.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور معاون امور مجلس و مشارکت‌ها؛
آیین معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران برگزار شد
شمال نیوز: آئین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران صبح امروز با حضور معاون امور مجلس، استان ها و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد.

شمال نیوز: مراسم معارفه مرتضی عمرانی مدیرکل جدید کتابخانه‌های عمومی مازندران صبح امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا واحدی معاون امور مجلس، استان‌ها و مشارکت‌های نهاد و علیرضا یونسی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری در سالن همایش‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار گردید.



کتابداران باید بتوانند بازار نشر را هدایت کنند

 به گزارش خبرنگار شمال نیوز در ساری؛ معاون امور مجلس، استان ها و مشارکت های نهاد کتابخانه های عمومی کشور در آئین تکریم و معارفه مدیرکل کتابخانه های عمومی مازندران اظهار کرد: کتابداران باید متخصص جریان های نشر کتاب باشند تا بتوانند مشاوران خوبی برای اعضا باشند و حتی باید بتوانند بازار نشر را هدایت کنند که به کدام سمت و سو برود.

حجت الاسلام و المسلمین واحدی گفت: کتابخانه های عمومی از مهمترین نهادهای اجتماعی به شمار می روند هرچند در کشور از جایگاه شایسته خود برخوردار نیست.

وی افزود: در تمامی فرهنگ ها و ملت ها به این نهاد به عنوان یک ضرورت نگریسته می شود و مردم ناگزیر به حمایت و پشتیبانی توسط کتابخانه ها هستند چراکه مرکز پشتیبانی علمی و دانش افزایی جامعه به شمار می روند.

معاون امور مجلس، استان ها و مشارکت های نهاد، دسترسی آحاد مردم به دانش و رشد تاثیرگذار در عصر اطلاعات را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: این اتفاق با دو رویکرد حاصل می شود؛ اول نگاه مسئولان به کتابخانه می بایست راهبردی باشد و دوم اینکه متولیان کتابخانه ها خودباور باشند تا جایگاه ویژه این نهاد در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه آمار کتابخوانی در کشور شایسته این ملت نیست، گفت: ملت ایران ملتی فرهیخته و فرهنگ دوست است اما امروز کتابخوانی و علاقه به کتاب در جامعه و حتی مسئولین زیبنده نیست و افرادی که دغدغه کتابخوانی را بصورت جدی داشته باشند، در اقلیت اند.

معاون امور مجلس، استان ها و مشارکت های نهاد با بیان اینکه برخی گسترش شبکه های اجتماعی را مانع کتابخوانی در کشور افزود: این در حالیست که شبکه های اجتماعی در کشورهایی که سرانه کتابخوانی بالایی دارند، زودتر وارد شده بود.

حجت الاسلام واحدی مازندران را دومین استان موفق در دستیابی به نیم درصد سهم کتابخانه های عمومی از درآمد شهرداری ها در سال 93معرفی کرد و اذعان داشت: با همه این اوصاف همچنان وضعیت استان مازندران در دستیابی به سرانه و چشم انداز 1404 مناسب نیست.

گسترش کتابخوانی، گسترش فرهنگ جامعه  است

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این مراسم از گسترش کتابخوانی بعنوان عامل تاثیر گذار بر روند گسترش فرهنگ هر جامعه نام برد و گفت: گسترش کتابخوانی در تمام جوامع مورد نظر و شایسته است چرا که این مساله بر روند پویایی عقل و دانایی انسان ها تاثیر گذار است .

علیرضا یونسی افزود : جامعه با جهل به پیشرفت دست نخواهد یافت و تمامی جوامع پیشرفته با افزایش آگاهی و علم به این مهم دست خواهند یافت .

وی گفت: جوامع برای ارتقای علمی راهی بجز علم پروری و اندیشمندی ندارند و کتابداران پرچمداران این حرکت در جامعه هستند .

