.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
تغییر الگوی باروری نتیجه روند توسعه در کشورها است

 شمال نیوز: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران توسعه را در همه کشورها موثر بر رشد جمعیت دانست و گفت: روند رو به رشد توسعه در کشور ما هم با تغییر فرهنگ و نگرش موجب کاهش الگوی باروری شد که سیاست های ابلاغی رهبری در بر پایی نمایشگاه پویایی و جوانی جمعیت بر امر ازدواج و فرزندآوری با نگاهی به مسئله اشتغال و مسکن ، ازدواج و... تاکید دارد.

 دکتر محسن اعرابی در گفتگویی اختصاصی با کمیته اطلاع رسانی نمایشگاه پویایی،بالندگی و جوانی جمعیت در ساری با اظهار اینکه نمایشگاه حاضر تاکید بر پیایی جمعیت دارد در خصوص چرایی سیاست های ابلاغی رهبری در بحث جمعیت خاطر نشان کرد: با نگاهی به سی سال گذشته در کشورمان خواهیم دید که کاهش باروری همواره مشهود بود که شاید در نگاه اول برنامه های کنترل و تنظیم خانواده را متوجه خود کند در حالی که آمارها نشانگر این امر هستند که قبل از آن هم کاهش نرخ باروری را شاهد بودیم.

نسل جدید نیازمند اطمینان است

وی با بیان اینکه در نمایشگاه حاضر تلاش برای ایجاد روحیه مثبت در ازدواج وفرزند آوری با مشاوره های متناسب است گفت: عزمی ملی برای برداشتن سد پیش روی جوانان در جامعه باید حاکم باشد و در این خصوص واقعیت ها را نباید نادیده انگاشت و با توجه بر مشکلات حوزه اشتغال،مسکن، رفاه و ازدواج برای جوانان باید اطمینان از یک زندگی سالم و بدون دغدغه را برای آنها فراهم کرد تا جوانان بعد از ازدواج با خیال راحت به امر فرزند آوری بپردازند.

اعرابی با بیان اینکه اکثر زوجین پس از ازدواج یا تک فرزند هستند یا اینکه به فکر فرزندآوری نیستند بیان داشت:در همین راستا از سال گذشته از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تمامی زوجینی که در شهر و روستاهای استان ازدواج کردند و فرزند نداشتند یا فرزند آنها دوسال و نیم یا سه سال داشت شناسایی و مورد مشاوره قرار گرفتند که بنظر می رسد آثار مثبتی در نرخ باروری در استان داشته باشد.

برای تغییر نگرش ها باید کار فرهنگی کرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه این زوج ها نیازمند مشاوره هستند تا آنچه که در جامعه به عنوان یک عرف متعارف به عنوان تک فرزندی جا خوش کرد جای خود را به افزایش موالید دهد گفت: شناسایی گروه های هدف از برنامه های ماست وکار فرهنگی که شروع شد نیازمند زمان است تا نتایج خود را نشان دهد.

رسانه ها از تاثیر گذاری در نرخ رشد  جمیت غافل نشوند

وی خواستار همکاری تنگاتنگ رسانه ها در این خصوص شد و گفت: نسل جدید بر مسائل اقتصادی تاکید بسیاری دارد که با فراهم آوردن یک زندگی مرفه می توان بر نرخ باروری اثر گذاشت.
اعرابی با بیان اینکه تک فرزندی در جامعه ریشه در مسائل اقتصادی و رفاهی خانواده ها دارد بیان داشت: در تغییر این نگرش نیازمند به تحول فرهنگی هستیم که زمان بر است.

وی با تاکید اینکه در تمام دنیا توسعه بر الگوی باروری اثرگذاشته ایران را هم مستثنی از این امر ندانست و گفت: کشور ما هم کشوری در حال توسعه است که شاهد تغییر در رشد باروری آن هستیم.

وی با اظهار اینکه رشد تحصیلات نیز یکی از آیتم های توسعه هر کشوری است که ملاک ها برای ازدواج و باروری را تحت تاثیر قرار می دهد گفت: 60 درصد دانش آموختگان دانشگاهی ما را دختران شکل می دهند که با تغییر تفکر آنها در امر ازدواج تبعات را متوجه کشور می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سیاست های جمعیتی در آینده را برای حفظ جمعیت فعلی هر زوج 2 فرزند و هر ده زوج یکی 3 فرزند بیان داشت و گفت: در جامعه هدف ما  فرزند آوری  تاکید بر زوج های تحصیل کرده هر زوج حداقل دو فرند دارد تا در آینده منابع انسانی کار برای کشور داشته باشیم. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.359 seconds.