.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کیفیت استخاره و شرایط انجام آن

 شمال نیوز: حضرت آیت الله جلالی خمینی گفت: امام خمینی (ره) معتقد بودند استخاره همچون قرعه است لذا بیش از آنکه واقعیت را نشان دهد، مشکل گشاست.

حضرت آیت الله حاج شیخ حیدرعلی جلالی خمینی، امام جمعه سابق خمین از اصحاب نزدیک امام خمینی (ره) و امام جماعت مسجد احمدیه در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان گفت: اصل استخاره را مرحوم علامه مجلسی (ره) در بحارالانوار به این کیفیت نقل کردند، ابتدا سه مرتبه سوره توحید و سپس سه مرتبه صلوات و به دنبال آن این عبارت قرائت شود اللهم انی تفألت بکتابک و توکلت علیک فارنی من کتابک ما هو مکتوم من سرک المکتوم فی غیبک و بعد از خواندن این عبارت با باز کردن قرآن استخاره صورت می گیرد.

وی ادامه داد: البته باید دانست استخاره بعد از استشاره است یعنی ابتدا باید با اهل خبره مشورت صورت گیرد و در صورتی که مسئله شد نیازی به استخاره نیست، لذا در هر امری که مشورت صورت گرفته و با این وجود شخص دچار تردید می باشد می تواند استخاره کند.
 

امام جمعه سابق خمین با اشاره به اینکه استخاره نوعی دعاست، خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) معتقد بودند که استخاره مانند قرعه می باشد یعنی شاید واقعیت را نشان ندهد هرچند مشکل گشاست.

حضرت آیت الله جلالی خمینی در همین ارتباط افزود: این عمل نوعی خیرخواهی از خدا می باشد لذا مراجع عظام تاکید دارند ابتدا فرد مشورت نماید و اگر مردد ماند استخاره کنند. /250شبستان


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.499 seconds.