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مسوولان مازندران از هیچ تلاشی برای ارتقای کتابخانه ها و کتابخوانی دریغ نمی کنند ، ادامه داد : قانون پرداخت نیم درصدی شهرداری ها به کتابخانه های عمومی که در سال 1382 مصوب شد بعنوان راهکاری برای کمک وحمایت از این نهاد فرهنگی مورد نظر قرار گرفت .

یونسی به تشکیل کمیته ای با مدیریت اداره کل امور شهری استانداری مازندران مبنی بر پیگیری وضعیت پرداخت نیم درصدی کتابخانه ها از سوی شهرداری های استان اشاره کرد و ادامه داد : با دسته بندی و استخراج اطلاعات، میزان بدهی شهرداری ها مشخص می شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تاکید بر پرداخت نیم درصدی از سوی شهرداری ها ، گفت: مشارکت در ساخت کتابخانه  تصمیمی به منظور کمک به این امر است .

از حقوق حقه کتابداران حمایت کنیم

مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی مازندران نیز طی سخنانی توجه به پیشرفت نرم افزاری در کنار توسعه سخت افزاری کتابخانه های عمومی را بسیار مهم عنوان نمود.

 مرتضی عمرانی استفاده از تجربیات مدیران گذشته را برای ارتقای کتابخوانی استان لازم و ضروری برشمرد و ابراز امیدواری کرد فضای همکاری با ایجاد همدلی و همراهی در بین مجموعه کارکنان و کتابداران، روند دستیابی به اهداف را یاری رساند.

وی  در آیین معارفه خود بعنوان مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران ، اعلام کرد: برای ارتقای مجموعه کتابخانه های عمومی مازندران تلاش خواهم کرد .

عمرانی ادامه داد : براساس تاکیدات دین مبین اسلام ، علماء و بزرگان به کتاب و کتابخوانی ، این امر می بایست در جامعه ما نیز نهادینه شود .

مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندرانبا اشاره به جملاتی از مقام معظم رهبری در مورد اهمیت کتاب و کتابخوانی گفت: کتاب ریشه واساس فرهنگ است و ترویج کتابخوانی ترویج فرهنگ ناب هر جامعه به شمار می رود .

وی توسعه کتابخوانی و کتابخانه های عمومی را بزرگترین هدف و آرمان نهاد کتابخانه ها معرفی کرد و گفت: همه تلاش خود را خواهد کرد تا در دوره جدید نیز نهاد کتابخانه ها را در رسیدن به این هدف یاری کند.


 به گزارش شمال نیوز، در پایان این مراسم از زحمات 54 ماهه محمداسماعیل امامزاده مدیرکل پیشین و 15 ماه تلاش عبدالحسین باقری سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی مازندران قدردانی شد و با حکم دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مرتضی عمرانی به عنوان مدیرکل جدید کتابخانه های عمومی مازندران معرفی گردید.  /250

