.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دلنوشته ای برای مسافران نوروزی....
گردشگر عزیز ! حریم صاحب خانه را هم حفظ کن!
شمال نیوز : فرقی نمی کند ، منظور تنها بانوان محترم نیستند از آقایانی که حاضر نیستند تا سر کوچه ی محل خودشان با شلوار خانگی بیرون بروند و راست راست در شهر من با شلوارک و آستین بیخ قدم می زنند هم دل خوشی نمانده .....

شمال نیوز: با آغاز فصل بهار و تعطیلات نوروزی بسیاری از مردم نوار شمالی کشور را برای سپری کردن اوقات فراغت خود انتخاب می کنند ؛ در این میان برخی مسافران با زیر پا گذاشتن فرهنگ و هنجار های طبیعی میزبانان شمالی؛ موجبات نارضایتی اهالی بومی شمال کشور را موجب می شوند .

در همین رابطه یکی از کاربران متنی را به رسانه ها ارسال نموده  که نشان از حال و هوای ساکنان بومی مناطق توریستی در ایام تعطیلات دارد.

متن این دل نوشته را با هم بخوانیم :

"چند سالی است .. . دقیقا نمی دانم کی اما میدانم از همان جایی که بچگی هایمان تمام شد ؛ از همان موقع ها عادت کردیم وقتی پاهایمان به شن های نرم ساحل رسید به جای شوق وصال دریا حواسمان پرت شود به فرهنگی که برایمان غریبه بود .. . فرهنگ برهنگی !این عادت کردن از نوع منفی اش هم عجب تبعاتی داشت و از آن بی خبر بودیم (!)

بی خبر بودیم از اینکه نم نمک بچه هایمان دیگر به جای شوق دریا اشتیاق ساحلش را دارند تا کمی خود را در فرهنگ وارداتی توریست ها غرق کنند ،کم کم این فرهنگ خود را از ساحل به خیابانهای منتهی به دریا کشاند و در حال حاضر که این دل نوشته را مکتوب میکنم هر کس هر طوری که میخواهد در خیابانهای شهرم راه می رود .

ما شنیده بودیم که انسان ذاتا بی نهایت طلب است و اگر برایش طرح ویژه هم  بگذاری باز هم بعضی ها دلشان هوس آزادی های یواشکی می کند اماوجدانتان را قاضی کنید و نزد خود پاسخ دهید که آیا اینگونه که در خیابانهای شهر ما زندگی میکنید در اجتماعات شهرخود حاضر می شوید؟

فرقی نمی کند ، منظور تنها بانوان محترم نیستند از آقایانی که حاضر نیستند تا سر کوچه ی محل خودشان با شلوار خانگی بیرون بروند و راست راست در شهر من با شلوارک و آستین بیخ قدم می زنند هم دل خوشی نمانده ..

آقاجان من ؛اصلا این ساحل و هوای پاک و دریای بیکرانی که برایمان زهر مارش کردید ارزانی شما .. . یک لحظه فکر کنید تنفس در هوای آلوده شهرتان چه قدر بیماری زاست .. برای مردم شهر من تنفس در این هوا مثل نفس عمیق تو دود و گرد و غبار تهرانه .. پس درک کن هموطن و اگر واقعا به آن شعار آزادی که روی لبهایت هست اعتقاد داری .. حریم صاحب خانه را هم حفظ کن.. ."


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بهار نارنج 8 فروردين 1394
در یکی از استانهای غرب ایران دانشجو بودم، اکثر دانشجوهای مازندرانی با حجاب و ساده بودند و برای دوستانم این سوال بود که که ما فکر میکردیم دختر و پسرهای شمال آزادند ، به حجاب اهمیت نمی دهند ، جوانان این خطه سرسبز ادامه دهندگان غیور مردان لشکر 25 کربلا هستند و اینجا سرزمین علویان هست، و جمله هم استانی محترم را تائید و تکرار می کنم گردشگر عزیز ! حریم صاحب خانه را هم حفظ کن!
نا شناس 7 فروردين 1394
حريم صاحبخانه را حفظ كنيد لطفا
اين صداي تموم مرمدمه اين استانه
اشکان 7 فروردين 1394
من بچه بابلم
باور میکنید این همه سال چندباری بیشتر نرفتم دریا الانم 5&6 ساله نرفتم
نه مذهبی هستم نه .. سعی میکنم مثل آدم زندگی کنم
بخدا آدم اصلا خجالتش میاد بره دریا ..
اونم با خانواده که دیگه ..
یکم شخصیت داشته باشید یکم انسانیت داشته باشید ..
مردتیکه با شورت مایو جلو زن و بچه مردم میاد میره عین خیالشون نیست ..
وضع بعضی خانم ها و .. که بیرون استان میاد که دیگه ..
اصلا کاری به گناه و .. ندارم ولی یکم انسانیت داشته باشید ..
یه ذره به حقوق دیگران احترام بزارید ..
وقتی یکی چنین جاهایی مراعات نمیکنه و حقوق دیگران رو به جا نمیاره ..
این انتظار بیخودیه دنبال این باشیم یه گنده که دستش بر میاد اختلاس و .. نکنه
قانون قانون .. و قانون شکنی قانون شکنی ..
امین 7 فروردين 1394
از خدا میخوام به شما چشم پاک اعطا کنه تا وقتی کنار دریایی با اون عظمت و بیکرانی رسیدید به جای لذت از منظره چشم نواز دریا چشمتون دنبال عریانی های چند سانتیمتری زن و بچه مردم نگرده!
هرچند از شمال نیوز خیلی بعیده که پیام من رو هم چاپ کنه!!
011 8 فروردين 1394
ول کنید بابا...

مسافران بیشترین خسارت رو به طبیعت میزنن ، به آب و خاک میزنن ، به ترافیک و به کار و آسایش مردم میزنند اون وقت شما فکر نفس ضعیف خودتون هستید .

من نمیدونم چرا دغدغه ی بعضی ها فقط به ای چزاست .. البته شما شکمتان سیر است و فکر این چیزها می افتی حتما
نا شناس 8 فروردين 1394
به عنوان یک شهروند شمالی از مراجع محترم استانی تقاضا دارم که قاطعانه و بدون ارفاق با این افراد برخورد نمایند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.