.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استفاده جعلی از نام ورزشکاران برای زیر سئوال بردن ورزش سوادکوه

شمال نیوز : انتقادات غرض‌ورزانه و غیرمنطقی از مدیریت ورزشی سوادکوه با واکنش ورزشکارانی مواجه شده که به صورت جعلی با استفاده از نام آنها مطالبی برای زیر سئوال بردن ورزش سوادکوه درج شده است.
مدیریت ورزشی از جمله موضوعاتی است که به دلیل روبه‌رو بودن با طیف گسترده‌ای از جامعه و مطالبه اقشار مختلف از آن برای حمایت‌های مختلف و شفاف نبودن وظایف هیئت‌ها و نگاه هزینه‌ای به حضور فعالان بخش خصوصی به ورزش با چالش‌هایی در کشور ما مواجه است.
مشخص نبودن وظایف هیئت‌های ورزشی
اگر هیئت‌های ورزشی را به عنوان سازمان‌های مردم‌نهاد نگاه کنیم به موانعی مانند عدم تعریف وظیفه مشخص برای آنها و تفکیک وظایف اعضای هیئت‌ها و میزان حمایت یا دخالت اداره ورزش و جوانان در فعالیت‌های‌شان را شاهد هستیم.
مسئولان هیئت‌های ورزشی مشکلات موجود در ورزش را به گردن نبود حمایت لازم مالی اداره ورزش و جوانان می‌اندازند و اداره ورزش و جوانان هم ضعف مدیریتی و مالی هیئت‌های ورزشی را بیان می‌کند که وظیفه هدایت و مدیریت ورزشی را دارد و هیئت‌ها باید با جذب حامیان مالی، مدیریت ورزشی خود را نشان دهند.
انتقاد مستند و منطقی، چراغ روشن توسعه
درج مطالبی با عنوان «اندر مظلومیت منطقه‌ای پر از استعداد ورزشی» و «سوادکوه در انتظار حضور مدیرکل ورزش و جوانان مازندران» و «هنوز دیر نشده است!؟» در رسانه‌های مازندران که با موضوع زیر سئوال بردن مدیریت ورزشی سوادکوه انجام شده است بیانگر فعالیت برنامه‌ریزی شده به منظور کم‌رنگ جلوه دادن مدیریت ورزشی سوادکوه است.
انتقاد مستند از مسئولان حقی است که نویسندگان رسانه‌ها و دلسوزان فرهنگی و اجتماعی دارند و افراد به واسطه انتقاد مستند و منطقی که چراغ روشن توسعه محسوب می‌شود باید تجلیل شوند، ولی درج مطالبی بدون سند و کلی‌گویی و استفاده از مطالب سطحی و یا غرض‌ورزی به دلایل ورزشی و غیر‌ورزشی نمی‌تواند ملاک‌های مناسبی برای انتقاد باشد.
به نظر می‌رسد درج مطالب بالا در برخی از رسانه‌‌ها بدون توجه به حقایق ورزشی سوادکوه انجام شده و این موضوع ظرفیت‌های خالی ورزش سوادکوه و سوادکوه‌شمالی را ندیده نمی‌گیرد، ولی توجه نداشتن به دلایل اصلی و سقوط به ارزیابی‌های سطحی به عنوان آدرس غلطی برای توسعه ورزش، صرف بیهوده انرژی و وقت دلسوزان ورزشی و علاقمندان محسوب می‌شود.
کمبود تجهیزات و امکانات ورزشی، وجود ظرفیت‌های مختلف رشته‌های ورزشی، نگهداری نامناسب از امکانات و تجهیزات، حضور نداشتن مسئولان در مسابقات استانی با حضور تیم‌های شهرستانی، رکود هیئت‌های ورزشی به دلیل نبود وجود اسپانسر و موضوع انحلال باشگاه «مهیا محراب» از مهم‌ترین انتقادات به ورزش سوادکوه در رسانه‌ها بوده است.
استفاده جعلی از نام ورزشکاران برای بیان مطالب
آفتی که در برخی از رسانه‌های مجازی مازندران وجود دارد، ارسال مطالب و نظراتی است که با نام‌های مستعار و یا جعلی ارسال می‌شود که در زیر خبر انتقاد از مدیریت ورزشی سوادکوه با واکنش ورزشکارانی مواجه شده که به صورت جعلی با استفاده از نام آنها مطالبی درج شده که توجه بیشتر و عمیق‌تر مدیران سایت‌های استانی برای راستی‌آزمایی مطالب را می‌طلبد.
