.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نیازآذری: مهندسین چرخه محرک اقتصاد جامعه اند

 شمال نیوز: رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در بزرگداشت روز مهندس گفت: مهندسین عنصری پدیدآورنده و تحول آفرین هستند و می توانند چرخه محرک اقتصاد جامعه باشند به طوریکه آحاد جامعه به راحتی زندگی کنند.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی دکتر کیومرث نیاز آذری  ضمن تبریک پنجم اسفند سالروز ولادت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس گفت: تلاش‌های دانشمندانی چون خواجه نصرالدین طوسی در آن دورانی که امکانات امروزه مانند  رایانه ، اینترنت ، آزمایشگاهها ، منابع تحقیقاتی و ... وجود نداشته است باید سرمشق جوانان و دانشجویان جویای علم باشد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری عنوان کرد: مهندس باید ابتکار و خلاقیت داشته باشد و پیچیدگیها و مشکلات جامع را بتواند به وضوح درک و بیان کند.

نیازآذری علت بیکاری در بسیاری از کشور های عقب افتاده را به دلیل عدم پویایی مهندسین آن جامعه عنوان کرد و افزود: مهندسین عنصری پدیدآورنده و تحول آفرین هستند و می توانند چرخه محرک اقتصاد جامعه باشند به طوریکه آحاد جامعه به راحتی زندگی کنند.

وی عنوان کرد: دنیا لحظه ای از توسعه و تکاپو باز نمی ایستد و جامعه بشری همواره در پی اکتشافات جدید است که مهندسین اینبار بزرگ را بدوش می کشند .

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری سالهای 2050 تا 2080 میلادی را اوج توسعه انسانها قلم داد کرده و عنوان کرد مهندسین در این دوره در یک چالش و دعوای ابتکارات و اختراعات خواهند بود.

وی با بیان اینکه اگر مهندسین در دانش و تخصص خود ضعیف باشند بطور اتوماتیک سیستم ضعیف و در نهایت اقتصاد ضعیف خواهد ماند، گفت: سیاستهای ضعیف سبب سست شدن ساختارها و زیرساختارهای اقتصادی و در نهایت مانع رسیدن یک جامعه به یک توسعه پایدار خواهد شد.

کیومرث نیازآذری راز عقب ماندگی بسیاری از کشورهای دنیا را استعمار فکری عنوان کرد و افزود: در بسیاری از جوامع عقب افتاده ، در حال توسعه و حتی توسعه یافته استعداد و پتانسیل وجود دارد اما نوع سیاستهایی که به سیستم و زیر سیستمهای جامعه اعمال می شود مانع از حرکت و توسعه اشخاص و ملت می شود.

وی افزود: عدم استفاده از دانشهای علوم مهندسی در سیستمهای اطلاعاتی، پژوهشی ، دانشگاهی و صنعت عامل دیگر عقب ماندگی و عدم توسعه یک جامعه و در نهایت  وابستگی شدید ساختارهای اقتصادی ، صنعتی ، علم و فناوری به بیگانگان است.

وی در پایان به تحریم ها علیه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره‌گیری از تجارب کسب شده و استفاده از علم و نوآوری و ایجاد فناوری‌های نوین و استفاده از ظرفیت ها و نیروهای متخصص داخلی باید برای حفظ و اعتلای استقلال ایران اسلامی تلاش شود و دستیابی به افق‌های افتخار بر اساس سندچشم‌انداز مهیا گردد.

مهندس غنودی رییس دانشکده فنی و مهندسی این واحدو دکتر فیروزیان از سخنرانان این مراسم با شکوه بوده اند.

پخش نماهنگ ها متنوع با محوریت روز مهندس و اجرای موسیقی سنتی زنده توسط دانشجویان هنرمند واحد از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان این برنامه از دانشجویان ممتاز و مهندس پیروزنیا که از بدو تاسیس این دانشگاه همکاری داشته اند با اهدا لوح و جایزه  تقدیر و تشکر شد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

m 5 اسفند 1393
با پولهای کی تقدیر شد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.995 seconds.