.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بحران در سازمان نظام مهندسی گلستان
* حامد صمدلویی

شمال نیوز: سازمان نظام مهندس ساختمان استان گلستان در دوره ششم از ادوار فعالیت این نهاد تکنوکرات به واسطه استعفا ۴ عضو از مجموع ۹ عضو هیات مدیره آن عملا وارد بحران شده است.

وضعیت بحرانی در مجمع عمومی ۱ آذر ۹۳ این سازمان با اعتراض به عملکرد هیات مدیره و برخی از اعضا این سازمان آشکار شد.

سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان با قریب بر ۶۰۰۰ عضو جامعه مهندسی استان که شامل رشته های عمران، معماری، نقشه برداری، برق، مکانیک و شهرسازی می باشد بی گمان نقش شگرفی در مسیر توسعه استان ایفا نموده و هرگونه خللی در روند حرفه ای آن می تواند اثر نامطلوبی بر روی جامعه در حال توسعه استان داشته باشد.

علاقه اعضای سازمان نظام مهندسی به فعالیت های سیاسی و مدنی در کنار فعالیت حرفه ای حضور برخی از نخبگان این نهاد را در قامت نامزد انتخاباتی در چهار دوره گذشته انتخابات شورای شهر مرکز استان به همراه داشته است.

کما اینکه همینک مهندس ربیعی از اعضای سازمان در کسوت رئیس شورای اسلامی شهر گرگان مشغول به خدمت است و در عین حال در ترکیب منتخبین شورای چهارم شهر گرگان چراغعلی، قدس مفیدی، فدوی و سبطی مورد اعتماد شهروندان مرکز استان قرار گرفتند. این در حالی است که مهندس حمیدی عضو دیگر سازمان نظام مهندسی از سوی استاندار دولت تدبیر و امید به سمت فرماندار شهرستان گنبد منصوب شد.

مفهوم بحران در بر گیرنده وضعیتی می باشد که شاخصه هایی نظیر ( واکنش فوری ، تهدید جدی نسبت به اهداف، نا اطمینانی، کاهش کنترل بر رویدادها، افزایش فشار و فوریت برای عمل، کاهش اطلاعات در دسترس، فوریت زمانی، تحول اساسی در مناسبات و افزایش تنش در بین اعضا ) را شامل شود. هرچند در بتن هر بحرانی فرصت ها و تهدیداتی نهفته است که با مدیریت منطقی و به دور از کنش های احساسی می توان بر آن فائق شد.

برای عبور از بحران پیش آمده اعضای مجمع عمومی سازمان در جلسه پر تنش اول آذر به حضور سازمان بازرسی در دفتر مرکزی سازمان استان و همچنین شورای انتظامی بسنده نکرده و تشکیل یک کمیته حقیقت یاب را در دستور کار قرار دادند تا با بررسی بی طرفانه و شفاف به اتهامات وارده به برخی اعضای بلند پایه سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان رسیدگی کنند.

اما کار به اینجا ختم نشد با انعکاس وقایع مجمع عمومی اول آذر در رسانه های استان موجی از واکنش ها، جوابیه ها و تکذیبیه ها از سوی اعضای هیات مدیره به رسانه ها گسیل شد که خود بر دامنه بحران در بدنه جامعه مهندسی استان افزود.

اعضای سازمان عریض و طویل نظام مهندسی ساختمان استان گلستان و به تبع آن جامعه مدنی استان انتظار شفافیت عملکرد و پاسخگویی به وضعیت پیش آمده از سوی اعضای هیات مدیره دارند و نه پاک کردن صورت مسئله، تا بر اساس آن عبور از بحران و تمهیدات لازم برای انتخابات دوره هفتم سازمان در زمان مقرر مفصل بندی شود.

* دکترای علوم سیاسی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.