تخصص ورزشی و سابقه فعالیت از موضوعات مهم و ارزشمندی است که دارا بودن این ویژگی در مدیر ورزش و جوانان سوادکوه وجود دارد و احاطه ایشان به ورزش را دو‌چندان می‌کند و البته وجود اکثریت کارکنان اداره ورزش و جوانان سوادکوه به عنوان نیروهای شرکتی باید با نگاه ویژه استانی به منظور تبدیل وضعیت آنها و جذب نیرو‌های جدید و توانمند انجام شود تا حوزه گسترده ورزش و جوانان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به صورت بهینه‌ای مدیریت شود.
گزینه‌های جذب اسپانسر ورزشی
جذب اسپانسر از وظایف ذاتی هیئت‌ها برای توسعه کمی و کیفی رشته ورزشی است و برای دست‌یابی به این هدف باید از همه گزینه‌ها که حمایت اداری و قانونی اداره ورزش و جوانان نیز یکی از آن گزینه‌ها است؛ در برنامه‌ریزی لحاظ شود ولی تکیه اصلی هیئت‌های ورزشی برای جذب اسپانسر توسط اداره ورزش و جوانان و در اختیار قرار دادن آن به هیئت‌ها منطقی نیست و فلسفه وجودی هیئت‌های ورزشی را زیر سئوال می‌برد.
ضعف زیر‌ساخت‌های ورزشی سوادکوه شامل سالن‌های مجهز، زمین‌های ورزشی مناسب، تجهیزات ورزشی مورد نیاز و ضعف اقتصادی موجود در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی نیز موضوعی روشن است که وجود آن را باید در مدیریت‌های گذشته و ضعف حمایت‌های مالی از طرح‌ها و مشکلات موجود در بدنه حمایت‌های مالی وزارت ورزش و جوانان جست‌وجو کرد و البته این موضوع پیگیری مدیریت ورزشی را رد نخواهد کرد.
تحویل سالن‌های ورزشی به هیئت‌های ورزشی از سیاست‌های درستی است که در صورت مدیریت هدفمند و مناسب آن علاوه بر درآمدزایی مناسب هیئت‌ها، شاهد نگهداری و تجهیز سالن‌ها نیز خواهیم بود که در این زمینه شاهد ضعف مدیریت برخی از هیئت‌ها در نگهداری سالن‌ها هستیم و لزوم نظارت جدی‌تر اداره ورزش و جوانان با احترام به قرارداد هیئت‌ها را می‌طلبد.
ملاک‌های منطقی برای ارزیابی از فعالیت‌های ورزشی
معتقدم ملاک‌های مناسب برای ارزیابی از فعالیت‌های اداره ورزش و جوانان را می‌توان در مقایسه نسبت ورزشکاران با جمعیت، تعداد ورزشکاران بیمه شده، مساحت سالن‌های ورزشی، تعداد مدال‌ها و عناوین کسب شده ملی و استانی، تعداد هیئت‌های ورزشی فعال، تعداد بانوان فعال در رشته‌های ورزشی، بررسی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و مقایسه این شاخص‌ها با میانگین استانی به دست آورد و از بیان تحلیل‌های بدون محتوا و نگاه سطحی به حوزه مورد نظر دوری کرد.
ورزشکار‌ان گروه نخبه‌ای هستند که با تلاش و تمرین و از خود‌گذشتگی در مسیر سلامت جسمی و تعالی روحی گام برمی‌دارند و خدمت به آنها باید به دور از سیاست‌زدگی و حب و بغض‌های غیر‌ورزشی باشد.
سیمای ورزش سوادکوه در تجزیه و تحلیل آماری
شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی حدود دو درصد جمعیت و حدود ۱۰ درصد مساحت استان مازندران را به خود اختصاص داده‌اند و این آمار ملاک مناسبی برای تجزیه و تحلیل پیشرفت‌ها و یا عقب‌ماندگی‌ها است.
ورزشکار‌ان مازندران در سال گذشته ۲۳۱ مدال جهانی و آسیایی و بین‌المللی کسب کردند که سهم سوادکوه از مدال‌های جهانی و آسیایی و بین‌المللی تعداد ۱۵ مدال بوده و به عبارتی دیگر ۷ درصد مدال‌های مازندران در سال ۹۲ توسط ورزشکار‌ان سوادکوهی به دست آمد.
سه درصد ورزشکار‌ان سازمان‌یافته مازندران در سوادکوه هستند ولی سرانه جمعیت ورزشکار مازندران ۲۲ درصد و در سوادکوه ۱۵ درصد است که برای جبران هفت درصد عقب‌ماندگی سرانه جمعیت ورزشکار سوادکوه نیاز به برنامه‌ریزی اداره ورزش و جوانان و همکاری مسئولان انتخابی و انتصابی دارد.
