.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
موضع گیری امارات علیه سخنان آیت الله جنتی
شورای همکاری خلیج فارس سخنان آیت الله جنتی در تبریک درگذشت ملک عبدالله را محکوم کرد.

شمال نیوز: شورای همکاری خلیج فارس سخنان آیت الله جنتی در تبریک درگذشت ملک عبدالله را محکوم کرد.

سایت رسمی شورای همکاری خلیج فارس نوشت: "عبداللطیف الزیانی دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس توهین دبیر شورای نگهبان و امام جمعه تهران را به ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی محکوم کرد."

ملک عبدالله پادشاه عربستان سعودی هفته گذشته در سن 90 سالگی درگذشت. آیت الله جنتی در خطبه های اخیر نماز جمعه مرگ ملک عبدالله را تبریک گفت. قبل از این وزارت امور خارجه و رئیس جمهور ایران در بیانیه های جداگانه ای درگذشت ملک عبدالله را تسلیت گفته بودند.

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران در خطبه های اخیر این مراسم با بیان اینکه پادشاه قبلی عربستان با شیعه دشمنی بسیاری داشت و تکفیر را راه‌اندازی و از آن حمایت کرد، گفت: پادشاه عربستان به سزای اعمالش خواهد رسید و الان نیز در حال تحمل مجازات اعمالش است. وی با بیان اینکه باید به اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها و آنها که در اینجا نیز گاهی اوقات از سفره او تغذیه می‌کردند و او را حمایت می‌کردند، تسلیت بگوییم، گفت: به مومنان و مسلمانان و کسانی که واقعا غصه اسلام و شیعه را می‌خورند تبریک بگوییم و امیدوار هستیم که ادامه کار به این صورت نباشد.

شورای همکاری خلیج فارس در بیانیه خود همچنین از مقامات ایرانی خواست جلوی این گونه اقدامات و رفتارها را بگیرند.

در بیانیه دبیر شورای همکاری آمده است: "توهین جنتی به ملک عبدالله در خطبه های نماز جمعه تهران اقدامی غیرمسؤولانه است."

وی افزود: "توهین جنتی غیرقابل پذیرش است."

الزیانی ادامه داد: "این سخنان دشمنانه از سوی یک مقام رسمی ایرانی تاثیری جز افزایش دوری میان کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و ایران برجای نمی گذارد."

دبیر شورای همکاری خلیج فارس همچینن مقامات ایرانی را به "احترام مبانی حسن همجواری" فراخواند و از آنها خواست جلوی "اقدامات بیهوده و غیرمسؤولانه" را بگیرند و از این رفتارهای بیهوده دوری کنند رفتارهایی که به ایجاد روابط همسایگی براساس احترام متبادل و عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر کمک نمی کند.

6 کشور جنوب خلیج فارس شامل کویت، قطر، بحرین، عربستان سعودی، عمان و امارات عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند.

موضع گیری امارات علیه سخنان جنتی

امارات هم سخنان آیت الله جنتی در تبریک درگذشت ملک عبدالله را محکوم کرد.

انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجه امارات هم در واکنش به تبریک درگذشت ملک عبدالله توسط آیت الله جنتی گفت: حمله احمد جنتی خطیب جمعه تهران علیه فقید مرحوم ملک عبدالله بن عبدالعزیز و زندگی وی، همه ما را مورد هدف قرار داد و باعث ایجاد گره در روابط ایران با کشورهای عربی می شود.

این مقام ارشد اماراتی با انتشار نوشته ای در شبکه توئیتر اضافه کرد: این چه اقدامی است که از منبرها برای انتشار تفکرات فرقه ای سوء استفاده می شود و به حرمت مرده تجاوز می شود و در امور داخلی کشورها، دخالت می کنند./ عصر ایران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.059 seconds.