.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دکتر باقرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد انقلابی دکتر میرزاده بسمت دانشگاه کار آفرین و مأموریت گرا حرکت می کند
دکتر باقرزاده: دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد انقلابی دکتر میرزاده بسمت دانشگاه کار آفرین و مأموریت گرا حرکت می کند

شمال نیوز: محمد رضا باقرزاده رئیس واحد قائم‌شهر در نشست هم اندیشی مشترک مسئولین کانونهای بسیج اساتید و روسای دانشگاههای آزاداسلامی استان مازندران که با حضور شاهورانی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه در دانشگاههای شمال کشور، صالحی معاون هماهنگی دانشگاههای استان مازندران، سردار بابائی فرمانده سپاه کربلا مازندران، حجت‌الاسلام حسین ابراهیمیان مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مازندران، بلباسی مسئول بسیج اساتید دانشگاههای مازندران وروسای دانشگاههای آزاد اسلامی مازندران در سالن اجتماعات ساختمان ولایت برگزار شد با تبریک هفته وحدت در خصوص اسلامی شدن دانشگاهها و جایگاه دانشگاههای آزاد اسلامی در کسب مرجعیت علمی ایران اسلامی در جهان مطالبی بیان کرد.
باقرزاده عنصر آگاهی و معرفت را یکی از عناصراصلی در وقوع و خیزش انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: بی تردید یکی از افتخارات جمهوری اسلامی معرفتی بودن انقلاب آن است و همچنین دانشگاه آزاد اسلامی یکی از برکات معرفتی این انقلاب است که امروزه توانسته است سهم قابل توجهی در نظام تعلیم و تربیت کشور را به خود اختصاص دهد.
باقرزاده یکی از ویژگی های هزاره سوم میلادی را تلاش جهت استقرار حاکمیت شبکه ای عنوان کرد و اقتصاد اطلاعات، فرهنگ واقعیت مجازی، فعالیتهای اقتصادی شبکه ای و ظهور قطب های متقابل را از ویژگیهای این جامعه برشمرد وی تأکید کرد بروز هویت های مقاومتی وجه مشخصه غالب کشورهای در حال توسعه مخالف این نوع حاکمیت است.
دبیرهم اندیشی دانشگاههای آزاد اسلامی استان مازندران موفقیت کشورها در عرصه رقابت جهانی را مدیریت بر منابع انسانی دانست و گفت: تنها کشورهایی می توانند در عرصه رقابت جهانی موفق باشند که مدیریت ویژه ای را بر منابع انسانی جهت دستیابی به انسانهای توانمند و متناسب با فضای جهانی جدید فراهم کنند.
باقرزاده اظهارداشت: بعضی ها معتقدند اصطلاح دانشگاه اسلامی یک مفهوم متناقض است چرا که دانشگاه را محصول مدرنیته و اسلام را محصول سنت می دانند اما در نگرش صحیح این دو ابعاد یک پدیده واحد هستند. وی دانشگاهها را بستر تمدن ساز معرفی کرد و گفت: دانشگاهها می خواهند با هدف تولید علم حقایق عالم را بشناسانند و در اختیار مردم قرار دهند.
باقرزاده بیان کرد: روند تأسیس دانشگاهها در ایران به غیر از دانشگاه آزاد اسلامی اقتباس از دانشگاههای کشور های دیگر است و دانشگاه آزاد اسلامی را یک مدل بومی و موفق جدید معرفی کرد وی هدف و سیاست تأسیس، برنامه های درسی، هیئت علمی ،دانشجویان ، کارمدیریتی و اجرایی و فضای ارزشی حاکم را 6 مولفه برای فعالیت دانشگاهها عنوان کرد و گفت: اگر تنها دو مولفه هدف و سیاست کلی برای تأسیس دانشگاههای اسلامی و فضای حاکم اسلامی شود در نهایت خروجی آنها نیز دانشگاهی اسلامی خواهد بود.
وی مردمی ترین عامل قدرت را دانش وسرچشمه آن را دانشگاهها برشمرد و سه مولفه استناد و ارجاع، وجود کرسی های علمی ومیزان نشرو انتشارات را از مشخصه های مرجعیت علمی عنوان کرد.
رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد قائم شهر تصریح کرد: علیرغم اینکه زمانی علم در دسترس ترین منبع قدرت بود اما امروز کشورهای توسعه یافته صاحب علم درصدد خارج کردن دانش از دسترس سایر کشورها هستند ولی این امر با تیز بینی مقام معظم رهبری در کشور ایران بصورتی معکوس اتفاق افتاد و ما توانستیم با پشتکار اساتید و نخبگان به سمت قله های علمی حرکت کنیم.
باقرزاده بسیج اساتید را ترکیب تفکر بسیجی و اندیشه علمی عنوان کرد وگفت: محصول این ترکیب مدیریت جهادی است ونقطه ثقل آن مقاومت است که وجه مشترک کشورهای مبارز است.
باقرزاده به اهمیت اندیشه ورزی در دانشگاهها اشاره کرد و گفت: در مجموعه دانشگاهها بایدبه بسیج اندیشه ها و بعد اندیشه بسیجی توجه کنیم . وی همه گیرشدن تفکر بسیجی در کشور را حل المسائل بسیاری از مشکلات کشور دانست و برگزاری این جلسات و دستاوردهای آن را بسیار مثبت و ارزشمند ارزیابی کرد.
باقرزاده عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی با نگاه بلند و رویکرد انقلابی دکترمیرزاده می خواهد سهم قابل توجهی را در بحث مرجعیت علمی و بحث فعالیت های دانش بنیان به خود اختصاص دهد و بسمت دانشگاه کار آفرین و مأموریت گرا حرکت کند که این مهم با تاکید بر افزایش سهم درآمدهای غیرشهریه ای دانشگاه آزاد اسلامی در سال 94 به 16 درصد از محل فعالیتهای اقتصادی دانش بنیان خود را کاملا هویدا می سازد. 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.