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 20 خرداد 1394
انتخاب بسیار بجا و شایسته ای بود
نیاز شدیدی به نیروی جوان در کشور وجود داره
پاسخ ها به این نظر
محمدرضا قربان زاده 21 خرداد 1394
مقام معظم رهبری در ابتدای هرسال بر تکیه به جوانان تاکید دارند و خدا را شاکریم که مسوولین نهاد کتابخانه ها به این مهم توجه داشتند.
به امید موفقیت این مدیر خلاق، توانمند و جوان مازندارانی در همه عرصه ها
کتابدار 21 خرداد 1394
ما هم که نگفتیم جوانان نباشند. ما میگوییم که جوانی باشه که متخصص در امور مربوطه باشه نه اینکه آقای عمرانی هنوز کتاب جابه جا نکرده است
دکترصادقی 20 خرداد 1394
آینده خوبی برای استان در راستای فرهنگ وادب برانتخابات ايشان درانتظاراست
کتابدار خسته از ...... 20 خرداد 1394
چرا مسوولان شهر ما خفته اند. جناب آقای عمرانی چه تخصصی در کتابخانه داری دارد؟ آقای مختار پور چرا باند بازی؟ چرا از اهل فن سوال نکردی چه کسی رابیاری؟ چرا آقای باقری را آزار و اذیت کردی؟ مگر این فرد بد بود؟....بگذارید کنار این جناح بازی را . خدا را در نظر بگیرید. قیامتی است خدایی است من از آقای باقری فرد مظلوم واقع شده حمایت میکنم و با توجه به تمام احترامات برای آقای عمرانی ..... ضمناً از روسفید استان و کشورم آقای حسین اسلامی عزیز گله دارم که چرا در انتخاب مدیر ارشد کتابخانه های استان کوتاهی کرد. هر چند که بنده در مراسم نبودم امّا شنیدم که ایشان از این اتصاب راضی نبوده و نیستند و حتی حضور هم نیافتند. خدایا تو شاهد باش که جز حق ننوشته ام
پاسخ ها به این نظر
خون دل 21 خرداد 1394
آقای کتابدار خسته
من آقای عمرانی رو نمیشناسم ولی آقای باقری اصلا" به درد این منسب نمیخوره نه این منسب برای هیچ منسب دیگه ای هم بدرد نمیخوره...
ایشون نه مدیریت داره نه فن سخنوری میدونه ونه...
آدمی که دوره میافته این ور و اون ور برای جلب رضایت مدیران استان تا مدیرش کنن نباید هیچ مسئولیتی داشته باشه...!!!
قاسمی 20 خرداد 1394
انشالله حضور جناب عمرانی در راس این نهاد منشا خیر وبرکات باشد
حسینی 20 خرداد 1394
با سلام امیدوارم با انتخاب مدیرکل جدید شاهد دگرگونی و پیشرفت در امور کتابخانه های استان مازندان باشیم.
جعفری بخشدار لاله آباد 21 خرداد 1394
انتصاب به جا و شایسته جنابعالی را از صمیم قلب از خدای متعال خواستارم .
امیر 21 خرداد 1394
جامعه کتابداری استان کجاست؟چرا یک غییرکتابدار بر یک سازمان کاملا تخصصی کتابداری مدیرشده؟آقای مختارپور شما که همیشه از تکریم کتابداران صحبت می کردیداومدید یک جوان خام که صرفا مشاور فرهنگی چند مجموعه کوچک رو بر عهده داشت بکار گماردید بر یک اداره عریض و طویل با صدها نیروی متخصص و فنی.امیدوارم جناب آقای عمرانی موفق باشند.
کتابدار 21 خرداد 1394
بسیار انتصاب بجا و شایسته ای بود . انشاء الله هرچه خیر هست نصیب همه کتابدارای مازندران بشه
کتابدار گول خورده 21 خرداد 1394
هیچ یک از اعضاء انجمن خیّرین کتابخانه ساز استان در این معارفه شرکت نداشتند. حضور آقای یونسی هم ما را به تردید انداخت که چرا؟ این بازی باخت باخت مردم در یک نهاد فرهنگی سیاست زده است، مختار پور که یک دبیر کل نهاد کتابخانه است، با اهرمهای سیاسی سه ماهه دبیر کل قبلی را کنار و در کاخ خود ساخته ذهنی خودش پنهان شد. او از کتابخانه های کشور ویرانسرای خواهد ساخت، مازندران را هم خراب‌تر می کند
