.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهنمیر تنها شهری که دچار بحران آبگرفتگی نمی شود

 شمال نیوز: شهردار بهنمیر در رابطه با مدیریت بحران گفت: بهنمیر تنها شهری است که در شدید ترین بارش ها، دچار بحران آبگرفتگی نمی شود.

حسینجان جهانی در گفتگو با خبرنگار شمال نیوز گفت: برای شناخت مدیریت بحران شهر و آسیب پذیری مناطق شهری در برابر بلایای طبیعی تمام اقدامات صورت گرفته است.

مسئول شهری بهنمیر بر توسعه اقتصادی شهری تاکید و خاطرنشان کرد: سیمای شهر و وضعیت امکانات رفاهی و فرهنگی شهر نشان دهنده حرکت توسعه اقتصادی شهر است.

وی تصریح کرد: مسلما با بالا رفتن وضعیت اقتصادی در بهنمیر بعضی مولفه‌ها خود به خود رونق گرفته‌اند، ساخت و ساز مجتمع بزرگ تجاری و آپارتمان سازی و هزاران واحد مسکن در حال ساخت است که مستقیما در بالا بردن درآمد برخی از دستگاه‌ها از جمله شهرداری تاثیر مستقیم گذاشته‌اند و همین امر می‌تواند در روند فعالیت‌ها و درآمدهای این نهاد به عنوان یک دستگاه خدمات‌رسانی که در بحث عمرانی شهر حرف نخست را می‌زند تاثیر‌گذار باشد.

جهانی تاکید بر استفاده از ظرفیت های شهر جهت توسعه اقتصادی و ارتقای شاخصه های فرهنگی نمود و گفت: استفاده از توانمندی های شهر و حرکت با رویکرد جهادی به منظور توسعه متوازن و افزایش میزان رضایتمندی مردم یک ضرورت است.

وی اظهار داشت: بهنمیر دارای شاخص های مهم توسعه شهری است اما ازدو حوزه صنعتی و کشاورزی خاص در استان منحصر است.

توسعه صنعت مبل سازی

جهانی توسعه صنعت مبل سازی و توسعه کاشت و برداشت دو محصول مهم کشاورزی توت فرنگی و نیشکر عملکرد توسعه اقتصادی شهری اعلام کرد و اذعان کرد: با داشتن خاک با کیفیت و مرغوب و مهارت کار توت فرنگی در این شهر کشت شد و به شهرت استانی و کشوری رسید و با برگزاری جشنواره ملی توت فرنگی، بهنمیر شهر توت فرنگی نام گرفت.

جهانی محصول مهم دیگر شهر را نیشکر یا همان شکر سرخ اعلام داشت و ابرز کرد: این محصول بیش ازیک قرن در این منطقه سابقه کشت دارد و با مکانیزه شدن و به صورت محصولات مختلف ارائه می شود و با توجه به منبع غذایی از شاخصه دارویی نیزبرخودار است و مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

شهردار بهنمیر به شاخصه مهم اقتصادی این شهر در صنعت اشاره کرد و توضیح داد: با تحقیق و ایده های نو در ارائه صنعت در این شهر تصمیم گرفته شد با توجه به مهارت کار در امر تجاری در بین اغلب شهروندان بهنمیری صنعت مبل سازی در این شهر توسعه گیرد و با همکاری شورای شهر و شهرداری در ابتدا در عدم گرفتن عوارض و موارد مهم دیگر این شهر در صنعت مبل به رونق اقتصادی با ارزشی رسیده است و به شهره خاص در مازندران تبدیل شد.

شهردار بهنمیر تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری در نظر دارد در راستای معرفی بازار مبل شهر بهنمیر در آینده نزدیک جشنواره و نمایشگاه بزرگ مبل را برگزار کند.

جهانی به داشتن شاخصه دیگر اقتصادی شهر اشاره کرد و گفت: داشتن خط ساحلی از امتیازات مهم اقتصادی شهری است و مسئولان شهر نیز با مطالعات و بهره گیری از مشاورین و نخبگان شهری سعی دارند از ۸ کیلومتر ساحل به بهترین نحو استفاده ببرد.

وی در ادامه بیان داشت: فاز اول پروژه ساحلی بهنمیر در دهه فجر ۹۳ به بهره برداری می رسد.

وی در پایان توسعه شهری بهنمیر را مرهون همفکری ها و همدلی های مسئولان شهری دانست وگفت:  اقدامات مهم اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی شهری در بهنمیر برمبنای اصول توسعه شهری است. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 5.127 seconds.