سرانه ورزشی که با تقسیم مساحت کل اماکن ورزشی بر جمعیت به دست می‌آید در استان مازندران برابر با ۱۰۸ سانتی‌متر و سرانه ورزشی سوادکوه ۷۶۹ سانتی‌متر است که ۶۶۱ سانتی‌متر بیشتر از میانگین استانی است.
مدیر کل ورزش و جوانان مازندران در جمع با خبرنگاران از نبود توازن اعتبارات با طرح‌های نیمه‌کاره خبر داد و گفت: مازندران، ۱۰۰ طرح نیمه‌کاره دارد که نیاز به ۷۰ میلیارد تومان اعتبار دارد و این در حالی است که اعتبار عمرانی سال ۹۳ ورزش مازندران برابر با ۱۶ میلیارد تومان است.
در شهرستان سوادکوه و سوادکوه‌شمالی نیز پنج طرح نیمه‌کاره با اعتبار مورد نیاز حدود ۲ میلیارد تومان وجود دارد و این در حالی است که اعتبارات عمرانی ورزش سوادکوه شامل ۲۴۰ میلیون تومان تملک ‌دارایی و ۵۰۰ میلیون تومان ماده ۱۸۰ بودجه و در مجموع، برابر با ۷۴۰ میلیون تومان است.
برنامه‌ریزی استانی و شهرستانی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مهم‌ترین راهکار به نتیجه رسیدن طرح‌های نیمه‌کاره است و در این زمینه مشارکت ادارات و نهادها و حضور پررنگ فرماندار و نمایندگان مجلس را می‌طلبد.
از انتقادات سازنده برای توسعه ورزش شهرستان‌ استقبال می‌کنیم
رئیس اداره ورزش و جوانان سوادکوه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سوادکوه با تاکید بر اینکه از انتقادات سازنده برای توسعه ورزش شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی استقبال می‌کنیم، گفت: برخی از انتقادات بیان شده رسانه‌ها درباره ورزش سوادکوه و سوادکوه‌شمالی به صورت سطحی و بدون استفاده از آمار فعالیت‌ها انجام می‌شود.
رضا احمد‌زاده با بیان اینکه استفاده از آمار نادرست موجب تجزیه و تحلیل سطحی خواهد شد، افزود: حضور خبرنگاران و تحلیل‌گران ورزشی را موجب توسعه کمی و کیفی ورزش ارزیابی می‌کنیم و آمار‌های مورد نیاز را نیز در اختیار آنها قرار می‌دهیم.
وی اتمام طرح‌های نیمه‌کاره را از اولویت‌های اداره ورزش و جوانان سوادکوه عنوان و اظهار کرد: شهر زیراب نیاز به خانه کشتی و خانه ژیمناستیک و ساماندهی سالن رزمی دارد و سالن رزمی شهر پل‌سفید در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد و پل‌سفید نیز به سالن ژیمناستیک و سوادکوه‌شمالی نیز به خانه کشتی نیاز دارد و سالن رزمی شیر‌گاه نیز نامناسب است.
طرح افق ورزشی سوادکوه راهکار توسعه هدفمند ورزشی
به نظر می‌رسد با توجه به ظرفیت‌های موجود ورزشی در قالب امکانات و تجهیزات ورزشی، نمره مدیریت ورزشی شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی مناسب و قابل تحسین است و مشکلات موجود در برخی از حوزه‌ها را باید در ورزش استان و کشور جست‌وجو کرد و البته تهیه طرح افق کوتاه مدت و بلند مدت ورزشی در شهرستان‌های سوادکوه و سوادکوه‌شمالی می‌تواند نقشه راه مناسبی برای توسعه روشن ورزشی محسوب شود.
گزارش از عمران اکبرنژاد


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

هرکی 8 اسفند 1393
بسه دیگه بابا شور شو در آوردی تا دیروز چپ و راس می کوبیدیش امروز که شیرگاه اداره ورزشش جدا د داری احمدزاده رو ....من نمی دونم چرا همه انتقادات شما بعد از معرفی رییس هییت کشتی زیراب عوض شد...این غرض ورزی ها رو تموم کن و به رسالت خبرنگاریت بپرداز آقای مثلا خبرنگار
نجفی 8 اسفند 1393
احمزاده ورزش سوادکوه را نابود کرد.اقای مدیرکل به داد ورزش سوادکوه برسید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.108 seconds.