امیر حسین از ساری 21 خرداد 1394
با سلام و خسته نباشید خدمت همه کتابداران محترم و زحمت کش
از انتخاب آقای عمرانی به این سمت بسیار خرسندم چرا که از سالها ی گذشته به توانایی و تجربه آقای عمرانی در سمت های قبلی اطلاع کامل دارم . دیری نخواهد گذشت که آقایان مخالف تغییر نظر خواهند داد از جمله آقای دوست محترم کتابدار خسته...
ابوالقاسم عزیزی 21 خرداد 1394
ضمن عرض تبریک بمناسبت این انتصاب!فقط ازمحضردوست وبرادرعزیزم جناب حاج علیرضایونسی گلایه مندم که چراازچهره ای همچون جناب حجه السلام عبدالله نژاد
براحتی گذشتید؟؟
البته ظاهراجناب استاندارهم ازایشان رزومه هم گرفته بودن امادقیقه نودایشان روسر
گارگذاشتن!ازجناب استاندارگلایه ای نیست!اماشماکه ازمنطقه شرق استانیدچراشا هدو.ناظرفربانی شدن سرمایه های منطقه هستی واقدامی نمیکنی؟
بخداقسم من کاری به بهشهروگلوگاه ندارم!اماتونکای خودمون چهره هائی بسیارقوی وکارآمدوجوددارن که استحقاق مدیرکل شدن رودارن امابخاطرعدم
حمایت امثال شماعزیزانکه پشتییبان شرق استان هستیدهرگزنتوانستن به
جایگاه واقعیشان برسن!همانندحجه السلام عبدالله نژادوابوالقاسم سلیمانی
لاله آبادی بابل 21 خرداد 1394
جناب جعفری یه تعریف و تمجید وتملق گویی به بخش خودت دبرس که مردم بیچاره اند.
نا شناس 21 خرداد 1394
انتخاب بسیار بجا و شایسته ای بود
کتابدار 22 خرداد 1394
تبریک به آقای عمرانی و خسته نباشید به آقای باقری
به هر دیگی که می جوشد میاور کاسه و منشین
که هر دیگی که می جوشد درون چیزی دگر دارد.
نا شناس 22 خرداد 1394
ضمن عرض تبريك به آقاي عمراني
به مدت 9 سال مي باشد كه معاون كتابخانه ها،كارپرداز،رييس اداري مالي،حراست در اداره كل كتابخانه ها تغيير پيدا نكرده اند از آقاي عمراني انتظار داريم كه در بخش هاي ستادي كه بيان شد نياز به پوست اندازي بوده و نياز به يك تفكر جديدتر با انگيزه بالا مي باشد اين چند نفر هر تفكري كه مي خواستند پياده كنند؛ اجرا كردند و كتابخانه يا پيشرفت كرده يا نكرده زحمات زيادي هم كشيدند ولي الان نياز به افراد تازه نفس مي باشد تا اين انگيزه در ديگر كتابداران هم ايجاد شود كه مي توانند معاون، رييس اداره، كار پرداز، حراست اداره كل شوند
و اين حس در اين چند نفر فوق كه 9 سال عوض نشدند؛ايجاد نشود كه اداره كل كتابخانه ها رو اونها مي چرخانند يا در دست اون چند نفر مي باشد
پاسخ ها به این نظر
ضربه خورده لابی گریها 24 خرداد 1394
امیدوارم پالایشی اساسی در اداره کل کتابخانه های عمومی اتفاق بیفتد تا با دمیده شدن نفسی تازه و استفاده از تجربیات نیروهای دلسوز و ارزشی و مجرب موجود در کتابخانه های شهرستانها،در اداره کل توسط مدیر کل جدید شاهد رشد هرچه بیشتر شاخص های کتابخانه های استان باشیم.انشاالله.
رمضانی از قم 28 خرداد 1394
با سلام و عرض تبریک خدمت جناب آقای عمرانی
با شناختی که از مدیریت های قبلی ایشان دارم ان شاء الله در مسوولیت جدید نیز خواهند درخشید. توصیه حقیر به منتقدین این است که اگر واقعا دغدغه نشر و توسعه فرهنگ کتابخوانی استان متبوع خود را دارید در کنار نقد دست یاری به ایشان دهید.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.055 seconds.