.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
غرفه های مشاوره رایگان در نمایشگاه جوانی جمعیت
بسیاری از مشکلات مردم ریشه روانی دارد که نیازمند خدمات کلینیکی و داروایی نیست
 شمال نیوز: کارشناس سلامت روان مرکز بهداشت ساری در حاشیه نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت در ساری در گفتگویی با کمیته اطلاع رسانی جشنواره با بیان اینکه همه باید برای پویایی و بالندگی جمعیتی در کشور تلاش کنیم اظهار داشت: بسیاری از مشاوره های انجام شده در مراکز مشاوره بهداشت شهرستان ساری نشان دهنده این موضوع است که اکثر مشکلات مراجعه کنندگان ریشه در مشکلات روانی دارد و نیاز کلینیکی و داروایی نیست.

آرزو محمدی با اظهار اینکه باید مشکلات مردم را ریشه یابی کرد تا به درمان اساسی آن دست یافت گفت: در مراکز مشاوره مرکز بهداشت ساری با ارائه مشاوره های ارزان قیمت سعی می شود تا ریشه اصلی مشکلات پیدا و بر اساس آن مشاوره روان شناختی ارائه گردد.

وی گفت: نمایشگاه حاضر که پیرو اجرای سیاست های رهبری دایر گشت: غرفه های رایگان مشاوره ای دارد که فرصت بسیار مغتنمی برای آن دسته از افرادی است که نیازمند مشاوره در مسائل اجتماعی به ویژه روانشناختی و روانشناسی هستند.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت ساری با تصریح اینکه ازدواج مایه آرامش و تکامل است از جوانان خواست تا با دریافت مشاوره های قبل از ازدواج ازدواجی سالم و خوب را تجربه کنند و برای داشتن جامعه ای پویا و شاداب و جوان به مسئله فرزندآوری هم نگاهی  عقلانه داشته باشند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه پمفلت های آموزشی با موضوعات فرزندآوری، تربیت جنسی جوانان و ... در اختیار مراجعین قرار می گیرد گفت: در مراکز مشاوره ای بهداشت ساری محور مشاوره ها را مسائل: زناشویی، خانوادگی، فردی، اضطراب، استرس، افسردگی و... شکل می دهند.

 این کارشناس مسئول اظهار کرد: آمار بالای اعتیاد و طلاق در جامعه که ریشه در مسائل اجتماعی و فرهنگی دارند بیشتر مشاوره های درخواستی را به مسائل زناشویی اختصاص داده است.

محمدی با اشاره به رضایتمندی مشاوره گیرندگان از مشاوره های دریافتی بیان داشت: در بسته های جدید خدمتی طرح تحول سلامت، نیازمندیم تا تمام مراکز شهری آمار اضطراب و افسردگی را مشخص کنند تاغربالگری انجام شود.

وی اظهار کرد: مسائل شهری که موجب افزایش اضطراب می شوند نیازمند کنترل است تا با مشاوره های روانی منجر به درمان گردند.

کارشناس مسئول مرکز بهداشت ساری با تاکید اینکه اکثر بیماران نیازمند خدمات کلینیکی نیستند گفت: کلینیک های مشاوره ای ارزان با تعرفه مناسب، انجام مشاوره های روانی تا ریشه یابی مشکلات در فضای کنونی از جمله مسائلی است که برای آرامش روانی جامعه نیازمند توجه است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.972 seconds.