.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پیام نماینده ولی‌فقیه و استاندار مازندران به همایش مشاهیر
تجلیل از مشاهیر، مسیر توسعه مازندران را هموار می‌کند

 شمال نیوز: نماینده ولی‌فقیه و استاندار مازندران، پیام‌های جداگانه‌ای به‎مناسبت ششمین همایش مشاهیر این استان صادر کردند.

در پیام آیت‌الله نورالله طبرسی نماینده ولی‌فقیه در مازندران به ششمین همایش مشاهیر استان که پنج‌شنبه هفته جاری در رامسر برگزار می‌شود، آمده است: شناسایی و شکوفایی موقعیت و جایگاه دانشمندان و چهره‌های برجسته تحت عنوان مشاهیر یکی از ضروری‌ترین و موثرترین گام‌ها در راستای قابلیت‌افزایی به جامعه و نسل‌های امروز و فرداست.

وی می‎افزاید: جامعه‌ای سربلند و موفق خواهد بود که بتواند ضمن احصای توانمندی‌های همه‌جانبه تاریخی خود زمینه‌های باز احیای اندیشه‌های ناب را فراهم آورد و بستری برای استمرار بخشیدن آن نبوغ ناب در افکار نسل‌های تشنه امروز جهت رساندن آنها به بلوغ علمی و فکری فراهم سازد.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران ادامه می‌دهد: مازندران که دارای ناب‌ترین علما، شهدا و فداکاران بزرگ در راه دفاع از اسلام و تمامیت ارضی کشور بوده و هست که چه در تاریخ و چه در شرایط امروز دارای غنی‌ترین گنجینه‌های علمی و چهره‌های نادر و مثال‌زدنی است که نه‌تنها در استان و کشور بلکه در سراسر دنیا مشغول نورافشانی و خدمت به بشریت‌اند.

طبرسی بیان می‌کند: این‌گونه مجالس اگر چه به انگیزه قدرشناسی از سرمایه‌های انسانی مازندرانی‌الاصل در اقصی نقاط گیتی تشکیل شده است، در همان حال می‌تواند موجبات توسعه بهره‌وری استانی از این چهره‌های ناب اسلامی و ملی و جهانی را فراهم آورد و مازندران را در مسیر توسعه و شکوفایی مدد رساند.

وی در پایان اظهار می‌کند: اینجانب ضمن تشکر از برگزارکنندگان این همایش ارزشی و ماندگار، قدوم متبرک یکایک مدعوین و حضار فرهیخته علمی و فرهنگی مازندران را که از ایران اسلامی و سراسر جهان قدم رنجه کرده و حضور یافته‌اند را گرامی داشته و امیدوارم این همایش بتواند با همدلی و همزبانی به اهداف پیش‌بینی شده خود دست یابد.

همچنین ربیع فلاح استاندار مازندران در همین‌باره پیامی را صادر کرده است.

فلاح در این پیام اظهار می‌کند: جامعه بشری در حال تحول و گذار از جامعه صنعتی به جامعه دانش‌بنیان است؛ جامعه‌ای که بقای آن به تولید دانش، معرفت و فرهنگ و شکوفایی آن به نوآوری، تولید فناوری و ثروت مبتنی بر آن، بستگی دارد که بدون تردید معماری چنین جامعه‌ای را دانشمندان، فرهیختگان و پژوهشگران به عهده دارند.

وی می‌افزاید: قرآن آخرین کتاب آسمانی نیز همه انسان‌ها را به پژوهش و شناخت اقوام و ملل به‌ویژه سیره دانشمندان و فرزانگان دعوت کرده است، پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند؛ دانشمندان چراغ‌های فروزان زمین و جانشینان پیامبران الهی و وارثان من و وارثان پیام‌آوران وحی هستند، بنابراین نقش نخبگان و مشاهیر در جامعه بسیار حیاتی و استفاده از تخصص و تجارب گران‌سنگ آنها در سازندگی، پیشرفت و تعالی کشور دارای اهمیت بسیار است.

استاندار مازندران ادامه می‌دهد: مازندران در طول تاریخ مهد عالمان، دانشمندان و مجتهدان بوده و در هر دوره‌ای ستارگانی درخشان از این خطه در کهکشان علم و ادب، فرهنگ و هنر و عرفان ایران درخشیده‌اند، از محمدبن جریر طبری تا ابن شهرآشوب، از شیخ طبرسی تا آیت‌الله کوهستانی، از طالب آملی و امیر پازواری تا میرزا محمود فدایی تلاوکی و از پرویز ناتل‌خانلری تا نیما یوشیج.

این مسئول بیان می‌کند: اگر به تاریخ کشورمان بنگریم؛ می‌بینیم که هر وقت اندیشمندان جامعه مورد توجه و تکریم قرار گرفته‌‎اند، کشور هم در مسیر پیشرفت قرار گرفته است.

فلاح در پایان خاطرنشان می‌کند: تجلیل از عالمان و فرزانگانی که به ما و سرزمین ما هویت بخشیده‌اند، اقدامی شایسته و نشانه رشد و توسعه فرهنگی است، برگزاری این مراسم به همت بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران فرصتی است تا از بزرگان این خطه یاد کنیم و مساعی همه آنانی که زندگی خود را بی‌پیرایه وقف شکوفایی و سربلندی این مرز و بوم کرده‌اند، ارج نهاده و نسل جوان را با تجارب گران‌بها و میراث‌های ارزشمند آنها آشنا ساخته و الگویی ارائه دهیم از علم و عمل، اخلاق و عرفان و فداکاری و آزادگی برای نسل حاضر. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.083 seconds.