.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یاد استاد زرکوب را با نامگذاری یک خیابان، پاس بداریم
یاد استاد زرکوب را با نامگذاری یک خیابان، پاس بداریم

 شمال نیوز: انسان موجودی که دو نعمت احساس و عقل دروجود او گذاشته شد تا با بهره گیری از آنها زندگی کند. بی شک این دو نعمت در وجود تمامی انسانها قرارداده شده ، و هرکس به تناسب استعداد، توانایی ، منش و آموزش به طوری از این دو نعمت استفاده می کند.

ولی آنطور که علما، اندیشمندان و بزرگان گفته اند: نویسندگان و شاعران ارزش این دو را به خوبی به تصویرکشیده اند، چون  آنها با ترکیب احساس که از قلب مهربان آنها می تراود و عقل که پر از حرف های گفته و ناگفته مردم است، مطلبی می نویسند.
/photo/800-copy.jpg
به یاد دارم، در روزهای نخست  خبرنگاری، سادگی درنوشتن نخستین درسی بود که آموختم، درسی که تصویر آن را به وضوح در نوشته های خبرنگاران و فعالان رسانه ای می دیدم.

استاداسفندیارزرکوب تهرانی یکی از افرادی بود که قسمتی از این سادگی را به من آموخت، پیرمردی که اگرچه سن و سالی از او گذشته بود ولی درک و فهم والایش، پلی برای ارتباط با هر فردی از هرجنس و درهرسنی بود.


از حسن های اخلاقی استاد زرکوب این موضوع بود که با غم های دوستان، به سهولت اشک می ریخت و با شادی های آنها لبخندگرمی برلب می نشاند.

بارها دیدم که استادزرکوب مورد اجحاف برخی از افرادقرارمی گرفت ولی سادگی و صفای دلش فرصت هیچ کینه ای را دل باقی نمی گذاشت و باردیگر دست دوستی آنها رامی پذیرفت.

اکنون که یک سال از سفرابدی استادزرکوب گذشت، متاسفانه بسیاری از ما استاد را به فراموش سپرده و حتی بر سر مزارش حاضر نشدیم.

پنج شنبه گذشته مراسم سالگرد استاد زرکوب بر سر مزارش برگزار شد و دوستانی که صفا و صمیمیت زرکوب دردل آنها جا مانده بود با همکاری خانواده اش مراسمی کوچک ولی با دل انسان هایی به بزرگی اقیانوس در کافه کتاب برگزار کردند.

مراسمی که با کلیپ کوتاهی ازخاطرات استاد زرکوب همراه بود و در ادامه دوستان و همراهان دوران عمرش در فراق او اشعار و متن های ادبی را زمزمه کردند.

درواقع گرامیداشتن یک شاعر، نویسنده و فعال رسانه ای نیز جزوی از اعتقادات و ارزش های ما مسلمانان است، چون یک نویسنده وقتی مطلبی می نویسد ، از زبان خودش نیست ومنشأ بیشترآن عشق به مردم و بیان حرف های ناگفته آنان است.

بی شک مردم ساری که خیل عظیمی ازآنها استادزرکوب رابه خاطردارند، علاقمند به باقی ماندن نام و یادی از این نویسنده گرانقدر در شهر ساری هستند.

با توجه به برنامه های متنوع فرهنگی که درشهر ساری با همت شهردارو پرسنل زحمتکش آن انجام می شود، انتظار نام گذاری یک خیابان یا یک میدان با عنوان استاد اسفندیار زرکوب پیشنهاد خوبی برای اعتلای بیشتر فرهنگ شهروندمداری و مردم دوستی مسئولان شهری خواهدبود. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عنايتي 9 بهمن 1393
شعر را كنار او مشق كردم و آموختم تا چگونه نا گفته ها را بسرايم ...
بي نظير بود و دوست داشتني .
يادش گرامي و روحش شاد .
ش - عنايتي

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.132 seconds.