.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گپ خودمانی با مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز مازندران
برنامه های بومی و محلی را از اسپاسر محوری خارج کنید!
محمد جونیان

شمال نیوز: به انگیزه انتصاب آقای علی صادق مقدسی به عنوان مدیر کل جدید صدا و سیمای مرکز مازندران ضمن تبریک به ایشان و تشکر از آقای سرافراز ریاست محترم سازمان، گپی خودمان و یک کمی هم درد و دل با ایشان دارم که عرض می کنم:

آقای مقدسی الحمدالله شما به استانی امدید و مسئولیت گرفتید که از نظر فرهنگی در کشور حرفی برای گفتن دارند و حضرتعالی هم الحمدالله بی اطلاع از وضعیت این استان نیستند که این خود امتیاز برای ما باشد.

مازندران از بُعد هنری هم دارای پتانسیل بالائی هست، امید آن داریم نگاه ویژه ای هم به این امر بشود.

آقای مدیر کل مسئله دیگری که می خواستم به عرض جناب عالی برسانم در رابطه با یکی از برنامه ای بومی محلی ما بود که حقیر هم در آن دخیل بودم. برنامه تلویزیونی مازرونی که که در طول دو سال ما 360 روستا را زیر پوشش این برنامه قرار دادیم روستاهائی مثل اشکور رامسر که بگفته خود اهالی و مسئولین محل بعد از انقلاب سیمای مرکز مازندران هنوز در آنجا نرفته بودند که بسیار سعب العبور بود.

اما متأسفانه با پیش کشیدن مشکل مالی و گرفتن اسپانسر باعث شد تا تیم برنامه سازان این مجموعه بومی محلی به شبکه گلستان بروند و برنامه نارتی تی را در آنجا تهیه و پخش نمایند. البته از آنجائیکه استان گلستان هم مردمانی علاقمند دارند. الحمدالله طی 6 برنامه ای که پخش شد با استقبال مردم آن استان روبرو شدیم.

اما حرف ما این است چرا اینگونه برنامه های بومی و محلی که با فرهنگ و آداب و رسوم مردم یروکار دارند باید اسپانسری شود که مثلاً وسط یک همچین برنامه فلان کالا پخش شود و الی آخر .....

در جائی که دولت آمریکا در زمان خانم کلینتون وزیر امور خارجه وقت 40 میلیون دلار بودجه برای رسانه هائی که بر علیه جمهوری اسلامی قلم می زنند و برنامه می سازند آیا سزاوار است این گونه برخوردها؟

آقای مدیر کل، باید عرض کنم تنها برنامه تلویزیونی مازرونی نبوده و نیست، خیلی از برنامه سازان ارزشی و دینی و حتی فاخر ما مجبور به خانه نشینی شدند. البته ما زحمات مسئولین گذشته را نادیده نمی گیریم. اما حرف ما این است یک روز ما در جشنواره های تولیدات استانی در همه بخش ها مقام بالائی را کسب می کردیم چه شد طی یکی دو سال اخیر اکتفا به یک یا دو بخش آنهم بیشتر صدای مرکز مازندران کردیم؟ آیا آسیب شناسی شده بود؟

آقای مقدسی به نظر بنده یکی از کارهای بسیار مهم و با اهمیت این است . کارهای فرهنگی به ویژه بومی محلی را از اسپانسر گرفتن خارج کنید که اگر این اتفاق بیفتد بدانید بخش مهم مشکل شما حل خواهد شد.

امروز درصد بسیاری از مردم مازندران کمی از این رسانه ها دلگیر هستند و ناراحت. این اطمینان را داریم با توجه به روحیه جناب عالی و درایتی که از شما سراغ داریم البته عزیزانی که بمارساندند شما می توانید مردم را یکبار دیگر با صدا و سیمای مرکز مازندران آشتی بدهید.

ما می دانیم که شما مشکلات زیادی سر راه خودتان دارید. از وضعیت پرسنل گرفته تا برنامه سازان و تهیه کنندگان. خاطر نشان کنم که در گذشته تهیه کنندگان ما هم نه تنها استقلال نداشتند بلکه سلیقه ای هم عمل می کردند و گاهاً به یکجا وصل بودند که همین باعث ضربه زدن بخش سیمای مرکز مازندران شده بود و ساماندهی این بخش هم بسیار حائز اهمیت است.

و اما تقاضای ما از استاندار مازندران و مدیران دستگاههای اجرائی استان: آقای استاندار در گفتگوئی فرمودند امسال کمک مالی خوبی به صدا و سیمای مرکز مازندران از سوی استانداری شده بود که ما نمی دانیم چه کسی، کجا و در رابطه با چه هزینه شده است.

اما امروز از نماینده دولت که خود مازندرانی و عاضق مازندران هست می خواهیم نگاه ویژه تری به این شبکه که شبکه استانی می باشد داشته باشد. شبکه ی استانی مال همه ی مردم استان بوده که نیاز است مدیران دستگاههای اجرائی هم آستین ها را بالا زده وارد میدان شوند.

اگر این اتفاق بیفتد ما مازندران آباد، با صفا و مردمانی همیشه شاد و مهمانواز خواهیم داشت و در جشنواره ها هم یکبار دیگر ول وله خواهیم کرد، یکبار دیگر صدا و سیمای مرکز مازندران خواهد درخشید، من به آن روز امیدوارم.

به امید آن روز و موفقیت مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز مازندران.

یا علی  مدد ـ جونیان

خبرنگار






ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 10 بهمن 1393
مغازه ، حضور در بیت ، صدا و سیما و ... اونوقت من متاهل هنوز لنگ صد هزار تومان پولم..
ناشناس 11 بهمن 1393
بهشون بگی حتما میگن من از بیت و صدا و سیما که تپولی نمگیرم، دلی کار می کنم. مطئناً کتمان می کنند.
ساری - محمد جونیان 11 بهمن 1393
من قصد پاسخ دادن به این برادر عزیز را نداشتم. اما برای اینکه دوستان دیگر به اصل مطلبم که نوشتم توجه کنند و خدای ناکرده اطلاعات غلطی که ایشان یا امثال ایشان دادند شفاف سازی کرده باشم عرض می کنم:
برادر عزیزم، بنده کارمند بازنشسته اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هستم که دریافتی بنده از آنجاست. از ایشان می خواهم حتما غیر محسوس به این سه مکانی که نام بردند(بیت و صدا و سیما و مغازه) که پاتوق ماست تحقیق بکنند که اگر صحبت داشت باجان و دل پذیرا هستم و خود من اعلام می کنم. البته ایشان یادشان رفته که مسئولیت دیگرم که خبرنگاری هست را عنوان کنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.274 seconds.