.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
برای اولین بار در مازندران ؛
جراحي همزمان مفاصل هر دو زانو در مازندران
شمال نيوز: برای اولین بار در مازندران، جراحی مفصل همزمان هر دو زانو در یک مرحله در بیمارستان دولتی شهدای محمودآباد انجام شد.

 

به گزارش شمال نیوز، محمدرضا بیگدلی جراح و متخصص استخوان و مفاصل که اقدام ثبت اولین جراحی تعویض مفصل همزمان هر دو زانو در یک مرحله بنام خود در مازندران کرده است، بعد از ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: جراحي تعويض مفصل زانو در بيمارانی انجام مي شود كه به دنبال بيماری تخريبی مفصل زانو (ارتروز پيش رفته) از راه رفتن و ساير مناسبات طبيعي زندگي محروم هستند.

وی اظهار داشت: با انجام اين جراحی كه به نوعی تعبيه مفصل مصنوعی به جای مفصل تخريب شده قلمداد می شود، بيماران توانايی تحرك و انجام كارهای روزمره خود را بدون نياز به مددكار، مجدداً به دست مي آورند.  

وی یادآور شد: اخيراً در علم جراحی ارتوپدی دنيا، انجام عمل جراحي دوطرفه و همزمان هر دو زانو در يك مرحله به جای روش سنتی تعويض نوبتی و دو مرحله ای مفصل زانو  مورد اقبال عمومی قرار گرفته است.  
 

جراحی


به گفته بیگدلی، از مزايای اين روش می توان به نكاتی اشاره كرد که بيمار به جای متحمل شدن دو نوبت بستری طولانی فقط يك بار بستری خواهد داشت و هزينه های بيمارستانی و اتاق عمل هم برای بيمار و هم برای  سازمان درمانگر به حدود نصف تقليل پيدا خواهد كرد و ريسك بيهوشی و عوارض مربوطه به نصف كاهش می یابد.  

به گفته این جراح و متخصص استخوان و مفاصل، ميزان بستری بودن و خارج شدن شخص از چرخه توليد كمتر خواهد شد و سرعت و كيفيت بازتوانی بيماران طبق شاخصهای علمی بسيار بالاتر خواهد بود.  

وی افزود: در حال حاضر اين نوع جراحی در مراكز دولتی و دانشگاهی غرب استان بطور معمول انجام و ثبت نشده و خوشبختانه با تمهيداتي كه انديشيده شد و پشتيباني بي شائبه مديريت حوزه سلامت شهرستان و بيمارستان شهدای محمود آباد براي اولين بار اين جراحي با موفقيت در اين مركز انجام و ثبت شد.  

این متخصص ادامه داد: تعویض مفضل دو طرفه زانو در یکطرفه با هدف آنکه بتوانیم بیماران را زودتر بازتوان کنیم و به حرکت درآوریم انجام شده است.

وی یادآور شد: آنچه این عمل را در بیمارستان محمودآباد شاخص کرده است، تعویض مفصل دوطرفه زانو بوده است که برای اولین بار صورت گرفته است که با لطف خدا و کمک متولیان حوزه سلامت شهرستان، نماینده مردم منطقه در خانه ملت، مدیر شبکه بهداشت و درمان و رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد، بیمار مورد نظر بستری و عمل جراحی روی وی آن انجام شد.

محمدرضا بیگدلی با اشاره به اینکه تعویض مفصل دوطرفه زانو در یک مرحله، حدود یک ساعت و ۵۰ دقیقه انجام شد گفت: این درحالیست که برای تعویض مفصل در یک زانو بطور معمول جراحان بین دو تا سه ساعت زمان صرف می کنند که کاهش زمان انجام عمل از شاخص هاست.
 

جراحی


وی با اشاره به اینکه هدف از انجام عمل دو طرفه مفصل زانو کیفیت بهتر خدمات است، گفت: در این عمل، بیماران، روز دوم و سوم بعد از عمل بدون عصا می توانند حرکت کنند.

وی درباره هزنیه عمل جراجی مفصل دو طرفه زانو در یک مرحله افزود: این عمل در بیمارستان دولتی محمود آباد برای بیمار حدود یک میلیون و۱۰۰ هزار تومان هزینه کرده است درحالیکه در بیمارستانهای غیردولتی از جمله در بیمارستانهای تهران بیش از ۷۰ میلیون تومان هزینه خواهد داشت.

محمدرضا بیگدلی، کاهش هزینه های هتلینگ، کاهش تعداد ویزیتهای پزشکی، کاهش شمار فیریوتراپی را مزایای انجام عمل تعویض مفضل دوطرفه زانو در یک مرحله بیان کرد.

وی یادآور شد: انجام عمل تعویض مفصل دو طرفه زانو سبب می شود تا راه رفتن بیمار متقارن تر شود و روند بهبودی تسریع می یابد و توانایی جراح در این عمل بسیار مهم است.

محمدرضا بیگدلی از مازندران به عنوان ذخیره بزرگ بیماریهای آرتوروز یاد کرد و گفت: به دلیل رطوبت بالا و کار سنگین کشاورزی بیشتر هم استانیها به آرتروزهای پیشرفته مبتلا هستند و متاسفانه برای درمان آن فرهنگسازی نشده است و بسیاری از بیماران با آنکه می دانند نیاز به عمل جراحی دارند، اما انجام نمی دهند.

به گزارش مهر، علی نریمانی رئیس بیمارستان شهدای محمودآباد نیز گفت: با توجه به اینکه بخش آی سی یو بیمارستان تا یکماه و نیم دیگر راه اندازی می شود و اینگونه عمل ای جراحی بیشتر روی افراد سن بالا انجام می شود، درصدد هستیم تا با راه اندازی آی سی یو، انجام اینگونه عمل ها را بصورت روتینگ انجام دهد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.