.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور جمعی از مسئولین،هنرمندان و اهالی شهر
دومین جشتواره کلیا در قائمشهر کلید خورد
شمال نیوز: آئین افتتاح دومین جشنواره بزرگ بومی محلی کلیا با حضور جمعی از مسئولین،هنرمندان و اهالی شهر قائم شهر در پارک ولیعصر قائم شهر برگزار شد.

 آئین افتتاح دومین جشنواره بزرگ بومی محلی کلیا با حضور جمعی از مسئولین،هنرمندان و اهالی شهر قائم شهر در پارک ولیعصر قائم شهر برگزار شد.

 

1


به گزارش شمال نیوز به نقل سایت شهرداری قائمشهر، احمد ناطق نوری نماینده دوره های پیشین شهرستانهای نور و محمود آباد در سخنان مبسوطی تصریح کرد: تکریم این جشنواره احیای مهربانیهاست.وی افزود: برگزاری چنین جشنواره ها و نمایشگاههای آثار بومی محلی با هدف گسترش و ترویج آثار فرهنگی محلی و آئینهای سنتی مازندرانیها،اقدام نیکوئی است و بر لزوم اشاعه و گسترش آن و فرهنگ سازی سنتهای دیرین و کهن تاکید کرد.

ناطق نوری خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره های سنتی فرهنگ بومی و اساطیر کهن مازندران معنای نیک دارد و در احیا و ترویج فرهنگ شادی و محبت به همدیگر کمک میکند و ماحصل آن همدلی بین مردم و مسئولین را سبب خواهد شد.

 

15-6

مشاور وزیر نفت با تاکید بر اینکه مسئولین باید در راستای فرهنگ شاد کردن مردم باید برنامه ریزی مدون داشته باشند خاطر نشان کرد:ما هرگز نگفته ایم مردم شاد نباشندو از گذشته تاکنون این شادی و این عید را پدران و مادران ما برای ما به ارمغان گذاشته اند و بر مسئولین ما پوشیده نیست که باید در احیای این شادمانیها تلاش مضاعف داشته باشند.

 

وی که با زبان مازندرانی و گویش نوری شعر و سخن گفت بارها مورد تشویق حضار قرار گرفت.

 

14-6


ریاست فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران با اشاره بر اهمیت آئینهای نوروز تاکید کرد: نوروز باستانی و تحول سال صرفا" برای ما فارسی زبانان و ایرانیان نیست و این تحول و احسن الحال در تمام دنیا دارای اعتبار می باشد.

 

نماینده دوره های پیشین محمود آباد و نور با اشاره به خاطره تحول سال افزود:تغییر سال باید تغییر اخلاق را در پی داشته باشد.تغییر اخلاق با گسترش مهرورزی و احترام یکدیگر باید توامان باشد.

 

19-8


عضو هیئت ریئسه سابق مجلس با اشاره به نیک پنداری و نیک اندیشی و مهرورزی مازندرانیها تصریح کرد: در آئین اخلاق صفا و غیرت و دینداری ،مازنیها سبقه تاریخی دارند. چه در مراودات با یکدیگر رفیقی خونگرم و مهربان هستند و چه در صحنه کارزار دفاع مقدس ایثار شهادت طلبی خودر را به نام لشگر محمد رسول الله (ص) در تاریخ جاودانه کردند.

 

وی به نقل یکی از خاطرات عرصه دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: یادگاران هشت سال دفاع مقدس که امروزه در میان ما هستند و ما گاها" خودمان قدردان آنها نیستیم . اینان در اکثر جاهای کشور مدیرانی مدبر ،فهیم بوده و سرمایه های گرانمایه ای برای ما هستند.

 

17-9
عضو هیئت ریسئه پیشین مجلس ضمن هشدار به مسئولین برای خدمتگزاری متواضعانه تاکید کرد و افزود: بنده 27 سال دارای عناوین سیاسی در کشور بوده ام و موکدانه میگویم در بالا هیچ خبری نیست و آنچه برای من در این دوران طولانی مانده است دعای خیر مردم است که صالحات و باقیات من باقی مانده است.

 

وی تاکید کرد: اعتبار مسئولین صرفا" به ارائه خدمت به مردم است. چنانچه شمای مسئول خودت را برای مردم بالا دستی فرض کردید و در بوته های مشکلات دستگیرشان نباشید فاقد هر گونه اعتباری می باشید و اگر خودت را همرده خلق الله بدانید و در کنار آنان با صفا و صمیمیت همنشینی کنید و گره گشای مشکلاتشان باشید در آن صورت یقین بدانید مردم پاسخ مناسبی به نام دعا به شما خواهند داد و در این صورت دارای اعتبار خواهید بود.

 

2-1

مهدی محمدی فرماندار قائم شهر دیگر سخنران این مراسم ،ضمن خوشامد گوئی به حضار و تبریک سال جدید به توجه بیشتر احیای فرهنگ اصیل بومی تاکید کرد: در سالهای آتی این گونه مراسمات با غنای بیشتری برگزار خواهد شد.


در شروع مراسم افتتاحیه دومین جشنواره بومی محلی کلیا ،منوچهر حیدری عضو شورای اسلامی شهر و ریاست کمیسیون فرهنگی شوراء به نمایندگی از سوی شورای اسلامی شهر در سخنان کوتاهی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این رویداد بزرگ فرهنگی در قائم شهر گفت:بسیاری از مشکلات شخصی و خانوادگی را باید فراموش کرد و تداوم و همنشینی با یکدیگر را مورد تاکید قرار داد.

 

8-1

 

نماینده شورای اسلامی شهر خاطر نشان کرد:شورای اسلامی شهر حامی و پشتیان خوبی برای مردم بوده و این قبیل کارهای فرهنگی سبب مودت بین مردم و مسئولین شهری را به همراه خواهد داشت .

 
وی برپائی این رویداد را گام موثر در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر همدلی و همزبانی دولت و ملت دانست و افزود: جشنواره کلیا نقطه شروع مودت و دوستی میان مردم و خادمان آنها در شهر می باشد.

 

9-1

قبل از شروع این مراسم از تمبر یادبود جشنواره کلیا توسط احمد ناطق نوری رونمائی شد.

 

این مراسم به مدت 3 روز از تاریخ 9 الی 11 فروردین سالجاری در پارک ولیعصر قائم شهر از ساعت 16 الی 22 ادامه خواهد یافت و مردم اسقبال شایانی از اجرای زنده گروههای موسیقی محلی،نمایش و شعر خوانی مازندرانی بعمل آوردند.

 

قابل ذکر است 20 غرفه عرضه محصولات فرهنگی ،سنتی و بومی با رویکرد توجه به معرفی روستا،صنایع روستائی و پتانسیلهای موجود به معرض دید عموم قرار گرفت.

 

11-3

 

16-1

 

عکس/ مازنی نیوز


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.213 seconds.