.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تندروها به دنبال مصادره جریان اصولگرایی!
ابوالقاسم رئوفیان

شمال نیوز: ابوالقاسم رئوفیان- افراط گرای و تندروی نسبت به پدیده‌ها و اتفاقات در عرصه فعالیت‌های سیاسی آفت و آسیبی جدی برای تمامی گروه ها است که نقش بازدارنده در فعالیت و برقراری تعاملات سیاسی خواهد داشت.

عرصه همکاری، همراهی و همگرایی به دور از نگاه های افراط گرایانه و متعصبانه است. اما زمانیکه این تندروی های متعصبانه وجود داشته باشد نمی توان به همگرایی و وحدت امید چندانی داشت. به نظر می‌رسد که این موضوع در سالهای گذشته نیز وجود داشته است، اگر چه اصولگرایان معتدل از جمله جامعه روحانیت مبارز تمام سعی و توجه خود را نسبت به برقراری تعامل مثبت و موثر در یک فضای متعادل را داشته است اما همچنان در مواضعی که تندورها اعلام کرده اند خواسته و یا ناخواسته بر طبل مخالفت زده اند و این همگرایی را به مخاطره انداختند. بهترین راه پیدا کردن یک راهکار مناسب برای حل این آفت است و گرنه این افراد ضربه و خسارت‌های جبران ناپذیری را برای جریان اصولگرایی به بار خواهند آورد.

در اینجا و در این شرایط وظیفه دیگر احزاب و جناح ها پرهیز از خودمحوری است، بالاخره باید از خود محوری‌ها و ترجیح دادن منافع گروهی بر منافع جمعی دوری کرد و هرچه سریعتر این موضوع را مدیریت کرد.

مادامی که فعالان و گروه‌های سیاسی تندرو، با نگاه افراط گرایانه به موضوعات نگاه می‌کنند و می‌خواهند همه چیز را به نفع گروه خود مصادره کنند و این انتظار را هم داشته باشند که همه با آنها همراهی کنند طبیعی است که نمی شود ریشه افراط را در جریان اصولگرایی خشکاند.

تعامل امری دو سویه است یک قدم برداریم تا یک قدم برایمان بردارند، احزاب باید وجوه اشتراک را در نظر بگیرند تا بتوانند به یک تفاهم و همگرایی مفید دست پیدا کنند. البته اختلاف سلایق در همه جا موجود است و یک امر طبیعی است اما زمانی که اختلافات عمیق باشد مانع از رسیدن به وحدت خواهد شد. دغدغه آیت الله موحد کرمانی در خصوص تعصبات و افراط گرایی های میان اصولگرایان، دغدغه به‌جایی است و ایشان قطعا به دنبال یک وحدت نسبی با درصد بسیار بالایی هستند؛ منتهی با احترا به دیدگاه همه فعالان و احزابی که در گروه سیاسی اصولگرایان هستند.

اما متاسفانه برخی می‌خواهند اگر نظری دارند حتما نظر آنها حاکم شود و برنامه‌هایشان حتما اجرایی شود و آنگونه که باید نظر و برنامه دیگران را مهم نمی‌دانند؛ خب طبیعی است که در این صورت وحدت امری محال ! و همگرایی نیز صورت نخواهد پذیرفت.

هیچگاه معتقد نبوده و نیستم که وحدت به صورت 100 درصد پدید می‌آید، اما می‌شود این درصد را بیشتر کرد. ولی باید از تکثر غیرقابل کنترل جلوگیری کرد، مثلا نباید در آن واحد از جبهه اصولگرایان 5 ،6 لیست ارائه شود! دو تا سه لیست کمی منطقی و قابل مدیریت است، اما فراتر از آن نه تنها غیر قابل مدیریت بلکه ضربه ای بر پیکره اصولگرایان است. تجربه و مطالعات نشان داده است که وحدت مطلق پدید نمی‌آید اما وحدت نسبی با درصد آرا مناسبی شکل خواهد گرفت.

سخنگوی جبهه ایستادگی و دبیر کل حزب اسلامی ایران زمین


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.232 seconds.