم؟ مشکلات اقتصادی و معیشیتی مردم درسته که وجود داره اونهم خیلی زیاد ولی ربطی به بی حجابی نداره. همونقدر که ضعف اقتصاد برای جامعه خطرناکه بدحجابی نیز برای امنیت جامعه خطر سازه. چرا این قضیه رو انکار می کنید؟وقتی تو مدارس الگوی پوشش مناسب معلمان رعایت نمی شه آیا دانش آموز از همان دوره راهنمایی به عدم رعایت پوشش مناسب عادت نمی کنه؟ بد نیست یک سری به مدارس دخترانه راهنمایی و دبیرستان بزنید. ظاهر بچه ها به همه چی می مونه بجز دانش آموز.
کارمند 1 تير 1394
واقعا تاسف باره. ملاک شاستگی کارمندان شده پیراهن آستین بلند.بهتر نیست بجای این بخش نامه های افراطی یکم نظارت خود رو بر سازمانها بیشتر کنید تا اینهمه اختلاس هر روز تو مملکت صورت نگیره.
كيوان 31 خرداد 1394
با اجبار كارمندان به پوشيدن مقنعه و مانتوي ضخيم و پيراهن آستين بلند و ... فقط هزينه هاي سرمايشي ادارات افزايش پيدا مي كند كه پول آن هم بايد توسط بيت المال پرداخت گردد.
نا شناس 31 خرداد 1394
مگه مانتوی آستین کوتاه هم کارمندان بدبخت می پوشیدن؟
آخه شما چی از جون این کارمندان فلک زده که غرق در فقر هستن می خواین؟
سید 1 تير 1394
واقعا برای مسئولین شهری تاسفم شهری که بیش از هزار شهید تقدیم انقلاب کرده الان تشخیص دادن زن و مرد سخت شده در خیابان ها....سردبیر عزیز لطفا حذفش نکن بزار روی صفحه و لطف فرمایید یک دوربین عکاسی بیاین داخل شهر قائم شهر و یک گزارش تصویری از بدحجابی تهیه فرمایید
یازهرا 1 تير 1394
مسئله حجاب یه مسئله ریشه ای که بایدازکانون خانواده شروع بشه ، خانومی که تو عمرش حتی یه بارهم ازچادراستفاده نکرده چطور می شه با یه بخشنامه اون رو چادری کرد بهتر یه مقدارعمیق تر فکر کنیم. بهتر با بحث های دوستانه ودرفضای کاملاً منطقی وبه دور از حس بزرگ بینی با طرف مقابل نوع پوشش اون اصلاح بشه . البته معتقدم که این مسئله مهم امر به معروف هم کار هرکسی نیست وباید افرادی این سکان رو به دست بگیرن که خودشون آب دیده باشند درغیراینصورت ضرر اون خیلی بیشتر از نفع اون خواهدبود. مطمئنا برخورد نامناسب وعدم اطلاع از روحیه مخاطب ممکن ضرر جبران ناپذیری به اون وحتی دربلندمدت به جامعه وسیستم دستگاه اجرایی بزنه .
نا شناس 2 تير 1394
چون اجاره نمی تونه بده و وضع مالیش خوب نیست می تونه هر جور لباسی بپوشه؟ این مسائل چه ربطی بهم داشت ؟
پاسخ ها به این نظر
همشهری 4 تير 1394
ربطش اینجاست که که ارگان دولتی قبل از اینکه به فکر طرز لباس پوشیدن پرسنلش باشه به فکر تامین معاش و بهداشت اونها باشه که از حقوق اولیه هر انسانی می باشه .
همشهری 2 تير 1394
اختلاس آزاد دزدی آزاد بزن بکش آزاد گرانی آزاد تی شرت ممنوع !!!!!!!!!!!!!!!

خیلی جالبه

مردم از گرسنگی دارن می میرن شکم مردم 12ماهه روزه داری شده اونوقت شما تی شرت پی شرت میگین


چرا از دزدی هزاران میلیاردی نمی گین !!!!!!!!!!!!!!!!!11
نا شناس 2 تير 1394
چون مشکل اقتصادی داریم پس باید ولنگاری داشته باشیم؟؟؟؟؟؟؟؟
فرزاد اسدی ساروی 2 تير 1394
اینهمه موضوع مهم دیگه رو زمین مونده، اونوقت پوشش رو گذاشتین تو اولویت برنامه هاتون؟
شما اسلام رو فقط تو پوشش می بینید؟ اسلام رو تو اجابت حق الناس نمی بینید؟ اسلام بر پایه ی این سه اصل است:
اولویت یک: رعایت حق الناس
اولویت دو: رعایت حق النفس
اولویت سه: رعایت حق الله
جالب اینه که بدونید خداوند به سبب بزرگی خودش ، حق خودش رو با ادای کفاره و قضا می بخشه ولیکن از حق الناس و حق انفس بهیچ وجه نمیگذره.
حالا شما بهم بگو حجاب کدوم حقه؟ قطعا حق الناس نیست.
پس لطفا موضوعاتی رو که تو حوزه حق الناس قرار دارند تو اولویت بذارین
بنده خدا 2 تير 1394
تا اونجایی که خبر دارم دولت و رهبر میگویند اسلام از عرب ها امده پس چرا عرب های امروزی مثل غربی ها باید بپوشند و بگردند ولی ایرانی ها نباید حتی لحظه ای ازادانه زندگی کنند.واقعا که ادم از زنده بودن خودش با این کارها سیره میشه...
شهرام 3 تير 1394
حجاب چیز خوبی است اول باید منشائ ان را شناخت دوم مسئله مالی در ایران عادی است تا بوده همین بوده تا روزی مسئولین برا بر ما حقوق نگیرند 900 تومان زنها آنها به زنهای شما فخر می فروشند اول باید شکمه سیر شود بعد داد جامعه اسلامی بزنید
ارباب رجوع 4 تير 1394
اتفاقا من خیلی راضیم از این طرح .چون در ادارات یک سری خانم ها پوشیده هستن و یک سری که کسی رو دارن(پارتی)مانتوی تنگ کرم،زرد،قرمزمیپوشن با شلوار لی و مثلا آرایش ملایم.آقایون که ماشاله همه آستین کوتاه هر رنگی و شلوار لی بخدا این که کارمند نمیشه .تازه آقایون و خانمها همدیگرو به اسم صدا می زنند و همه مشغول چت کردن با هم تو شبکه های مجازی به اصطلاح اجتماعی هستن.با تشکر از شمال نیوز ، آیا این حکم پوشش به ادارات ابلاغ شده؟
هموطن 3 تير 1394
آقازاده ها دارن تو دانشگاههای کانادا و آمریکا با اون وضع دارن تحصیل میکنن و اونوقت بابا هاشون اینجا میخوان به زور سر زنان ما چادر و تن مردان ما کیسه گونی بکشن .
کارمند 2 5 مرداد 1394
پوشش تعیین شده صرفاً برای ادارات و نهادهای دولتی و برای حفظ صیانت و تآمین امنیت در هر سازمان می باشدو به نظر من این حداقل چیزی است که باید در ادارات بویژه ارگانهای دولتی رعایت شود ، چه انتظاری می توان داشت کارمندی که این حداقل ها را که عرف جامعه اسلامی ایران است ، رعایت نکند ، خود را ملزم به رعایت سایر قوانین اداری از جمله احترام و تکریم ارباب رجوع و خدمت رسانی مناسب ، خودداری از دریافت رشوه و وجوه غیرمتعارف از مردم ، مسئولیت پذیری و پاسخگویی و ... بداند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.058 seconds.